Vraag

Hoge ping bij traceroute hop 9

  • 14 February 2019
  • 3 reacties
  • 176 keer bekeken

Sinds enkele dagen ervaar ik een tragere verbinding als ik connecteer vanuit Nederland naar de vpn van mij werk in Belgie.
Wanneer ik een traceroute uitvoer naar mijn werk op vpn.sidmar.be dan zie ik bij IP adres 94.102.160.51 een serieuze vertraging van 207 ms. Volgens mij is het ip adres 94.102.160.51 van Belgacom/Proximus en 80.84.23.97 van Deutsche Telekom.
Kunnen jullie dit oplossen of moet er een ticket naar andere providers gemaakt worden?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Ik heb een ticket laten aanmaken bij BICS in Belgie en zij sturen deze informatie:

Uit de analyse van BICS blijkt dat ze traffiek naar PXS routeren via Asia (Singapore) en niet direct via Amsterdam (AMS-IX).
Ze adverteren meer specifieke routes via Asia en less-specifieke via andere kanalen. Daarmee dat de traffiek rond gaat en niet direct.
Dus, de klanten van KPN in Nederland moeten dat aankaarten via hun ticket @KPN.
We hebben dit fenomeen sinds enkele dagen voor meerdere subnet's komende van KPN

Zie een korte uitleg van BICS ticket hier:

The reason is that end network (KPN Netherlands) sends more specific subnet into Asia and less specific still stays everywhere.
This is what we see coming from Level3 in Singapore:
u*>i 92.68.0.0/14 100 2000
207.138.235.41 None -
3549 4657 1136

And this is present in Europe:
u*>i 92.64.0.0/13 120 2000
213.137.158.25 None -
286 1136

AS286 & AS1136 are both KPN, and we have public peering at AMSIX with AS286.
AS1136 more specific prefixes are not announced there and this is the real root cause.
Level3 is just forwarding what do they have, more specific prefix is winning.

Kan een KPN moderator hier een antwoord op geven of KPN dit gaat oplossen?
Kan ik een ticket aanmaken bij KPN?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Joe, welkom op het forum! Het is me, op basis van wat je hier schrijft, nog niet helemaal duidelijk in hoeverre wij hier dan iets aan zouden moeten doen. Het verdelen van verkeer over verschillende routes lijkt me normaal. Dat gezegd hebbende: wil je mij eens de volledige tekst(en) vanuit BICS doorsturen? Dan kan ik aan de hand daarvan verder kijken. Je krijgt een privébericht met het mailadres.