Beantwoord

Hoge ping spikes van boven de 200+ om de 30/60 sec maakt het netwerk nu voor ruim een week onbruikbaar.

  • 4 May 2019
  • 11 reacties
  • 302 keer bekeken

Geachte forumleden en moderators,

Wij hebben een Xperiabox V8 H220N.

Afgelopen week herstartte de router zichzelf opnieuw op en sindsdien is het internet verschrikkelijk onstabiel geworden, ping tests naar bijv. google.com geven voor een minuutje of 2 rond de 10 ms aan met ethernet kabel en is daarna voor 30 seconden lang extreem hoog van 200-1000ms. Dit gaat de hele dag door. Op de laptop met wifi is het normaal ~40ms maar ook met periodes van 200-1000ms in hetzelfde patroon. Ik heb mn buurman gevraagt om dezelfde test te doen (Geen KPN) en hij heeft geen problemen.

De router en alle aangesloten apparaten zijn meerdere keren herstart en dit veranderd niks, router terugzetten naar fabrieksinstellingen werkt ook niet. WLAN uitzetten veranderd ook niks voor mijn ethernet aangesloten pc.

Ik wordt hier onderhand wel een beetje ziek van dus elk hulp wordt gewaardeerd.
icon

Beste antwoord door kloiik 10 June 2019, 12:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @kloiik

Bel dan de KPN klantenservice (gratis) op 0800-0402 (24/7 bereikbaar),
deze ZXV10 H220N (Experia Box V7) wordt tegenwoordig (zeker bij klachten) standaard omgeruild.

Of
Je wacht hier op de reactie van een KPN moderator. Zou je dan alvast jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer en je klantnummer?
Deze gegevens zijn daar alleen in te zien door de moderators en jezelf.
Hoi @kloiik . Welkom op het forum! Hoe is het afgelopen? Heb je nog steeds de problemen of heb je misschien met de helpdesk gebeld?
Mocht er nog steeds een issue zijn, laat het weten en dan pak ik het graag voor je op! (uiteraard dan even je profiel invullen, zodat ik het kan onderzoeken 🙂 )
Beste @Erwin_

Wij hebben nogsteeds de problemen en de helpdesk was niet echt behulpzaam. Ik heb het profiel ingevuld en geef graag meer info als dat nodig is.
Ik sprak zojuist met een familielid en heb een omruil in werking gezet. Morgenmiddag ligt er een vervangende experiabox klaar bij jullie supermarkt!
Ik ga er van uit dat dat de problemen gaat verhelpen. Mocht dat niet het geval zijn, laat het weten en dan help ik je uiteraard verder! 🙂
Harstikkende bedankt @Erwin_

Ik zal meteen laten horen hoe het gaat.
Beste @Erwin_

Ik heb de nieuwe router geinstalleerd en het lijkt alle problemen te hebben opgelost, hartstikke bedankt voor je hulp!
Top! Dat vind ik fijn om te lezen. Voor toekomstige issues (laten we hopen van niet) weet je ons te vinden!
@Erwin_

Beste Erwin,

Het probleem is een maand weer terug, er is verder niks veranderd in huis sinds de router switch. Ook het exact zelfde probleem.

Met vriendelijke groet
Ai, dat is merkwaardig. Ik wil hier graag even over bellen. Morgen werk ik overdag. Schikt het dat we dan een tijdstip afspreken?
Ai, dat is merkwaardig. Ik wil hier graag even over bellen. Morgen werk ik overdag. Schikt het dat we dan een tijdstip afspreken?
Het probleem vondt zich gister de hele middag plaats maar in de avond en vandaag lijken we er geen last meer er van te hebben. Ik hou het deze week even in de gaten en als het weer voorkomt zoek ik weer contact met je op.
Prima! Uiteraard hoop ik dat het een tijdelijk issue was. Het blijft wel super merkwaardig. Laat maar weten als het mis gaat!