Vraag

home assistant crasht Youtube app Arris

  • 1 May 2021
  • 8 reacties
  • 175 keer bekeken

De youtube app op mijn Arris stopt na een aantal seconden met een foutmelding.(er is een storing opgetreden...). Gebeurt zowel als ik cast vanaf de telefoon als wanneer ik de app via de afstandsbediening start. 
 

Ben er nu achter dat dit komt door mijn Home Assistant. Als ik die loskoppel of de processen stop werkt Youtube wel goed. Ik gebruik geen ad blocker oid. HA draait op een Odroid N2 die aan een netwerkpoort van de Experia 10 hangt. Heeft iemand ervaring met dit probleem of een tip waar ik kan zoeken.
 

 

Alvast dank. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom @Webberk! Knap dat je de oorzaak al hebt gevonden. Blijven de overige apps, zoals Netflix, het wel gewoon werken? Alleen de Youtube app stopt ermee? 
Sluit de app helemaal af of pauzeert de content die je bekijkt? 
Ik ben zelf niet bekend met dit issue. Wellicht iemand van de Community die hier ervaring mee heeft of een idee heeft hoe dit opgelost kan worden?  

Hoi,

De youtube app stopt met de foutmelding en het is de enige app. De rest zoals Netflix werkt prima (ben er een tijd geleden met hulp van KPN achtergekomen maar het is uiteindelijk naruurlijk geen KPN probleem)

Ik heb afgelopen tijd hetzelfde probleem gehad.

Het probleem treedt niet alleen op bij YouTube maar ook bij Amazon Prime.

Veel contact gehad met support, maar bij hen was dit ook niet bekend.

Maar vandaag ben ik er gelukkig zelf achter de oorzaak gekomen.

(had dit artikel helaas niet eerder gevonden)

Ik heb de PnP ExperiaBox integratie uit gezet, maar het probleem blijft.

Zal ook eens op de Fora van HASS zoeken naar een oplossing.

Vreemde is dat ik tot een paar weken geleden geen problemen heb gehad.

Moet vast ontstaan zijn bij een van de laatste HASS updates.

 

@Lisa @Webberk   De fout lijkt op te treden in combinatie met de SONOS integratie voor HASS en niet met de ExperiaBox integratie.

Hallo Robert, 

Superbedankt, dat is ‘m inderdaad. Ik heb het probleem al best lang gehad en loop max 1 versie achter. Is dus niet van de laatste paar versies. 
 

Groet, 

Michiel

Hi Michel,

Ik heb pas sinds een maandje een SONOS vandaar dat ik het probleem niet eerder heb gehad.
Op de HASS Fora heb ik nog geen artikelen kunnen vinden die het probleem beschrijven,

Zou jammer zijn als ik de integratie niet kan gebruiken omdat ik anders geen Prime meer heb.

 

Groet Robert

Hallo Robert,

ja dat is zo. Ik dacht dat ik geen last zou hebben maar gebruik de Sonos integratie toch uitgebreider dan ik dacht. Weet ook niet of HA iets ‘fout’ doet of dat er aan de KPN kant iets scheef zit. Zal het eens vragen oo de HA discord. Ben iig erg blij met je informatie. Heb HA wel eens helemaal uitgezet als er een film gekeken moest worden 😏

@RobertDiCasaNova  Ik heb de upnp setting op active gezet (stond uit) en discovery stond op active. Lijkt hier nu te werken