Beantwoord

Home cinema set geen internet meer

• 14 juni 2018
  • 3 reacties
  • 67 keer bekeken

Sinds een paar jaar kijk ik Netflix en YouTube via mijn home cinema set die met LAN is aangesloten is op de experia box. Sinds vanmiddag geeft de experiabox mijn cinema set geen toegang meer tot internet. Cinema set heeft wel verbinding met de experia box dus de kabel is niet stuk. Andere devices wel, zoals mijn NAS die ook op de LAN is aangesloten. Wifi ook geen probleem om te internetten. Tips welkom!
icon

Beste antwoord door Bertulosius 15 juni 2018, 20:24

Hoi Joss1965, ja dat heb ik. De melding die ik kreeg op de cinema set is dat hij wel verbonden is met de experia box maar geen verbinding met internet. Ik heb van alles geprobeerd maar zie geen reden hiervoor. Ook de cinema set naar fabrieksinstellingen hielp niet. Andere LAN kabel hielp ook niet. Andere poort op de experia box hielp niet. Experia box opnieuw gestart ook niks. IP lease verwijderd uit experia box had ook geen effect. Zelf IP adres toewijzen ook niks... Ik werd gek.

Vreemd genoeg is het probleem vannacht verdwenen. Vandaag lukt het weer als vanouds... cinema set heeft weer internet maar ik weet niet waarom! Arg.

Bedankt voor het aanbieden van je hulp Jos.

Groeten Bert
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@Bertulosius, welke melding krijg je te zien? Heb je de Experia al van de stroom gehaald en weer laten opstarten?
Hoi Joss1965, ja dat heb ik. De melding die ik kreeg op de cinema set is dat hij wel verbonden is met de experia box maar geen verbinding met internet. Ik heb van alles geprobeerd maar zie geen reden hiervoor. Ook de cinema set naar fabrieksinstellingen hielp niet. Andere LAN kabel hielp ook niet. Andere poort op de experia box hielp niet. Experia box opnieuw gestart ook niks. IP lease verwijderd uit experia box had ook geen effect. Zelf IP adres toewijzen ook niks... Ik werd gek.

Vreemd genoeg is het probleem vannacht verdwenen. Vandaag lukt het weer als vanouds... cinema set heeft weer internet maar ik weet niet waarom! Arg.

Groeten Bert
Reputatie 5
Badge +2

Groeten Bert

Mocht het terug komen, probeer dan voor de lol eens een andere DNS-server in te stellen. 🙂

Reageer