Beantwoord

Home Server disconnect telkens

  • 23 May 2019
  • 11 reacties
  • 1583 keer bekeken

Badge
Geachte Meneer/Mevrouw van de KPN klantenservice,

Ik heb thuis een server draaien zo dat ik bij mijn gegevens kan waar ik ook ga.
Mijn probleem is zodra ik meerdere bestanden te gelijk wil uploaden via het publieke IP-Adres krijg ik een connectie error. Zodra het om een paar bestanden gaat heb ik hier geen problemen mee. Software heb ik helemaal uitgepluist en geoptimaliseerd en zelfs een extra cache van 2GB ingesteld om van het probleem af te komen.

Dit alles heeft helaas niet geholpen en kom ik terecht bij jullie.
De complete verbinding wordt gewoon verbroken voor een seconden en daardoor wordt de upload ook afgebroken. Nu hoop ik dat het met de instellingen in het modem verbeterd kan worden, zelf zou ik niet zo snel weten hoe ik dit kan doen en/of dit misschien enkel vanuit jullie kant geregeld kan worden.

Ik kijk uit naar uw reactie! 😁

EDIT: Ik heb momenteel de experiabox v9

Met vriendelijke groet,
Ralumbi
icon

Beste antwoord door wjb 3 June 2019, 14:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @Ralumbi, welkom! Heel irritant, lijkt me dat. Ik weet niet meteen wat we hiermee kunnen doen, wellicht kan @wjb je verder helpen!
Reputatie 7
Als je hetzelfde doet, maar nu binnen jouw LAN en direct naar de server (op LAN IP adres), gebeurt dan hetzelfde?
Badge
Intern werk het als een sneltrein.
Enkel zodra ik mijn server met een map vol benader via mijn externe ipv4 heb ik problemen.


Met vriendelijke groet,
Ralumbi
Reputatie 7
Dan ben ik bang dat je toch tegen de grenzen van de Experia Box aanloopt.
Er zijn ook geen instellingen op de Experia Box waar je aan kunt draaien om dit te verhelpen.
Badge
Kan ik hiervoor een vernieuwde versie krijgen of moet ik dan gaan denken aan een vervangende modem?
Mocht het zijn dat ik moet denken aan een vervangend modem is er een modem die u mij hierbij kan aanraden?

Met vriendelijke groet,
Ralumbi
Badge
@wjb
Reputatie 7
Er geen andere firmware versie voor de Experia Box V9.
Ik kan ook niet zeggen of met de V10 en de V10A deze problematiek niet op zal treden.
Badge
Meer de vraag waar ik zekerheid heb dat ik het probleem niet meer heb. Daarmee bedoel ik, een alternatief modem buiten die van KPN om. Uiteraard begrijp ik dat de experia box er altijd nog moet zijn voor de tv en telefoon. Ik heb weinig verstand van wat een modem precies moet kunnen om van het probleem af te komen.

Ik hoopte hier een duwtje in de juiste richting gestuurd te worden.

Bij voorbaat dank!
Reputatie 7
Heb jij een glasvezelverbinding?
Heb jij ook interactieve televisie van KPN?
Heb je ook vaste telefonie van KPN?
Badge
3x Ja.
Reputatie 7
Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".