Beantwoord

Honeywell tr6 thermostaat aansluiten op wifi

  • 22 April 2021
  • 18 reacties
  • 562 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

hoi

een vraagje over experia v10a ik wil een draadloze thermostaat aansluiten op wifi honeywell tr6 maar dat lukt niet, moet echt op 2.4 volgens gebruiksaanwijzing wat ik zie heeft modem 2.4 of 5 (ben een leek ) pakt de modem automatisch 2.4 ? of kan je dat instellen

 

admin: titel aangepast ivm vindbaarheid

icon

Beste antwoord door hertog kees 27 April 2021, 23:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @hertog kees!

De V10A zendt beide netwerken uit, onder dezelfde netwerknaam. Deze ‘mesh technologie’ zorgt er voor dat je apparaten altijd automatisch verbinden met het best beschikbare netwerk, als je dit netwerk selecteert wordt zodoende automatisch voor 2,4Ghz gekozen omdat 5Ghz niet beschikbaar is voor de thermostaat.

Wat gebeurt er als je jouw netwerk selecteert? Waar loop je tegenaan/hoe ver kom je? Ik heb thuis de T6 thermostaat én maar 1 wifinetwerk, dat bestaat uit zowel 2,4Ghz en 5Ghz. Het verbinden met de wifi ging bij mijzelf heel erg makkelijk, ik liep echter tegen een ander probleempje aan en heb daarvoor gebeld met de helpdesk van Honeywell en ben daar erg goed geholpen :slight_smile: Mocht je er via het KPN forum niet uitkomen, dan is het dus ook mogelijk om voor verdere hulp bij Honeywell aan te kloppen!

Reputatie 2
Badge

hoi maja 

denk al 6x geprobeerd krijg alsmaar de melding verbonden zonder internet al geprobeerd op tablet en telefoon van mijn vrouw alsmaar de zelfde melding als je doorgaat krijg je te zien kan niet verbinden controleer uw netwerk verbinding probeer het opnieuw gr hetog kees  

Reputatie 6
Badge +8

Zet in je v10a het 5g wifi eens uit. Dan zou het moeten lukken.

Eventueel later 5g wifi weer inschakelen.

Reputatie 2
Badge

Het probleem is dat ik niet weet hoe het menu is in Engels ben 64 technisch Engels gaat boven me pet heb al gekeken maar ik kom er net uit 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb 5Ghz nu uitgezet op het modem, zou je kunnen proberen of het nu wél lukt? Hoor het heel graag!

Als het gelukt is, zet ik 5Ghz weer aan en kijken we of de verbinding goed blijft :slight_smile:

Reputatie 2
Badge

jammer maja het lukt nog steeds niet ik was zelf ook al bezig met 5g ik had nu een duidelijke gebruiks aan

wijzing gedownload kom ik een venster tegen er staat internet niet beschikbaar maak verbinding met ander netwerk met het woordje sluiten eronder maar dat krijg ik niet te zien ik zou er op moeten drukken en daarna terug op de telefoon daar gaat het mis denk ik

Reputatie 2
Badge

hoi maja als je toch bezig ben met me modern ik had gisteren een storing ales viel weg ik moet nu de modem plat leggen zodat de kabels vrij liggenzijn er is volgens mij iets goed mis met de wlan aansluiting had ook een andere kabel geprobeerd 

Reputatie 7
Badge +20

Wat jammer dat het nog steeds niet lukt @hertog kees :slight_frown:  Heb je ook al contact gezocht met Honeywell? Ze kunnen je daar vast beter helpen omdat ze precies zullen weten hoe het allemaal werkt!

hoi maja als je toch bezig ben met me modern ik had gisteren een storing ales viel weg ik moet nu de modem plat leggen zodat de kabels vrij liggenzijn er is volgens mij iets goed mis met de wlan aansluiting had ook een andere kabel geprobeerd 

Hmm, dit is weer een heel ander probleem :thinking: Speelt dit nu nog steeds? Je hebt al een andere kabel geprobeerd en daarmee gebeurde hetzelfde? Wat gebeurt er precies als je het modem rechtop zet?

Reputatie 2
Badge

Hoi

Dan komt denk ik de kabel een beetje onder spanning te staan en dan valt de verbinding weg ik denk dat de aansluiting in de modem is ik durf het niet meer te proberen want dan heb ik misschien geen tv meer ik heb ook goed  nieuws me thermostaat doet het

Reputatie 7
Badge +20

Inderdaad goed nieuws wat de thermostaat betreft! Wil je hier nog delen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen? :blush:

En ik snap dat je niet meer met het modem aan de slag durft te gaan. Werkt het wel allemaal goed nu? Zo ja, dan zou ik zeggen laat dat modem lekker plat liggen :wink:

Reputatie 2
Badge

Ik heb het me dochter laten doen en ze deed hetzelfde als ik maar nu was het succesvol blijft vreemd 

Gr hertog kees

Ps wat modem betreft vind het geen goede oplossing straks doet hij het niet meer eer er dan weer opgelost is zijn we weer een paar dagen verder zonder internet 

 

Reputatie 7
Badge +20

Uiteraard ga ik heel graag verder op onderzoek uit wat betreft het modem, maar daarvoor zal je er wel weer mee aan de slag moeten en ik had het idee dat je dat niet echt zag zitten. Als ik dat verkeerd heb begrepen, dan mijn excuus!

Je gaf aan dat je het idee hebt dat de kabel onder spanning komt te staan als je het modem rechtop zet, zou je hier eens een foto willen plaatsen van hoe het er precies uit ziet als hij rechtop staat? Ik kan me er nu niet echt een beeld bij vormen, onze modems zijn gemaakt om rechtop te staan dus dit zou geen problemen op moeten leveren!

Reputatie 2
Badge

je heb ergens wel gelijk ik ben bang omdat ik de aansluiting van modem niet vertrouwd als ik hem weer recht overeind zet dat de modem het niet meer gaat doen , durf ook geen monteur te vragen want als ik het niet juist heb kost het mijn geld ik snap je antwoord wel maar de kabels had maar een lichte aanraking nodig en toen viel het internet uit , mijn vrouw boos die zei je moet overal van afblijven ik laat het wel even zo sorry voor je tijd

gr hertog kees

Reputatie 7
Badge +20

Een boze vrouw moeten we voorkomen natuurlijk, dus ik begrijp dat je een beetje huiverig bent!

Even een aantal vragen ter controle en zónder dat je ergens aan hoeft te zitten: je had ook al een andere kabel geprobeerd toch, tussen het modem en het aansluitpunt in de muur? Als daarmee hetzelfde gebeurt, hebben we al uitgesloten dat het aan de kabel kan liggen. Dan kan het zijn dat er iets mis is met het aansluitpunt, óf met het poortje van het modem waar het stekkertje ingeklikt zit. Als je het modem rechtop zou zetten (niet doen hoor! hypothetische vraag!) beweegt het kabeltje dan ook op de plek waar hij in het aansluitpunt zit geklikt? Of blijft de kabel op dat punt stil liggen/hangen? Als er bij het aansluitpunt géén beweging in zit, zal het rechtop zetten van het modem enkel invloed hebben om het poortje van het modem zelf, en heb ik het vermoeden dat daar het defect zit. Hoor dus graag van je hoe dit zit!

Reputatie 2
Badge

hoi maja

ik heb het geprobeerd je ziet de kabel bewegen in de modem heel voorzichtig gedaan  lijkt of er wat ruimte zit op de aansluiting van de modem ik ben niet verder gegaan want het internet viel nu nog niet weg lijkt wel of hij minder strak zit dan de andere aansluitingen

eergisteren kreeg wel wel een melding verbinding tussen modem en tv ontvanger is verbroken toen we tv aan het kijken waren maar bij de oplossingen stond probeer een andere zender en dat werkte

gr hertog kees

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dan lijkt het inderdaad haast alsof het poortje in het modem niet helemaal meer in orde is. Ik wil graag even contact zoeken met onze logistieke afdeling om te vragen of ze een omruiling van het modem in gang kunnen zetten. Dat houdt in dat er een vervangend modem naar een PostNL punt in de buurt wordt gestuurd (die PostNL punten zitten vaak in de buurtsuper en bij bouwmarkten en dergelijke), daar kan je dan met het oude modem naar toe gaan om hem om te ruilen voor de nieuwe. 

Zodra de logistieke afdeling dit in gang heeft gezet, zal je een sms'je ontvangen met meer informatie over het omruilen!

Reputatie 2
Badge

Dank je maja voor meedenken wordt het nu de kpn box? 

Gr hertog kees 

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan, je gaat hetzelfde óf een vergelijkbaar type modem terugkrijgen, welk type het precies gaat worden weten we van te voren niet. Laat je het weten als je de nieuwe aan hebt gesloten? :relaxed: