Beantwoord

Hotmail komt niet binnen via wifi

  • 7 April 2019
  • 66 reacties
  • 6613 keer bekeken

Hallo,

Sinds kort heb ik een probleem op mijn telefoon en de thuis wifi. Als ik verbonden ben met wifi krijg ik geen mails binnen. Dit geldt alleen op de thuis wifi en mijn hotmail adres. Op andere plaatsen werkt het wel, en het is alleen mijn hotmail adres.

Is dit een telefoon probleem of wifi probleem?
icon

Beste antwoord door Rvh92 20 June 2019, 13:32

Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Rvh92, welkom! Wat vreemd! Hoe heb je het e-mailadres ingesteld? Heb je dit 'automatisch' gedaan of heb je de gegevens handmatig ingevuld? Je kunt altijd proberen om het account op je telefoon te verwijderen en deze opnieuw in te stellen.
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Is het al duidelijk of heb je nog vragen? In dat geval weet je me te vinden!
Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Is het al duidelijk of heb je nog vragen? In dat geval weet je me te vinden!
Oeps.. sorry.
Ik heb alles al geprobeerd. Opnieuw instellen, andere app gebruiken. Mijn werkmail werkt wel? Heel vreemd. Ik snap er niks van. Hij zegt dat hij geen verbinding kan maken met imap.hotmail
Reputatie 7
Badge +30
Heel vreemd! Het lijkt me niet zozeer iets wat bij ons ligt. Al is het alleen maar omdat ik ook een Hotmail e-mailadres heb en via wifi (van KPN) gewoon mails kan ontvangen en versturen. Ik ben ook voor je aan het zoeken geweest naar de juiste instellingen, maar die zou de app automatisch in moeten vullen. Wellicht kan je eens contact opnemen met Microsoft. Misschien hebben zij de oplossing voor je probleem.
Hoi hoi, ik heb toevallig precies hetzelfde probleem, heel vervelend want ik moet telkens mijn Wi-Fi uitzetten dan pas komen mijn e-mails binnen, is hier toevallig al een oplossing voor gevonden?
Hallo. Zowel mijn vrouw als ik hebben er ook last van. Op de telefoon komt de mail niet binnen via de wifi. Het rare is dat we wel een melding krijgen dat er nieuwe mail is maar wanneer we de app openen is daar geen mail.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Tries026 en @PB68, welkom! Gaat het bij jullie ook om Hotmail e-mailadressen? In dat geval geldt bovenstaande ook voor jullie 😉. Als het een KPN e-mailadres betreft, ben ik benieuwd welke app jullie gebruiken en welke instellingen voor inkomende en uitgaande server jullie hebben ingevuld. Zijn het POP3- of IMAP accounts? Je kunt dit allemaal vinden onder de geavanceerde instellingen van de app. Als je screenshots gaat plaatsen, let er dan op dat je publiekelijk geen volledige e-mailadressen plaatst 😉.
Hallo
Het gaat om hotmail mail via de outlook app.
Hier gaat het ook om hotmail via de Outlook, krijg wel een melding binnen van een nieuwe email maar als ik er op klik zie ik niks.
Dat Is ook alleen maar als ik thuis ben en de Wi-Fi aan heb, voor rest nergens.
Ik heb precies het zelfde probleem! Outlook app op android
Ben niet de enige dus zo te lezen.. ik heb nog geen contactgegevens kunnen vinden van hotmail. Wie weet ligt de fout bij android?
Lijkt mij sterk, ik heb er nooit last van gehad, totdat ik 2 weken geleden kpn heb aangesloten. Voorheen nooit last van gehad ook niet bij andere mensen thuis, heel vreemd.
Maar opgelost is het nog niet, dus hoop dat kpn er iets mee gaat doen.
Reputatie 7
Badge +30
Wat fijn dat jullie je allemaal melden hier! Ik wil er daarom toch verder naar kijken. Ik heb twee vragen: welk modem gebruiken jullie en maken jullie op de apparatuur gebruik van KPN Veilig? Willen jullie daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en onder 'merk en type telefoonnummer' invullen van welk toestel jullie gebruik maken? Ik ga er achteraan!
Hoi hoi, ik heb een Experia box v10a
En wbt de kom veilig durf ik niet te zeggen, ik ben nog vrij nieuw met alles van kon
Ik heb een experia v10a en ook geen verstand van KPN veilig..
Reputatie 1
Goedenavond, hier nog een klant met hetzelfde probleem. Ik haal Hotmail binnen met de Gmail app op Android. De mail van Gmail komt prima binnen, maar de Hotmail.. ho maar. Wifi uit en alles stroomt meteen binnen.

Ook ik ben een kersverse klant en had er hiervoor nooit last van, dus het lijkt me wel degelijk een probleem van KPN danwel de v10a box.

Naast dit probleem valt het me overigens ook op dat het steeds vrij lang duurt voordat de wifi verbinding heeft. Hij pakt hem wel direct, maar het duurt steeds 10-20 seconde voordat hij ook echt het internet op kan. Misschien is dit een volledig losstaand probleem, maar misschien is het een aanwijzing richting het achterliggende probleem (?)
Reputatie 1
Ter aanvulling: ik heb geen KPN Veilig apps geïnstalleerd/geconfigureerd.
Reputatie 7
Badge +25
Voor degenen die onderstaande nog niet hebben gedaan, zouden jullie dat willen doen? Over het algemeen geen KPN Veilig als ik het zo lees. Is de Outlook app helemaal up-to-date bij jullie (vraag het toch maar voor de zekerheid)?

Wat fijn dat jullie je allemaal melden hier! Ik wil er daarom toch verder naar kijken. Ik heb twee vragen: welk modem gebruiken jullie en maken jullie op de apparatuur gebruik van KPN Veilig? Willen jullie daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en onder 'merk en type telefoonnummer' invullen van welk toestel jullie gebruik maken? Ik ga er achteraan!
Idem hier! Android apparaten kunnen niet via Wifi van de Experiabox v10a communiceren met Outlook/Hotmail/Live en hebben vertraging met de algehele internetverbinding. De volgende melding verschijnt: "de verbinding met je mailserver is verlopen".
Windows laptops etc werken prima, ook via Wifi.
Zodra de combi Android / Wifi Experiabox v10a gestart wordt, begint de ellende, en dit enkel en alleen de combi met Wifi van de Experiabox v10a. Andere modems/routers van kpn of andere providers geven dit probleem niet.

Tevens valt het Wifi signaal op alle android apparaten met regelmaat weg, er verschijnt dan een uitroepteken en "internet is mogelijk niet beschikbaar", op alle andere apparaten gebeurt dit niet en ook niet icm andere modems/routers van kpn of andere providers.
En als het signaal niet weg valt dan is het op Android apparaten traag....heel traaaaaaaaaag. Niet via de speedtest, wel op de diverse websites: telegraaf, ad etc; afbeeldingen worden niet geladen en videos blijven bufferen of staan tussendoor stil doordat er nog niet voldoende gebufferd is.

* vast ip instellen met google dns lost niks op.
* 5ghz uitschakelen lost niets op
* IP adres Android apparaat in DMZ zetten lost niks op
* De Wifi tuner tool van KPN lost dit evenmin op

Lang verhaal kort maken, dit apparaat voldoet niet aan de wensen van de Nederlandse consument. Het regent klachten over dit apparaat, KPN is al veel langer op de hoogte maar weet de problemen niet het hoofd te bieden en weigert eieren voor zijn geld te kiezen en v10 modems ter vervanging uit te delen.

Ik heb dit onding nu 2 maand in huis en ben er klaar mee, ik probeer inmiddels een v10 in mijn netwerk te gooien die ik nog van NLEX heb, mocht dit niet lukken dan zeg ik mijn abonnement bij KPN op (blijkt ondanks lopend contract kostenloos te kunnen ivm de prijsverhoging die men doorgevoerd heeft).
Kpn is er al zicht op een oplossing? Ik werk veel op mijn telefoon met mails en word er gek van dat het thuis niet werkt.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo iedereen! Bedankt voor het invullen van de gegevens! Ik heb de betreffende collega's gemaild en we wachten een reactie af. Zodra ik meer weet, horen jullie van me!
Ik heb hetzelfde probleem zoals hierboven beschreven. Link naar mijn post
Reputatie 7
Badge +30
Goed dat je je hier meldt, @Jesper12! Ik heb gisteren bevestiging gekregen dat het naar de technische collega's doorgezet is. Hopelijk hebben zij snel een idee wat er aan de hand is. Ik hou jullie hier op de hoogte.
Badge
HIer hetzelfde probleem als Jansje1978. Al tig x gebeld en gechat maar geen oplossing.
Hebben dit probleem sinds we op 1 mei jl over zijn gegaan op KPN. Bij Ziggo nooit problemen ermee gehad. Krijg nu echt spijt dat we zijn overgestapt......

Graag een oplossing daar wij juist thuis belangrijke mails krijgen!
Reputatie 1
HIer hetzelfde probleem als Jansje1978. Al tig x gebeld en gechat maar geen oplossing.
Hebben dit probleem sinds we op 1 mei jl over zijn gegaan op KPN. Bij Ziggo nooit problemen ermee gehad. Krijg nu echt spijt dat we zijn overgestapt......

Graag een oplossing daar wij juist thuis belangrijke mails krijgen!


Want u bent overgestapt naar KPN omdat bij Ziggo alles perfect was?

Zoals te lezen valt in de berichtjes vlak boven die van u, wordt er achter de schermen gewerkt aan een oplossing. Wat meer kan KPN nu dan nog doen? Hier gaan klagen helpt in ieder geval niet. Wat wel kan helpen, is wat meer informatie geven over uw specifieke probleem/situatie, zodat de technische mensen er misschien een oorzaak uit kunnen filteren...

Reageer