Beantwoord

HP Deskjet D5560 wifi verbinden met Experiabox V10A

  • 15 December 2019
  • 9 reacties
  • 357 keer bekeken

Sinds deze week heb ik de Experia box 10A. Ik had versie 8. Ook heb ik de HP D5560 deskjet. Deze had ik wifi verbonden met de Experia box 8 maar met de 10A lukt het niet. PC is bedraad aangesloten en draait onder windows 10. Zelfs met de WPS krijg ik het niet voor elkaar. KPN doet geen ondersteuning voor printers. HP geeft geen ondersteuning omdat de printer 3 jaar oud is. Wie heeft een idee?

icon

Beste antwoord door Wouter Verhelst 18 July 2021, 11:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Experiabox 10A en HP D5560 , 

Heeft jouw printer een aanraakscherm? Dan kan je de installatie doen vanuit de printer zelf. 

 

De Wireless Setup Wizard, die u uitvoert vanaf het bedieningspaneel van de printer. (Niet beschikbaar voor printers zonder aanraakscherm)

  1. Zorg ervoor dat u de naam weet van uw netwerk en uw wachtwoord voor beveiliging (WEP, WPA of WPA2).
  2. Gebruik het bedieningspaneel van de printer om het Netwerk menu te openen of druk op het draadloze pictogram en ga vervolgens naar instellingen. Selecteer Wireless Setup Wizard. De Wireless Setup Wizard toont een lijst met draadloze netwerken in de omgeving.

    Opmerking: Instellingen kunnen worden geopend door het aanraken van een moersleutel-pictogram, afhankelijk van het productmodel.

  3. Selecteer de naam van uw draadloze netwerk in de lijst.
  4. Als uw draadloze netwerk niet in de lijst staat, kunt u de netwerknaam handmatig invoeren door naar het einde van de lijst te schrollen. Als u de naam handmatig invoert, moet het identiek zijn, met inbegrip van hoofdletters en kleine letters.
  5. Uw WEP-sleutel of WPA-wachtwoord invoeren. U moet de sleutel of het wachtwoord correct invoeren, inclusief hoofdletters en kleine letters. Uw printer zou verbinding moeten maken met uw draadloze netwerk. Als de aansluiting niet tot stand komt, krijgt u de mogelijkheid om een Draadloos netwerk testrapport (Wireless Netwerk Test report) te printen om te bepalen wat het probleem is.

 

Geen aanraakscherm? Dan kun je gebruik maken van een losse USB-kabel: 

 

USB of draadloze instelling - Printers zonder aanraakscherm kunnen deze draadloze installatiemethode gebruiken tijdens de installatie van de printersoftware.

Tijdens dit proces moet u tijdelijk een USB-kabel gebruiken tussen de computer en de printer. Het is belangrijk dat u de kabel alleen aansluit en loskoppelt als daarom door de software wordt gevraagd. De software geeft u aanwijzingen voor het configureren van de draadloze verbinding van uw printer.

In sommige gevallen kan de software uw draadloze instellingen automatisch voor u vinden.

Om uw draadloze printer op uw draadloze router aan te sluiten met behulp van USB of draadloze installatie, zie Printersoftware installeren

 

 

Dank voor deze reactie. Het probleem is dat ik bij de HP D5560 driver software installeer en dan USB kn aansluiten op de pc. Maar er is geen mogelijkheid in het programma om draadloos te selecteren en dan het wifi netwerk te vinden.

Reputatie 7
Badge +28

Toevallig heb ik gisteren ook een nieuwe printer aangesloten op WiFi en de PC.

Dat deed ik vanuit de PC. Vanuit een soort configuratieschema en dan printers kiezen. 
 

Als jouw oude printer verbinding kon krijgen met de oude experiabox, dan moet het met de nieuwe ook lukken. 

Reputatie 7
Badge +30

Welkom @Experiabox 10A en HP D5560! Goed om te zien dat Noordzee al wat tips geeft! Mocht je er echt niet uitkomen, kan je ook nog eens proberen om de printer te resetten en het hele verbindingsproces nog eens te doorlopen, zoals het in de handleiding staat. 

Het al van alles geprobeerd. Krijg bv via het Config Windows 10 scherm ook de melding dat “Windows heeft geen netwerkprofiel voor dit apparaat”. Printer gereset, software eraf en via de HP site erop. Maar helaas.

Reputatie 7
Badge +30

Wat jammer om te lezen dat het nog niet werkt. Is het een idee om eens met de printer naar een lokale computerwinkel of mss een technische kennis te gaan? Op een afstandje is het namelijk lastig om te zeggen wat er nu precies aan de hand is. Mocht je toch nog verder aan de slag met ons, kan je misschien contact opnemen met onze Tech Desk. Deze collega's helpen je ook met vragen die we normaliter niet ondersteunen, zoals het verbinden van de printer met de wifi. Als je dat zou willen, bel je met ons via 0800-0402 en wij zetten dan de Tech Desk bundel voor je aan. Je gaat hier 5 euro per maand voor betalen. Wel is het zo dat je dan ons huidige Hussel abonnement af moet nemen. Hopelijk kom je er op die manier dan toch uit! 

Dank voor de reactie, ik ga erachteraan. 

Ik zie dat niemand dit opgelost heeft, misschien werkt het volgende, ik had hetzelfde probleem!!:

 

 

Ik heb net een hp2720 geinstalleerd bij een vriendin, 6 uren mee bezig geweest, En tweede gekocht want ik vermoede dat de eerste stuk was. DHCP in de printer werkt niet!!!!!! Heb de juiste werkwijze gevolgd via hp smart.   

Heb uiteindelijk eerst de printer via usb aaangesloten op mijn PC. opgezocht in HP Smart, Naar instellingen gegaan. Daar het overzicht geprint die je daar ziet. Hierin staat een MAC-adres voor wifi, die je nodig hebt voor de volgende stap.

Het mac adres in de modem een vaste ip-adres gegeven: 

in je browser naar 192.168.2.254 gaan. (ik gebruikte google chroom)

wachtwoord is standaard blank, even doorlopen…(of natuurlijk je eigen wachtwoord ingeven)

daarna naar instllingen/dhcp en vaste binding nstellen, ik stel voor 192.168.2.190 als ip-adres.

Dan in de instellingen/geavanceerde instellingen van HP smart de SSID en wachtwoord handmatig gezet. Daarna vond die de modem en ze spelen nu wel goed met elkaar.

Ik deel dit om mijn medemens een hoop frustratie te besparen!!!!

Met vriendelijke groet, Wout

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het delen, @Wouter Verhelst!