Beantwoord

Hp photosmart 6510 krijgt geen verbinding met server

• 30 januari 2017
  • 14 reacties
  • 2881 keer bekeken

Ik heb het probleem dat mijn printer HP Photosmart 6510 geen verbinding maakt met de server waardoor eprint niet werkt en de printer geen apps kan downloaden. Bij ziggo werkte het voorheen wel. Sinds wij bij kpn zitten werkt het niet meer. Ik heb van alles geprobeerd en diverse instellingen in de experia box v10 veranderd maar ik slaag er niet in verbinding te krijgen.
Het printen over wifi vanaf de laptop of tablet werkt wel.
Printer heeft dus wel verbinding met wifi maar geen verbinding met internet.
icon

Beste antwoord door Gerbert ten Hoor 1 februari 2017, 20:19

Heren, hartelijk dank voor jullie hulp.
Het probleem is opgelost.

Het probleem zat in de instellingen van de V10 en in de printer.
Via Hp printer programma bleken er geen updates te zijn. Uiteindelijk via HP Websupport bleken er wel diverse update's open te staan. Waaronder Eprint instellingen.
Ook stonden de instellingen in de V10 niet helemaal juist.

Mvg Gerbert ten Hoor
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Hallo Gerbert,

Heb je je Photosmart een vast IP adres gegeven?
Staat IPV6 uitgeschakeld voor je WLAN?
Is UPnP IGD aangezet?
Beste Countach1979,

Inmiddels heb ik IPV6 uitgezet.
UPnP IGD stond al aan.
En de Photosmart heeft een vast ip adres.

Ik kan er nu alleen nog steeds niet mee op internet komen.
Zijn er nog andere opties?
Hallo Gerbert,

Heb je je Photosmart een vast IP adres gegeven?
Staat IPV6 uitgeschakeld voor je WLAN?
Is UPnP IGD aangezet?

Beste Countach1979,

Inmiddels heb ik IPV6 uitgezet.
UPnP IGD stond al aan.
En de Photosmart heeft een vast ip adres.

Ik kan er nu alleen nog steeds niet mee op internet komen.
Zijn er nog andere opties?
Reputatie 7
Badge +30
Wat is het vaste IP adres van die printer?
Heeft die printer wel WiFi verbinding?

192.168.2.4.

Printer heeft wel wifi verbinding. Printen werkt ook. Printer kan geen apps downloaden en eprint is niet in te stellen. Deze functies zijn internet verbinding nodig.
Reputatie 7
Badge +30
Heb je ook DNS en Gateway ingevuld toen je hem een vast IP adres gaf? En kies even een ander vast ip. 192.168.2.4 kan ook door een ander apparaat in je netwerk gekozen worden 192.168.2.251 is een beter idee als je de op de printer een vast IP adres in stelt.
Heb je ook DNS en Gateway ingevuld toen je hem een vast IP adres gaf? En kies even een ander vast ip. 192.168.2.4 kan ook door een ander apparaat in je netwerk gekozen worden 192.168.2.251 is een beter idee als je de op de printer een vast IP adres in stelt.Heb je ook DNS en Gateway ingevuld toen je hem een vast IP adres gaf? En kies even een ander vast ip. 192.168.2.4 kan ook door een ander apparaat in je netwerk gekozen worden 192.168.2.251 is een beter idee als je de op de printer een vast IP adres in stelt.

DNS en Gateway staan ook ingevuld. Bijde op 192.168.2.254.
Ip adres heb ik veranderd in 192.168.2.251.
Het heeft helaas nog niets geholpen.
Printer zegt ook voor eventueel proxyinstellingen in. Wat kan ik daar eventueel invullen
Reputatie 7
Badge +30
Proxy instellingen zijn niet nodig. Wat geeft de printer precies aan?
Proxy instellingen zijn niet nodig. Wat geeft de printer precies aan?

Printer kan geen verbinding maken met server. Controleer internet verbinding of voer proxy adres in.
Dit is wat hij meld als ik HP-Eprint wil instellen
Reputatie 1
Badge +1
Gerbert,

Heb je ook IPv6 op de printer uitgezet?
Volgens mij wordt poort 9100 gebruikt voor dergelijk verkeer. Staat die open op de EB?

Als je HP E-print vanaf je eigen netwerk 'installeert' zou je mogen verwachten dat hij de printer kan zien.
Je ziet de printer wel terugkomen in de SSID lijst van de beschikbare WiFi punten?

Staat op je printer de WebServices ingeschakeld?

Proxy hoef je inderdaad niet in te vullen. DNS/Gateway zou de printer zelf moeten krijgen op het moment dat hij zijn vaste IP van de DHCP Server van de EB krijgt.
Heren, hartelijk dank voor jullie hulp.
Het probleem is opgelost.

Het probleem zat in de instellingen van de V10 en in de printer.
Via Hp printer programma bleken er geen updates te zijn. Uiteindelijk via HP Websupport bleken er wel diverse update's open te staan. Waaronder Eprint instellingen.
Ook stonden de instellingen in de V10 niet helemaal juist.

Mvg Gerbert ten Hoor
Reputatie 7
Ip adres heb ik veranderd in 192.168.2.251. Je kunt beter in de EB een DHCP-binding maken. Dan zal de EB dat adres niet uitdelen aan andere apparaten. Ik heb ook een HP PhotoSmart en die doet het al een paar jaar prima, via DHCP-binding, incl ePrint.
Reputatie 7
Badge +30
Psst, Henk, 192.168.2.251 zal standaard nooit worden uitgedeelt aan apparaten door de EB
Reputatie 7
Dat weet ik ook wel, maar ik heb een hekel aan op apparaten lokaal vast ingestelde adressen. Zelfs mijn server krijg z'n IP-adres via DHCP-binding. Is flexibeler, vooral als je b.v. een nieuwe router krijgt met een afwijkende adressering; alles op één centrale plaats beheren is dan overzichtelijker.

Reageer