HP3050 geen verbinding met KPN Box 12

  • 26 August 2020
  • 15 reacties
  • 493 keer bekeken

hp 3050 kan geen verbinding maken met nieuwe kpn experiabox v 12 via wps , normaal op de v9 lukte het wel

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @michael1153. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat jouw printer geen verbinding kan maken met het WiFi netwerk. Kan je wel met andere apparaten verbinding maken met jouw wifi netwerk? Op de zijkant van de KPN Box 12 zit een WPS knop. Op deze pagina vindt je terug hoe je jouw printer kan verbinden d.m.v. de WPS knop. Laat je mij weten of het is gelukt?

Het is helaas niet gelukt!

Reputatie 7
Badge +21

Dat is jammer. Ik ben niet bekend met deze printer en heb daarom niet gelijk een antwoord op jouw vraag. Heb je misschien de mogelijkheid om deze printer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen zodat hij het WiFi netwerk vergeet? Wellicht leest een iemand dit die wel een antwoord heeft op deze vraag. 

Reputatie 7
Badge +24

Het is helaas niet gelukt!

Kunt u inloggen op de KPN Box?

http://mijnmodem.kpn

Reputatie 7

Log eens in op de V12 en zet de wireless mode voor 2.4GHz op 802.11b+g+n...

...en die voor 5GHz op 802.11a+n+ac.

Kan je de printer dan wel verbinden?

kan niet inloggen op v12

Reputatie 7

kan niet inloggen op v12

Waarom niet?

Reputatie 7
Badge +24

kan niet inloggen op v12

Daarom dacht ik: laat ik nog maar even wachten met...

Log eens in op de V12 en zet de wireless mode voor 2.4GHz op 802.11b+g+n...

...en die voor 5GHz op 802.11a+n+ac.

Kan je de printer dan wel verbinden?

Inloggen op de 12 is op zichzelf soms al een hele toer.

https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/

 

kan hier niks mee 

 

snap niet dat met v9 wel lukt en met v12 niet

Reputatie 7

https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/login/

 

kan hier niks mee 

Waarom kan je hier niets mee?

Wat lukt er niet?

Nooit eerder ingelogd ... het admin wachtwoord staat op de sticker achterop de V12.

 

snap niet dat met v9 wel lukt en met v12 niet

Vandaar mijn voorgestelde wijziging van de wireles mode want wellicht is dat de oorzaak.

Reputatie 7
Badge +24

snap niet dat met v9 wel lukt en met v12 niet

Nieuwer is niet altijd beter...

wat ikm ook probeer niks lukt helaas:disappointed:

Reputatie 7

wat ikm ook probeer niks lukt helaas:disappointed:

Lukt het om in te loggen op de V12?

Zo ja, heb je dan de Wireless Mode van de 2.4 en 5GHz wifi kunnen aanpassen?

ja heb ik ook gedaan , blijft hetzelfde , geen connectie met WPS helaas , vrees dat ik aan een andere printer moet

 

Ik heb net een hp2720 geinstalleerd bij een vriendin, 6 uren mee bezig geweest, En tweede gekocht want ik vermoede dat de eerste stuk was. DHCP in de printer werkt niet!!!!!! Heb de juiste werkwijze gevolgd via hp smart.   

Heb uiteindelijk eerst de printer via usb aaangesloten op mijn PC. opgezocht in HP Smart, Naar instellingen gegaan. Daar het overzicht geprint die je daar ziet. Hierin staat een MAC-adres voor wifi, die je nodig hebt voor de volgende stap.

Het mac adres in de modem een vaste ip-adres gegeven: 

in je browser naar 192.168.2.254 gaan. (ik gebruikte google chroom)

wachtwoord is standaard blank, even doorlopen…(of natuurlijk je eigen wachtwoord ingeven)

daarna naar instllingen/dhcp en vaste binding nstellen, ik stel voor 192.168.2.190 als ip-adres.

Dan in de instellingen/geavanceerde instellingen van HP smart de SSID en wachtwoord handmatig gezet. Daarna vond die de modem en ze spelen nu wel goed met elkaar.

Ik deel dit om mijn medemens een hoop frustratie te besparen!!!!

Met vriendelijke groet, Wout