Vraag

Huawei E1876s-22 en Bridge Modus

• 8 juli 2018
  • 3 reacties
  • 61 keer bekeken

ik heb een Experia Box v9en een Huawei E186s-22 aan een Unifi Security Gateway gekoppeld en werkt naar behoren.. Na lang zoeken ben ik tot de conclusie gekomen dat het niet mogelijk is om beide routers in bridge mode te zetten (wat overigens wel mogelijk zou moeten zij, ik denk dat KPN dit afgeschermd heeft) en werken beide modems via een DMZ. Loadbalancing regel ik op de Unifi router.

nu heb ik een vraag over de DMZ instellingen. De Experia box geeft een ip nbr aan de wan poort en via dhcp binding koppel ik het mac adresvan de wan poort aan dat ip-nr.. Op de Huawei heb ik ook een DMZ aangemaakt en doe ik dit ook alhoewel er geen DHCP binding mogelijk is. Beide modems hebben een eigen ip-space. Het werkt maar ik heb het idee dat er veel onnodige overhead zit in deze configuratie. Zowel de Experiabox als de Huawei hebben een firewal aanstaan en werken met NAT. De Unifi router heeft ook een firewall actief. Weet iemand in dit forum toevallig wat een optimale configuratie is mbt de DMZ’s? Zijn er betere configuraties dan deze? Of weet iemand hoe deze modems in bridge mode te zetten zijn? Goed om te weten dat ik geen IP TV of VOIP gebruik.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
@3kusforever Je zou KPN kunnen vragen of je over kan naar hybride DSL+4G, dus met ExperiaboxV10 en Sagemcom 4Gmodem. Dan heb je 1 publiek IP adres en ook binnenshuis 1 LAN (dus 1 IP space)
@tmoesel

Dank je voor je reactie. Ik zal het navragen of dat mogelijk is echter de Sagemcom modem heeft geen mogelijkheid een externe antenne aan te sluiten die ik nu wel op de Huawei heb aangesloten. Snelheid is boven 60 mbps met en 20 mbps zonder.

Aangezien de Experia ook geen bridge mode kent, vermoed ik dat deze geintegreerde oplossing op ongeveer hetzelfde neerkomt als wat ik nu heb.
Reputatie 7
Badge +30
Aangezien de Experia ook geen bridge mode kent, vermoed ik dat deze geintegreerde oplossing op ongeveer hetzelfde neerkomt als wat ik nu heb.Ja, maar dan zonder eigen loadbalancing en zonder 2 externe IPs

Reageer