Beantwoord

Hub voor kattenluik aansluiten via DVS?

  • 9 June 2021
  • 15 reacties
  • 227 keer bekeken

Mijn vraag is de volgende.  Hoe sluit ik de hub voor ons kattenluik aan. Via deze hub kan ik zien of mijn 5 katten in huis zijn. ik heb nu een splitter er tussen gezet. Echter dat werkt niet. Is er iets anders wat ik hiervoor moet gebruiken? Zo ja, dan hoor ik graag wat. alvast bedankt voor t meedenken. 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 11 June 2021, 18:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hoi @CK64 . Welkom op het forum.

Ik heb oprecht geen idee wat dat voor ding is. Heb je een merknaam en type? Dan kunnen we wat informatie opzoeken op internet.

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij moeten die 3 lampjes op die dvs groen branden. Sluit anders eerst eens een laptop of pc aan en zorg dat dat werkt.

Het gaat om een sure flap microchip connect en hub. Foto toegevoegd. Ik snap dat dit niet zo bekend is. 

 

Is er nog een poort vrij op jouw experiabox? In dat geval zou ik hem daar direct op aansluiten. 

Een DVS kan gaan storen en dan heb je er alleen maar ellende van.

Hoi!. Die zit vast in de kelderkast in de gang. Niet echt praktisch, eigelijk geen optie. 

Wat is een DVS? Hoe ziet dat eruit,  welk merk heb ik dan nodig en is dat via jullie te bestellen.

Veel vragen, echter heb het idee dat ik er dan eindelijk uit ga komen hoe t wel moet!👍

@CK64  DVS staat voor Draadloze Verbindings Set. Die op je eigen foto is de 650, maar inmiddels is er via KPN een nieuwere versie Draadloze Verbindingsset: sluit je digitale tv-ontvanger aan | KPN.

Echter is directe aansluiting op de Experiabox aan te raden :

HOE WERKT HET

decoration image

Sluit de Hub aan op een vrije poort van uw router. De Hub is de link tussen het Kattenluik en het internet.

Die hub is dus een soort zender wat draadloos contact maakt met het luik.

Oke. Dan ga ik deze optie toch eerst proberen. Bedankt voor je advies. 

Reputatie 7
Badge +24

Wat is een DVS? Hoe ziet dat eruit,  welk merk heb ik dan nodig en is dat via jullie te bestellen.

Die heeft u al, die staat op uw eerste foto. Daar heeft u er 2 of 3 van toch? Of nog meer? Die moet op de juiste manier geïnstalleerd worden. Zoals ik al zei: die lampjes op dat ding horen groen te branden.

Klopt. Ik heb er 1 un de woonkamer. Als het via dat doe, hoe dan? Ik heb een verdeler geprobeerd. Die werkte niet pp de hub.

In de gangkast heb ik ook een probleem vermoed ik. Ik kan geen aansluiting vinden. Zal er vast ergens zitten. Ga mijn best doen.

Reputatie 7
Badge +24

Je moet er ook 1 bij de Experiabox hebben. Heeft u die?

Ja,  daar is er ook 1.

Die draadloze verbindingssets zijn érg afhankelijk van het elektriciteit netwerk en storingsgevoelig. Als je het aan de praat krijgt is dat mooi maar mocht je de mogelijkheid hebben om een kabel vanaf de experiabox naar een centrale plek in je woning te leggen, kun je van mij ook een gratis switch krijgen. Hier kun je dan weer verschillende apparaten op aansluiten. Waaronder dat kattenluik apparaat. 

Ik ben de komende dagen aan het werk. Ga het zondag proberen. Ik laat weten of het is gelukt.

Okay.. Mijn aanbod blijft sowieso staan. Dus als het niks wordt met die Devolo, laat het weten. 

Werkze!

Zal ik doen! Dankjewel!