Vraag

Hue bridge heeft geen internetverbinding

• 27 februari 2018
  • 3 reacties
  • 3788 keer bekeken

Ik heb 2 hue-bridges: 1 in huis en 1 in de studio naast huis . Deze eerste kan ik niet meer via Mijn hue-app bedienen. Deze geeft de melding: "Geen Hue-verbinding"
Het rare is:
1. internet / wifi werkt gewoon
2. de hue -app van mijn vriendin werkt wel op hetzelfde netwerk voor de thuis-bridge. (Zij heeft niet de
koppeling met de studio-bridge. Wellicht dat dat bij mij nu ineens problemen geeft sinds de stroomstoring
afgelopen maandag 20 febr)
3. de hue-app op mijn iPhone werkt wel (buitenshuis-verbinding) voor de studio- bridge.

Alles geprobeerd: resetten, kabels eruit e.d. Moet ik nu de hue-app opnieuw installeren op mijn iPhone? Ben ik dan mijn presets en koppeling naar 2 bridges kwijt?

Ik hoor graag wat ik het beste kan doen.@

admin: topic naar juiste board verplaatst

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @Keblats
Je zal toch de bridge opnieuw moeten koppelen, maar dat lijkt me niet zo'n groot probleem toe.
Het gebeurd hier ook wel eens dat de bridge geen verbinding meer heeft met één of meerdere apparaten, maar dan koppel ik hem gewoon weer.
Nu moet ik wel vertellen dat ik maar één bridge heb, maar het gebeurd wel eens dat op één apparaat geen verbinding meer is en dan heeft het opnieuw koppelen geen invloed op de verbinding van de andere apparaten.
En wat je zegt, meestal na een stroomstoring moet je opnieuw koppelen.
Gelukkig komt die stroomstoring niet zo vaak voor. 😎
Dank je huistijger. Maar opnieuw koppelen lukt dus niet via de app lukt dus niet. App dan eerst verwijderen en opnieuw installeren en bridges koppelen?
Reputatie 7
Badge +19
Dit moet volgens mij wel lukken, weet je zeker dat de Bridge niet defect is?
Maar je kunt inderdaad proberen wat je zelf al voorstelt.
Dan ben je wel de andere koppelingen ook kwijt, maar ja, zo zul je er ook niks aan hebben.
En als de bridge inderdaad defect is zul je ook de koppelingen opnieuw moeten instellen.

Reageer