Beantwoord

Hue Bridge verbind niet met netwerk

• 28 februari 2018
  • 5 reacties
  • 9318 keer bekeken

Heeft iemand ervaring met de hue Bridge en de v10 box. Werkte allemaal prima tot stroomstoring gisteren en nu kan in de hue Bridge niet meer vinden via de apps. Bridge zelf geeft aan verbinding te hebben met de box.
icon

Beste antwoord door huistijger 4 maart 2018, 09:26

De Hue Bridge maakt verbinding met het netwerk door op de ronde knop te drukken.
Het kan zijn dat je nog niet de nieuwe software van de V10 hebt en dat daardoor de wifi is uitgevallen misschien?
De nieuwe software wordt nu in fases uitgerold, dan moet het wifi probleem verholpen zijn.

Welke foutmelding krijg je?
Meestal vraagt de app om op de ronde knop te drukken als hij geen verbinding meer heeft.
Dus ben ik benieuwd welke melding je krijgt en ook welke app je gebruikt
Misschien kun je dit nog even melden?

En waar gebruik je Hue light voor?
Alleen voor licht of ook voor de Philips Ambilight?
Of beide?
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Pcvisser, welkom op het forum! Kan het zo zijn dat de Hue Bridge nu een ander ip-adres heeft gekregen van de Experia Box? Wellicht dat dat de reden is dat je hem niet meer ziet in de app?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik verder weinig weet van Hue lampen, maar misschien dat er andere users op het forum zijn die je verder kunnen helpen. 🙂
Reputatie 7
Badge +18
De Hue Bridge maakt verbinding met het netwerk door op de ronde knop te drukken.
Het kan zijn dat je nog niet de nieuwe software van de V10 hebt en dat daardoor de wifi is uitgevallen misschien?
De nieuwe software wordt nu in fases uitgerold, dan moet het wifi probleem verholpen zijn.

Welke foutmelding krijg je?
Meestal vraagt de app om op de ronde knop te drukken als hij geen verbinding meer heeft.
Dus ben ik benieuwd welke melding je krijgt en ook welke app je gebruikt
Misschien kun je dit nog even melden?

En waar gebruik je Hue light voor?
Alleen voor licht of ook voor de Philips Ambilight?
Of beide?
Reputatie 2
Badge +1
Haal eens de Hue Bridge uit het stopcontact voor 20 sec.
Ik heb het probleem ook heel soms dat die niet meer bereikbaar is, bij mij werkt dit altijd.
Reputatie 7
Badge +18
Dank @Fazeno voor je hulp.
Daarom ook mijn vraag waarvoor de Hue lights gebruikt worden,
Ik had ook laatst stroomstoring en toen moest ik de light's die door de Ambilight TV geregeld worden opnieuw instellen op de TV.
Bij mij had stroomloos maken van de Bridge geen effect, maar Fazeno kan best gelijk hebben.
't Is in elk geval een kelinigheidje om dat te testen.
Reputatie 7
Badge +22
Je hebt niet meer gereageerd in dit topic, Pcvisser. Heb je met behulp van de tips die Huistijger en Fazeno geven, alles weer aan de praat gekregen?

Als je nog ergens tegen aanloopt, laat het vooral weten!

Reageer