Beantwoord

Icidu Wireless 300N Repeater instellen

• 9 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 2663 keer bekeken

Wie heeft er ervaring met het instellen van een Icidu Wireless 300N repeater, achter het modem?
Ik heb hem kunnen installeren, heb wel wifi connectie maar geen internet.
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 14 oktober 2017, 19:54

In repeater modus doet ie zowieso geen dienst als DHCP server, wel als DHCP client

Het probleem in dit geval is dat de repeater direct 192.168.2.254 wil gebruiken. Dat is een probleem want die wil de Experiabox ook gebruiken. Bij OBN wilde de router waarschijnlijk een ander IP-adres gebruiken waardoor dit wel werkte.
Je zal dan ook via de webinterface van de repeater (via http://192.168.2.254/ wanneer je met de repeater verbonden bent) het IP op automatisch moeten zetten.

Robin
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hey Jacq, welkom hier! Heb je de stappen gevolgd precies zoals ze in de handleiding stonden? Vaak helpt het om, als het niet in een keer goed werkt, de hele installatie nog een keer te doen.
Hoi Erik,
ik had eerst Onsbrabantnet glasvezelabo. en omdat onsbrabantnet er in onze regio mee gestopt is heeft kpn het overgenomen . Bij onsbrabantnet werkte het gewoon.
Installatie exact volgens de handleiding. Niet 2 keer maar inmiddels zelfs vier of vijf keer. Ik heb ook in het modem gekeken of er een instelling is die er betrekking op zou kunnen hebben, maar ook niet gevonden.
De installatie is trouwens heel snel gedaan en heel beperkt aan instellingen.
Reputatie 7
Badge +28
Ook met een Experia Box zou dit gewoon moeten werken. Ik heb de handleiding er eens bij gepakt. Klopt het dat het dit apparaat is?

Zo ja, op welke stand heb je het schuifknopje aan de zijkant staan? Kun je ook iets meer toelichten waar je het apparaat voor gebruikt? De Experia Box heeft over het algemeen een goed wifi signaal. Het kan zijn dat je de icidu nu niet meer nodig hebt.
Dit is inderdaad degene waar we over praten.
Hij staat op de stand repeater.
Ik gebruik hem omdat de experiabox niet het gewenste bereik heeft welke ik wens. Er zitten te veel muren tussen om nog signaal te hebben.
Ik heb ook ergens gelezen dat de repeater niet op dhcp moet staan omdat hij dan in conflict komt met de experiabox maar ik kan niet in de repeater komen om ev deze instelling te wijzigen. Ik ben beperkt tot de snelle installatie.
Reputatie 7
Badge +30
In repeater modus doet ie zowieso geen dienst als DHCP server, wel als DHCP client

Het probleem in dit geval is dat de repeater direct 192.168.2.254 wil gebruiken. Dat is een probleem want die wil de Experiabox ook gebruiken. Bij OBN wilde de router waarschijnlijk een ander IP-adres gebruiken waardoor dit wel werkte.
Je zal dan ook via de webinterface van de repeater (via http://192.168.2.254/ wanneer je met de repeater verbonden bent) het IP op automatisch moeten zetten.

Robin
Als ik probeer in te loggen in mijn repeater springt hij direct naar het snelmenu om in te koppelen aan een bepaald netwerk. Ik kan niet aan de instellingen van de repeater. Weet iemand hoe ik dit "snel" menu kan omzeilen en de instellingen van de repeater kan wijzigen?
Bvd,
Jacq.

Reageer