Beantwoord

Ik ervaar problemen met de verbindingen van mijn ExperiaBox V8, WiFi versterkers en HomeKit van Apple

  • 12 January 2020
  • 6 reacties
  • 149 keer bekeken

Ik heb een netwerk met drie experia WiFi versterkers. Deze zijn bedraadt aangelegd en mijn WiFi in huis is goed. Ik kan alleen mijn versterkers niet terugzien in de Thuis-app van KPN. Wel degene waar ik in de buurt sta maar eigenlijk nergens alle drie. Dit is centimeter werk om wel of geen verbinding te hebben. Ik denk ook dat mijn HomeKit accessoires daarom niet volledig naar wens werken. Degene in de buurt van mijn Apple-TV kan ik goed aansturen, ook vanaf elders. Degene op afstand van de Apple-TV niet. Terwijl deze wel naast een WiFi versterker staan.

Ik hoop dat iemand snap wat ik bedoel :-)…. en wat ik eraan kan doen.

 

Bij voorbaat dank.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 15 January 2020, 11:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @MixVieux . Welkom op het forum.

Mag ik vragen wat voor wifi versterkers jij hebt? Zijn het witte, zwarte of wit/ronde apparaatjes? Voordat ik verder ga, wil ik dat even zeker weten. :-)

Hoi Erwin,

 

Het zijn de Experia  WiFi versterkers, ArcaDyan (zwart, vierkant).

Ik hoop dat je me kunt helpen.

 

Groet,

 

Dank voor de info. Dat is merkwaardig. In de app zouden alle actieve wifi versterkers te zien moeten zijn. Ik begrijp van jou dat dit afhangt van waar je staat? 

Welke lampjes branden er op die versterkers? Mocht het per versterker afwijken wil ik dat heel graag weten. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

Hallo Erwin,

Sorry voor de late reactie. Er kwamen nogal wat dingen tussen.

 

De lampje die branden zijn op alle versterkers gelijk. Lampjes 1, 2 en 4.

  • 1: Het power lampje
  • 2: WiFi lampje
  • 4: Verbindingslampje (iPad/iPhone)

Lampje 3 (twee in elkaar draaiende pijlen) brand niet.

Ik zie in de app dus niet al mn versterkers. Als ik op de middelste verdieping sta kan ik door centimeters te verplaatsen, het signaal krijgen of verliezen. Ik zie nooit alle versterkers tegelijk.

Ik heb ook moeite om in de app te komen. Ook als ik de barcode scan, kom ik niet in de app.

Groet,

 

Mick

De app heeft recentelijk een update gehad. Ik begrijp nu dat inloggen niet lukt? Het hoeft niet perse via die barcode. Er staat ook een wachtwoord op. Kun je daarmee wel inloggen.

Als het goed is detecteert de app dan vanzelf wat er allemaal is aangesloten. 

Mocht je wifi tegenvallen is het misschien raadzaam om de wifi tuner te doorlopen. Deze kan een goed advies geven over plaatsing van de versterkers en automatisch aanpassingen doen waardoor het bereik binnenshuis beter wordt.Â