Beantwoord

Ik haal niet al mijn snelheid

  • 1 June 2021
  • 8 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik heb vanaf vandaag een verbeterd abonnement, Nml Hussel 200 mbits ipv 50 mbits. Alleen als ik t check kom ik niet verder dan 93 mbits. Waar is de rest ?!

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 2 June 2021, 12:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @ErwinBo , meet je wèl bekabeld rechtstreek op het modem met 1 computer en verder alle (draadloze) apparatuur uit?

Indien xDSL, heb je de moden al eens een fabrieksreset gegeven?

indien glasvezel, heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna zie xDSL?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @ErwinBo. Welkom op het forum! 
Ook ik ben wel benieuwd naar de vragen die JanD hierboven stelt.
Via wifi zal je altijd wat snelheid verliezen. Met onze online wifimanager kun je daar het meeste uit halen.

Reputatie 7
Badge +20

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!

Ik heb t nog niet geprobeerd om alles uit te zetten en dan via een lan kabel in te pluggen en te checken. Maar kan r zoveel verschil in zitten dan ?!  Ik betaal voor 200 en krijg zo lijkt t 100...

Hallo @ErwinBo , afhankelijk van de wifi-instellingen, kan bekabeld of draadloos werken inderdaad wel tot 50% schelen.

 

Kan zelfs nog wel meer zijn, ligt aan welke router je hebt, welk device(WiFi chipset), hoe ver je er vandaan zit, te dicht er op is ook niet goed, vrij zicht of opstakels, de drukte op het WiFi kanaal, en alle andere storingesbronnen niet te vergeten.

Oke thx vj antwoorden. Maar toen ik 50 mbits. had als abonnement meette ik ook 49 of 50 mbits. En sinds ik t verhoogd heb naar 200 mbits heb ik de helft. Ook logisch ?!

Reputatie 1

Oke thx vj antwoorden. Maar toen ik 50 mbits. had als abonnement meette ik ook 49 of 50 mbits. En sinds ik t verhoogd heb naar 200 mbits heb ik de helft. Ook logisch ?!

Zeker, als je met jou WiFi (door wellicht een veroudere WiFi kaartje) op dit moment altijd maar 100mbit kon halen met jou omstandigheden, dan is het logisch dat je altijd je 50mbit hebt gehaald. Zou je een 100mbit lijn gekozen hebben, dan kon je dit dus ook nog helemaal halen. 200mbit is blijkbaar te snel voor je huidige WiFi netwerk. Wellicht heb je een beter 5Ghz netwerk nodig. Die kan veel hogere snelheden aan, maar het signaal wordt sneller slecht door muren. Een KPN superwifi kastje (of 2, ligt er maar aan waar je allemaal werkt of internet gebruikt) kan heel veel verschil maken. Ook moet het gebruikte apparaat (laptop of computer) ook wel een snelle ontvanger hebben.