Vraag

Ik kan geen verbinding maken met FTP servers via de hotspot van mijn mobiel.

  • 12 March 2021
  • 8 reacties
  • 359 keer bekeken

Ik kan geen verbinding maken met FTP servers via de hotspot van mijn mobiel.

Bij Apple heb ik al advies gehad om mijn iPhone te resetten, dit is inmiddels twee maal gebeurd.

Ben aan deze server type (FTP) gebonden dus gaat mij echt om de verbinding: iPhone>Macbook>FTP .


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

De verbinding in je laatste zin is anders dan de topic titel. De titel is denk ik correct, dus: Macbook>iPhone>FTP-servers

Er kan van alles aan de hand zijn, o.a. zaken met IPv4 v.s. IPv6, maar check eerst eens het type FTP connectie. Een hotspot-functie heeft een simpele NAT firewall die active-FTP sessies niet aankan, dus je moet op je Macbook er zeker van zijn dat het FTP-programma alleen passive-FTP gebruikt en/of probeert. Zou eigenlijk al zo moet zijn, maar kan best zijn dat de server-kant dat afslaat.

De vraag is dus eigenlijk hoe je die FTP-sessie opbouwt, in browser of met apart programma?

 

Bedankt voor je reactie, ik maak gebruik van software (Photo Mechanic) op mijn MacBook, vanuit daar verstuur ik foto’s naar een FTP server, idd vanuit een Passive Conection. 

Dit gaat helemaal goed zolang ik wifi heb, op het moment dat ik mijn hotspot via mijn iPhone aanzet lukt dit niet meer. (voor een jaar geleden had ik een android telefoon en kon dit wel) inmiddels ook een nieuwe MacBook dus overzicht verloren.

Maar het antwoord op je vraag  is dus een apart programma.

Groet Jan.

OK, dan lijkt het een wat lastiger probleem omtrent de hotspot functionaliteit i.c.m. iPhone en KPN netwerk. Het zou kunnen dat als je in de iPhone bij de mobile instellingen de APN op iets ouders instelt, het wel zou kunnen werken. APN portalmmm i.p.v. APN internet b.v. Of geen IPv6 forceren, nu is het wellicht zowel IPv4 als IPv6.

Ja dat klopt , ik heb bij persoonlijke instelling idd iets anders ingevuld dan werkt het idd (dat was een Mifi instelling), maar dan werkt mijn gewone internet (via die hotspot niet meer). Ga deze ook nog even proberen.

moet zijn “persoonlijke hotspot instelling “

 

Mijn internet verbinding blijft wel bestaan!! Daarmee zou mijn probleem opgelost zijn ik kan dan zowel op mijn tel en Mac op internet komen en via Mac de server bereiken, en bereikbaar blijven via de tel. Zal nu even moeten zoeken hoe ik dit vast in mijn iPhone krijg instelling gaat automatisch terug naar oude instelling.

Terug naar Apple!!

Tot zover bedankt!!

Groet Jan.

 

Reputatie 7

Staat die FTP server bij jou thuis of elders?

Heeft die aansluting alleen een IPv4 adres of ook een IPv6 adres?

Staan de benodigde port-forwardings goed ingesteld, ook voor IPv6 als dit beschikbaar is op de aansluiting van de FTP server.

Reputatie 1

Ik had hetzelfde probleem. Is opgelost door op m’n mobiel als APN advancedinternet in te stellen.