Beantwoord

Ik moet wifi steeds uit en inschakelen om met iPhones op wifi te komen.

  • 24 June 2021
  • 23 reacties
  • 332 keer bekeken

  

Ik heb de volgende meldig op mijn iPhone gekregen:

zwakke Beveiliging wifi

WPA/WPA2 (TKIP) wordt niet als veilig beschouwd.

als dit jouw netwerk is, configureer je de router zo dat deze de beveiligingsmethode WPA2 (AES) of WPA3 gebruikt.

Hoe doe ik dit?

 

Ik heb dit probleem ook al langere tijd. Daarnaast dat ik meerdere keren WiFi moet uitschakelen en inschakelen om uiteindelijk internet via wifi te krijgen. Dit is het geval met alle iPhones. Twee van mijzelf en de iPhones van mijn familie als ze bij mij op bezoek zijn. 

 

*admin: afgesplitst, links en quote toegevoegd.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 5 July 2021, 20:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +24

@Pascales en krijgt u het opgelost met de links die @Thomas geeft?

 

  

Hoi​​​​​​, welkom op ons forum! Deze melding kan opzich niet zoveel kwaad maar is gelukkig ook goed op te lossen.
In de onderstaande topics vind je hier meer informatie over.

 

 

*admin: quote toegevoegd voor context

Nee helaas niet. Misschien moet ik toch een monteur laten komen om ernaar te kijken. 

Reputatie 7
Badge +24

Nee helaas niet. Misschien moet ik toch een monteur laten komen om ernaar te kijken. 

Kan, maar dan moet je die wel zelf betalen.

Wat lukt er niet? Lukt het om in te loggen op de Experiabox? 

Dankjewel.
Als ik thuis kom heb ik zogenaamd wel WiFi verbinding maar werkt het niet. Het geeft dan altijd aan zwakke beveiliging. Dan schakel ik op de iphones altijd WiFi aan en uit. Zwakke beveiliging verdwijnt dan. Contact met WiFi heb ik dan soms meteen, soms heel lang en soms lukt het niet. Als ik contact heb werkt het soms wel en soms niet. Daarom moet ik gedurende de dag meerdere keren dit ritueel volgen. WiFi aan en uit zetten op de iphones. Een enkele keer lukt het ook niet met mijn laptop (van HP). Dan moet ik deze ook opnieuw opstarten om internet te laten werken. Ook al geeft het aan dat het verbonden is met WiFi. 

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel.
Als ik thuis kom heb ik zogenaamd wel WiFi verbinding maar werkt het niet. Het geeft dan altijd aan zwakke beveiliging. Dan schakel ik op de iphones altijd WiFi aan en uit. Zwakke beveiliging verdwijnt dan. Contact met WiFi heb ik dan soms meteen, soms heel lang en soms lukt het niet. Als ik contact heb werkt het soms wel en soms niet. Daarom moet ik gedurende de dag meerdere keren dit ritueel volgen. WiFi aan en uit zetten op de iphones. Een enkele keer lukt het ook niet met mijn laptop (van HP). Dan moet ik deze ook opnieuw opstarten om internet te laten werken. Ook al geeft het aan dat het verbonden is met WiFi. 

Welke Experiabox heeft u?

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Pascales, ik zie dat Nick je al op weg geholpen heeft, ben je intussen al verder gekomen? Werkt de WiFi verbinding goed op andere (niet-iPhone) apparaten? Je kunt daarnaast ook een schot wagen aan onze WiFi manager, deze handige tool helpt je om jouw WiFi verbinding te optimaliseren. Ik ben benieuwd of dit verschil maakt, we horen graag van je of je eruit gekomen bent.

Beste Allemaal,

Dank voor jullie tips. Ik heb alles gedaan en ga nu weer kijken of dit werkt. 
 

Fijne avond. 
Pascale

Reputatie 7
Badge +19

@Pascales Helemaal goed, we horen graag hoe het is gegaan! Laat het ook gerust weten als je nog vragen hebt.

Helaas is het probleem er nog steeds. Ook bij het in en uitschakelen van WiFi op mijn iPhone geeft het eerst een paar keer aan “geen internet”. Na meerdere keren lukt het. Vaak weer met de tekst zwakke beveiliging en wederom heb ik dan niet echt internet, alhoewel het wel met WiFi verbonden is. 

Reputatie 7
Badge +24

We ... weten volgens nog steeds niet welke Experiabox u heeft ... 🤔

Sorry. Dat is de V10

Reputatie 7
Badge +19

@Pascales Dankjewel, goed om te weten. Dit is een melding die even geleden uit de nieuwste update bij Apple weg komt. Het zijn instellingen die je ook in de Experia Box aan kunt passen door in te loggen op 192.168.2.254 .
Ik pak even de quote erbij uit een van de andere topics:

JanD schreef:

Hallo ***, kies bij de WiFi beveiligingsinstellingen voor WPA2 en niet voor WPA of WPA/WPA2

Kies tevens voor AES en niet voor TKIP of TKIP/AES. Dus alléén WPA2/AES is goed.

TKIP en WPA en ook WEP zijn verouderde instellingen.

Vergeet niet na wijziging op bewaren of opslaan te klikken.

 

 Hoe heb je de instellingen in jouw Experia Box nu staan? En welk eindresultaat is uit de Wifi Manager gekomen toen je die doorlopen hebt?

Hoi Alexandra. 
 

ik had ingelogd en het staat op wpa2. De AES kon ik nergens kiezen. 
Wifi manager kon ik uiteraard alleen doen als de WiFi werkt want je moet inloggen op Wifi. Dus als het is aangesloten werkt het wel. 
 

dankjewel weer. 

Reputatie 7
Badge +19

@Pascales Dan zijn de instellingen prima. Je kunt nog proberen om jouw Experia Box een volledige reset te geven, daarna de WiFi manager te doorlopen om je verbinding optimaal in te stellen en 't dan weer te proberen. 

Daarnaast raad ik je ook aan om contact met Apple op te nemen. Zij kunnen je vertellen waar deze melding op de iPhones vandaan komt. Grote kans dat zij ook goed advies voor je hebben!

Reputatie 6
Badge +7

Je draait nog op een verouderde IOS versie vermoed ik want dit is al lang geleden opgelost.

Beste Macabeus, 

Ik heb altijd laatste versie van IOS en als er familie bij mij op bezoek komt hebben zij hetzelfde probleem. 

Reputatie 7
Badge +19

@Pascales Dat is goed om te weten. Heb je mijn adviezen nog kunnen uitproberen? Ik ben ook wel benieuwd wat de supportafdeling van Apple hierover zegt, aangezien dit een tijdje terug inderdaad een bekend probleem in een update van Apple was.

Reputatie 6

Ligt aan Apple producten zelf. Google maar eens op "Apple products poor wifi" je komt forums vol tegen met mensen met hetzelfde probleem. Apple krijgt het maar niet voor elkaar om de wifi te verbeteren voor zijn producten. 

Stel de wifi in de Box 12 niet in op WPA/WPA2 maar op alleen WPA2. Dan zou het wel goed moeten gaan.

Reputatie 7
Badge +24

Stel de wifi in de Box 12 niet in op WPA/WPA2 maar op alleen WPA2. Dan zou het wel goed moeten gaan.

@Pascales heeft een v10 volgens mij…

Zijn er misschien nog andere WiFi punten in huis? Versterkers? Accespoints? Repeaters? Zo'n WiFi ding in het stopcontact? 

 

heeft een v10 volgens mij…

Had niet hele topic gelezen. Maar alleen op WPA2 zetten heeft al eerder geholpen.

Beste allemaal,

 

ik heb alles al geprobeerd. Het staat op WPA2. Ik heb reset gedaan, enz. Ik heb geen versterkers e.d. in huis. Als ik bij vrienden of familie ben en op hun WiFi ga heb ik deze problemen allemaal niet. Dankjulliewel maar ik geef het op. Ben toch bang dat het aan de WiFi van KPN ligt. 

En nu weer wat nieuws. Hij geeft nu ook soms aan onjuist wachtwoord voor (mijn code van de WiFi). Als ik dan niets invul maar gewoon het nog een paar keer probeer, dan krijg ik wel weer verbinding.