Beantwoord

Ik wil 2.4GHz Instellen naast bestaande 5GHz op mijn nieuwe KPN Box 12, voor beveiligingscameras

  • 14 September 2021
  • 32 reacties
  • 10828 keer bekeken

Hallo,

Graag jullie hulp! Box 12 KPN is net geïnstalleerd. Voor mijn beveiliging en camera's heb ik 2.4GH nodig. Dat heeft ie nu niet. Dus ben ik gaan zoeken op forum hoe in te stellen.

Het instellen via modem/internet lukt echter niet. Ik kom via inloggen op modem bij "Wifi" en zie dan 2.4GH rechts en zet die aan. Maar om dan vervolgens een andere naam te geven, dat slaat hij niet op. Staat overigens ook geen specifieke naam bij voor 5G!?

Vraag 1: Hoe activeer in 2.4GH zonder 5GH te verliezen?
Vraag 2: Hoe geef ik het 2.4GH netwerk een andere naam, zodat ik kan kiezen?

Hoop dat hier een reactie op komt, ben niet technisch en dit was al heel wat om te ontdekken (-:

Groetjes Noesse

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 15 September 2021, 15:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@wjb Oke, goed om te weten. KPN vindt het alleen wel nodig, vandaar deze keuze. En waarom een extra netwerk? Dit is een keuze van het ontwikkelingsteam. Het fijne weet ik er ook niet van, sorry.

Reputatie 7

KPN vindt het alleen wel nodig, vandaar deze keuze. En waarom een extra netwerk? Dit is een keuze van het ontwikkelingsteam.

Ik vind het een zeer onlogische keuze maar goed, dergelijke keuzen zijn niet aan mij.

Als ik KPN een oprecht advies mag geven, zorg er dan absoluut voor dat je dan in ieder geval in kunt stellen dat apparaten alleen met 5GHz verbonden mogen worden.

KPN vindt het alleen wel nodig, vandaar deze keuze. En waarom een extra netwerk? Dit is een keuze van het ontwikkelingsteam.

Ik vind het een zeer onlogische keuze maar goed, dergelijke keuzen zijn niet aan mij.

Als ik KPN een oprecht advies mag geven, zorg er dan absoluut voor dat je dan in ieder geval in kunt stellen dat apparaten alleen met 5GHz verbonden mogen worden.

Voor een deurbel op een huisnetwerk. (dat extra netwerk)

Denise schreef dat het niet haar maar een keuze was van het ontwikkelingsteam. Ik denk dat het dus voldoende is. Mensen met onze kennis op dit gebied hoeven hier voor deskundigen niets aan toe te voegen als ze profesioneel met het KPN ontwikkelingsteam aan de slag willen gaan.  :rofl::joy::rofl:

Leuke als je nog eens een opdracht wilt uitvoeren in concurentie met KPN om te vermelden.  :wink:

Misschien ook een leuke voor @Babylonia om deze te zien. 

Reputatie 7
Badge +17

Als ik KPN een oprecht advies mag geven, zorg er dan absoluut voor dat je dan in ieder geval in kunt stellen dat apparaten alleen met 5GHz verbonden mogen worden.

Ik zal het advies doorgeven. :)

Je kan dit gewoon doen. Ik heb het via “Wi-Fi 2.4GHz & 5GHz - Extra Access” gedaan en vervolgens de normale uitgezet! Kleine omweg, maar je hoeft in ieder geval niet een aparte accesspoint aan te schaffen.

 

Je kan hier komen via Wifi setting > Extra Wifi (tabje)

Reputatie 1

Je kan dit gewoon doen. Ik heb het via “Wi-Fi 2.4GHz & 5GHz - Extra Access” gedaan en vervolgens de normale uitgezet! Kleine omweg, maar je hoeft in ieder geval niet een aparte accesspoint aan te schaffen.

 

Je kan hier komen via Wifi setting > Extra Wifi (tabje)

Allemaal leuk en aardig tot kpn met een update komt en al je settings op default gooit. Heb zelf al meermaals al mijn settings terug kunnen zetten na een update. Iedere keer van die updates met meer opties die je niet gebruikt maar je kunt daarna wel weer uren al je settings terug gaan zetten. Voorheen werden de settings opgeslagen en werden deze na een update terug gezet maar dit hebben ze ook al vakkundig gesloopt. Zou zeggen zorg eerst dat de basis goed is heb nl al jaren problemen met mijn lijn maar het wordt telkens niet opgelost.

Je kan dit gewoon doen. Ik heb het via “Wi-Fi 2.4GHz & 5GHz - Extra Access” gedaan en vervolgens de normale uitgezet! Kleine omweg, maar je hoeft in ieder geval niet een aparte accesspoint aan te schaffen.

 

Je kan hier komen via Wifi setting > Extra Wifi (tabje)

Allemaal leuk en aardig tot kpn met een update komt en al je settings op default gooit. Heb zelf al meermaals al mijn settings terug kunnen zetten na een update. Iedere keer van die updates met meer opties die je niet gebruikt maar je kunt daarna wel weer uren al je settings terug gaan zetten. Voorheen werden de settings opgeslagen en werden deze na een update terug gezet maar dit hebben ze ook al vakkundig gesloopt. Zou zeggen zorg eerst dat de basis goed is heb nl al jaren problemen met mijn lijn maar het wordt telkens niet opgelost.

Nooit last van gehad