Beantwoord

inloggen op box 12 lukt niet

  • 5 October 2020
  • 2 reacties
  • 289 keer bekeken

Het lukt mij niet om in te loggen met het admin wachtwoord wat op het modem staat. Situatie: Box 12 is gekomen ipv experia V10, met daaraan gekoppeld 3 superwifipunten.  Bij installatie bleef de netwerk ssd van de experia actief, de netwerknaam van de v10 is niet zichtbaar en het WiFi lampje op het modem staat uit. Het internet loopt dus via de WiFi punten die aan de Box 12 gekoppeld zijn.  Een harde reset van het modem naar fabrieksinstellingen heeft niets uitgehaald. Probleem blijft. 

icon

Beste antwoord door Arnos 7 October 2020, 18:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Dit is opgelost. Zat een vreemd teken in het wachtwoord wat niet op het gewonen toetsenbord voorkomt. Een teken wat leek op een quoootje maar in werkelijkheid wat anders was. Door de QR code te scannen van het modem kreeg ik pas het werkelijke wachtwoord te zien en kon ik deze plakken in de browser.

Reputatie 7
Badge +21

Goed gevonden @Arnos !!

KPN heeft er voor gekozen om het initiële Admin password erg moeilijk te maken. Onnodig m.i. voor een wachtwoord wat je eenmalig (locaal) gebruikt bij installeren en daarbij direct moet wijzigen.