Beantwoord

inloggen op Fortigate werk

  • 29 January 2020
  • 10 reacties
  • 531 keer bekeken

Vanuit mijn thuisnetwerk wil ik graag inloggen via een VPN verbinding op mijn werkpc. Dit werkte prima totdat de firewall op het werk werd vernieuwd. (de oude FortiGate is vervangen voor een nieuwere versie).

 

Type firewall: FortiGate 60E

 

vanuit mijn thuisnetwerk (LAN en WiFi) kan ik geen verbinding krijgen met de firewall, ook is de site om verbinding te maken met de firewall niet bereikbaar. Wanneer ik echter met dezelfde laptop verbinding maak met mijn telefoon als hotspot is de site en de firewall probleemloos bereikbaar. Diverse instellingen op mijn laptop zijn nagelopen door de afdeling IT (ook virusscanner en lokale firewall) en deze zouden geen belemmering moeten vormen.

 

Het lijkt erop dat de Experiabox (V9) iets blokkeert. Kan iemand mij verder helpen?

icon

Beste antwoord door erikschi 1 February 2020, 06:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Ik heb zojuist geprobeerd om in te loggen via de WiFi van de buren, zij hebben Ziggo, daar kan ik direct inloggen dus volgens mij moet het iets in de router zijn wat het tegen houd

 

Inmiddels is de router ook terug gezet geweest naar fabrieksinstellingen zonder een positief effect

Reputatie 7
Badge +24

Tja... op uw werk is wat veranderd. Niet bij u thuis, als ik het goed begrijp. Lijkt me niet dat die Experiabox iets tegenhoud. Heeft u het al eens geprobeerd op een andere KPN verbinding?

Ik heb het geprobeerd met een verbinding van Ziggo en met een hotspot van mijn telefoon, dat werkt vlekkeloos. Ik heb op aanraden van de chat met KPN ergens in het register een regel toegevoegd maar dat was helaas ook niet de oplossing. Afdeling IT heeft de laptop gecheckt en zegt dat het 100% zeker aan de experiabox moet liggen (wellicht botst dat met de nieuwere software van de firewall??)

 

De Experiabox is overigens een V8, zou dat er nog iets mee te maken kunnen hebben? Ouder type?

Reputatie 7
Badge +24

U bent vast niet de enige die van de vpn server gebruik van maakt toch? Heeft u collega's die ook een KPN aansluiting hebben? Hoe gaat het daar?

Wij werken maar met 3 personen. 1 logt nooit in vanuit thuis en de andere persoon via Ziggo, die ondervind geen problemen

nogmaals contact gehad met KPN, zij gaan een ander modem toesturen, wordt vervolgt….

Ik heb inmiddels het v10a modem geïnstalleerd en ik kan probleemloos inloggen. Opgelost dus!

toch nieuwe software van de firewall wat op een of andere manier niet werd geaccepteerd door de Experiabox V8

Hoi  @erikschi . Ik zie dat ik al niet meer nodig ben ;-)

Ik ben blij dat mijn collega's je adequaat geholpen hebben. Ik tast nog wel in het duister over waarom de v8 problemen veroorzaakt. Die legt VPN verbindingen normaliter geen strobreed in de weg, namelijk.  

Hoi Erwin,

 

Ik weet het ook niet,had echter al zoveel uitgesloten dat het wel zo moest zijn. Gelukkig voor mij was dat ook zo

Deze post is al meer dan een jaar oud maar ik had exact hetzelfde probleem met de Experia V12.

Bij mij was de oplossing om IPV6 uit te zetten in het moden.