Beantwoord

Installatie Honeywell T6 Lyric smart thermostaat.

  • 4 February 2019
  • 12 reacties
  • 1238 keer bekeken

ik krijg het niet voor elkaar om mijn Honeywell Lyric T 6 smart thermostaat te verbinden met internet.
Ik krijg steeds de melding : “ verbonden, geen toegang tot internet “.
Mijn Experiabox V 10 houdt de verbinding ergens tegen.
Moet ik in de App.list van de V 10 iets veranderen? Moet er een firewall uitgeschakeld worden?
Wie kan mij helpen?
grpet,Walter.
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 February 2019, 17:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Walpro ,
het is het beste de installatiehandleiding van de thermostaat te volgen, eventueel eerst resetten naar fabrieksinstellingen en dan overnieuw beginnen.
Aan de modem hoeft in principe niets ingesteld te worden, behalve eventueel upnp aanzetten binnen het modem.
Hallo, Jan-D, bedankt voor je reactie.
Na jouw aanwijzingen is het nog niet gelukt,helaas.
upnp heb ik aangezet, ik krijg steeds de melding: “ verbonden, geen toegang tot internet .”
Heb jij misschien nog meer tips?
Hallo, Jan-D, bedankt voor je reactie.
Na jouw aanwijzingen is het nog niet gelukt,helaas.
upnp heb ik aangezet, ik krijg steeds de melding: “ verbonden, geen toegang tot internet .”
Heb jij misschien nog meer tips?

Hallo @Walpro ,
Je zou binnen je modem de SSID-namen van de 2,4 en de 5.0 band verschillend kunnen benoemen, standaard zijn de wifinamen gelijk, daar hebben sommige apparaten moeite mee.
Als het daarmee gelukt is probeer dan eens upnp uit te zetten, dat is veel veiliger.
Succes.☺️
Hoi, Jan-D,
Het is mij nog niet elektrische na je advies,
zou het aan Honeywell kunnen liggen?
Het is dus nog niet gelukt...
Hallo @Walpro , je zou eens op de FAQ-site van Honeywell kunnen kijken naar een oplossing.
Reputatie 7
Raar, onze Lyric T6 werkte bij installatie direct.

Heb je de ketelmodule die je bij je CV-ketel moet monteren wel correct aangesloten?
die geeft nl een signaal af aan de thermostaat zodat je hem kunt bedienen.

Geen idee of het er mee te maken kan hebben hoor,... Maar misschien zit daar ook wel iets in waardoor die niet correct kan verbinden,...

Enigste wat je doet is koppelen aan je wifi meer niet.
Badge
Zorg dat je onderstaande punten gecontroleerd hebt..

  • Zorg ervoor dat er geen speciale tekens (#, $, @, etc.) in de netwerknaam of het wachtwoord staan. De honeywell kan hiermee SOMS problemen hebben.
  • Zorg ervoor dat het wifi-netwerk is ingesteld op alleen 2,4 GHz (zet 5 GHz tijdelijk uit)
  • Zorg ervoor dat het WiFi-netwerk uitzendt op kanaal 1 of 6 of 11
Netwerk staat op 2,4 GHz ,ander kanaal ga ik nu proberen,
dank voor de adviezen.
Netwerk staat op 2,4 GHz ,ander kanaal ga ik nu proberen,
dank voor de adviezen.

Graag gedaan☺️
Het ei is gelegd, mijn thermostaat doet nu alles, ik heb alles uitgeschakeld om de installatie leeg te laten lopen
om een nieuwe radiator te monteren en na het weer opstarten van de ketel doet de app het ook nu.
Iedereen bedankt voor de goede tips en nu maar hopen dat alles stabiel blijft,
groet, Walter.

ik krijg het niet voor elkaar om mijn Honeywell Lyric T 6 smart thermostaat te verbinden met internet.
Ik krijg steeds de melding : “ verbonden, geen toegang tot internet “.
Mijn Experiabox V 10 houdt de verbinding ergens tegen.
Moet ik in de App.list van de V 10 iets veranderen? Moet er een firewall uitgeschakeld worden?
Wie kan mij helpen?
grpet,Walter.

Ik had iets vergelijkbaars vandaag.  Ook met een V10 modem. Uiteindelijk bleek het dat de Honeywell T6 thermostaat niet met IPv6 om kan gaan. Nadat ik IPv6 had uitgezet in het modem was het issue weg.