Beantwoord

Installatieprobleem WiFi Versterker DualBand met Experiabox V8

  • 5 January 2019
  • 6 reacties
  • 7466 keer bekeken

Het installeren van de WiFi Versterker DualBand (de witte) via de installatiewizard verloopt niet succesvol. Tijdens de eerste stap wordt mijn draadloze netwerk gevonden, maar bij opgave van gebruikersnaam en wachtwoord, verschijnt de melding: "Invalid token! Save failed. Please refresh this page to obtain the correct token and try again." Na refresh verschijnt opnieuw het selectiescherm van de eerste stap van de wizard.

In de KPN chat kreeg ik de suggestie dat de internetverbinding mogelijk verbroken was. Dit lijkt me niet waarschijnlijk. Ik heb de wizard meerdere malen uitgevoerd met steeds hetzelfde resultaat (bovendien waren tijdens mijn installatie meerdere mensen op mijn netwerk actief en die hebben niets van een onderbreking gemerkt.)

Ik heb de wizard uitgevoerd zowel met verbinding met mijn draadloze netwerk (en de Wifi Versterker gekoppeld d.m.v een ethernet kabel) als zonder verbinding (met alleen de Wifi Versterker gekoppeld). In beide gevallen krijg ik dezelfde foutmelding.

Andere (reeds uitgevoerde stappen):

  • Wifi Versterker teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
  • Experiabox teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
In beide gevallen zonder resultaat.

Overige gegevens:

  • Wanneer de Wifi Extender met de PC verbonden is door middel van de kabel, is het bovenste lampje orange en het onderste lampje knippert blauw.
Suggesties om dit probleem zo spoedig mogelijk opgelost te krijgen zou ik bijzonder waarderen.
icon

Beste antwoord door wjb 5 January 2019, 16:23

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Je kunt de KPN WiFi "versterker" ook handmatig configureren.
Log hiervoor in op de KPN WiFi "versterker" en stel zet daar dan handmatig de instellingen correct. (Standaard kan je de KPN WiFi "versterker" bereiken op http://192.168.2.149)
Als je nog nooit ingelogd geweest bent, het (web) wachtwoord staat op een stickertje onderop.
@wjb - dank voor je reaktie/suggestie. Wellicht was mijn beschrijving niet helemaal compleet, maar het betreft hier juist een probleem tijdens het handmatig instellen/configureren van de WiFi versterker.
Reputatie 7
Wat gebeurt er dan als je de instellingen handmatig doorvoert?


En welke kleur hebben de ledjes op de KPN WiFi "versterker" als je deze met een netwerkkabel op de Experia Box hebt aangesloten?
@wjb - nogmaals dank voor je suggesties. Ten aanzien van je vragen:

1) Handmatig instellen via de bovenstaande pagina leidt tot dezelfde “Invalid token” foutmelding als bij de wizard.
2) Als ik de versterker via een kabel met de Experiabox verbind, is het bovenste ledje oranje en het onderste led blauw. Beide geven constant licht (dus knipperen niet).
Reputatie 7
Oké,
Geef en KPN WiFi "versterker" een factory reset en doorloop daarna de onderstaande procedure.


Branden beide lampjes nu blauw?
Kan je nu wel de instellingen aanpassen op de KPN WiFi "versterker"?
@wjb - dank, dat was het. Ik moet toch zorgvuldiger de handleiding doorlezen - en uitvoeren - de volgende keer.

Reageer