Beantwoord

Installeren SuperWifi lukt niet

  • 5 August 2020
  • 11 reacties
  • 176 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb super wifi trachten te installeren op een v10. De main schotel ( eerste) blijft netjes groen, dat is ok. De Tweede ook eerst bedraad aangesloten op het v10 modem. Gaat groen knipperen, blijft heel even groen daarna paars en blijft paars ( hele nacht aangelaten)

Alles opnieuw gedaan, na een harde reset van het v10 modem ( met paperclip), weer hetzelfde. Installeren met kpn app of zonder, maakt niet uit.

icon

Beste antwoord door Natasja 15 August 2020, 18:57

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +19

Heb je al geprobeerd en op verschillende plaatsen te zetten? Het lijkt er op dat ze elkaar niet zien. Het bereik is echt niet zo groot hoor.

Reputatie 1

Maar je moet toch eerst beide units, bedraad , inladen? Dan staan ze naast elkaar

Reputatie 7
Badge +24

Maar je moet toch eerst beide units, bedraad , inladen? Dan staan ze naast elkaar

Ja inderdaad. En bedraad word de 2de paars?

Reputatie 1

Ja de tweede wordt eerst groen knipperend, dan fel groen stilstaand, daarna paars stilstaand

Reputatie 7
Badge +24

Doet die dan maar even resetten lijkt me. Reset knop 10 tot wel zowat 15 seconden vasthouden. Op een gegeven moment knippert die 3 x achter elkaar, dan kun je de resetknop loslaten.

Reputatie 1

Thanks Nick, dat is de knop tegenover de aan/uit knop neem ik aan. ( ik ben nu niet bij de superwifi)

Reputatie 1

Als ik de wps knop 20 seconden indruk wordt het ledje rood. Moet dit bedraad of los? Bij allebei wordt deze rood. Als ik hem uit en aanzet wordt deze na een tijdje weer blijvend paars

Gebruik je de KPN Thuis app voor het inregelen van de SuperWifi's? In mijn ervaring gaat 't daarmee beter. 

Reputatie 7
Badge +24

Gebruik je de KPN Thuis app voor het inregelen van de SuperWifi's? In mijn ervaring gaat 't daarmee beter. 

Het moet zonder die app gewoon lukken. Die app doet niets extra's.

Reputatie 7
Badge +24

Als ik de wps knop 20 seconden indruk wordt het ledje rood. Moet dit bedraad of los? Bij allebei wordt deze rood. Als ik hem uit en aanzet wordt deze na een tijdje weer blijvend paars

Gebruik je wel de origineel meegeleverde kabel?

Je hoeft alleen de tweede die niet groen werd te resetten. De eerste die wel groen was van af blijven lijkt me.

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Piikea. Welkom hier op het Forum. Vervelend dat het niet lukt om de SuperWifi punten te installeren. Het zou inderdaad vrij eenvoudig moeten zijn. Ik zie dat de community je al prima op weg helpt. :slight_smile: Heb je de Experia Box al herstart en de SuperWifi punten losgekoppeld en gereset? Stel daarna de SuperWifi punten opnieuw in. Dit kun je ook doen met behulp van de KPN Thuis app. 

Reageer