Beantwoord

Instellen DNS experiabox V10A

• 10 september 2018
  • 7 reacties
  • 864 keer bekeken

Goedenavond,

Kunnen jullie mij aangeven hoe ik mijn eigen DNS waardes mee kan laten geven door de DHCP op de Experiabox V10A?

Met vriendelijke groet,

lterwee
icon

Beste antwoord door Erwin_ 29 maart 2019, 18:52

Tot mijn spijt lijkt die optie er (niet) meer te zijn. Je zult dus helaas, per apparaat, de DNS moeten instellen. Ik weet helaas niet of deze optie met een nieuwe firmware release geïmplementeerd wordt. Ik zal dit antwoord markeren, zodat er geen verwarring meer over ontstaat. Excuses voor deze beperking!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Hoi lterwee. Welkom op het forum! Wat is precies je doel? Wil je dat er standaard naar een eigen ingestelde DNS wordt verwezen? Je zou hiervoor kunnen inloggen in het modem. Het wachtwoord kun je op het stickertje achterop het modem terugvinden. Je kunt inloggen via 192.168.2.254. Je ziet dan een aantal tabbladen en links staan een aantal termen. Als je network kiest en dan het eerste tabblad (LAN) krijg je de mogelijkheid om zelf een custom DNS in te vullen.
Hi Erwin,

Bedankt voor je reactie. Het doel was dat de DHCP zijn IP adressen uitdeelt icm een eigen gekozen DNS server. Het blijkt dat dit niet mogelijk is op de V10A en ik heb inmiddels de DHCP functionaliteit van mijn DNS server gebruikt.

Andere vraag die jij misschien weet. Klopt het dat als ik de ethernet kabel richting mijn decoder dmv switch wil onderbreken, dat dit een IGMP switch moet zijn? Krijg ik bij gebruik van een andere switch uitval op de overige lijnen als ik de decoder activeer?
Reputatie 7
Badge +17
Dat zeg je goed. De kans op issues met streamen van opnames en foutcodes bij itv is dan groot. Wij adviseren altijd een switch die IGMP ondersteund. 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Dat zeg je goed. De kans op issues met streamen van opnames en foutcodes bij itv is dan groter. Wij adviseren altijd een switch die IGMP ondersteund. :-)
Reputatie 7
Badge +17
Weet je zo voldoende, lterwee? Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!
Hallo,

Ik heb net een nieuwe experiabox v10a (VRV9517) geïnstalleerd, maar ik vind hem niet snel reageren. Op de pc heb ik de DNS server aangepast naar google samen met de standaard instellingen en dat werkt dan erg goed. Dit wil ik centraal instellen, alleen vind ik het knopje DHCP instellingen niet.
Ik kan wel de gewenste range opgeven, en heb een tikbox voor ISP DNS maar meer heb ik niet.

Hoe kan ik dit wel instellen?

Charles
Reputatie 7
Badge +17
Tot mijn spijt lijkt die optie er (niet) meer te zijn. Je zult dus helaas, per apparaat, de DNS moeten instellen. Ik weet helaas niet of deze optie met een nieuwe firmware release geïmplementeerd wordt. Ik zal dit antwoord markeren, zodat er geen verwarring meer over ontstaat. Excuses voor deze beperking!

Reageer