Beantwoord

Instellen OpenDNS

• 26 mei 2018
  • 4 reacties
  • 732 keer bekeken

Hi KPN gebruikers,

Als netwerkbeheerder bij een instelling wil ik nu gebruik maken van OpenDNS om te filteren en alles te loggen. Nu ben ik al even aan het zoeken geweest, en kom ik in de Xperiabox V10 maar 1 veld om een dns server in te stellen. Nu heb ik geprobeerd om bijvoorbeeld nu.nl te blokkeren via opendns en dit heeft helaas nog niet gewerkt.
In dit netwerk hebben we 1 xperiabox v10 / glasvezel (volgens mij GoF)
Daarna lopen er 3 utp kabels, waarvan 2 naar tp link's (archer c2) en naar een ouderwetse sitecom die niet hiervan gebruik hoeft te maken.
Het gaat mij dus nu om de xperiabox waar het niet werkt, ik wil eerst het hoofdpunt goed instellen.
via DNS en daarna komen de tplinks (die overigens wel de sub dns optie heeft)
Ik ben ook verbonden bij de xperiabox en heb alle andere routers nog op standaard staan.

Wie heeft OpenDNS goed kunnen instellen en heeft hiervoor de oplossing?

Word gewaardeerd 😀

Groet,
icon

Beste antwoord door Fazeno 27 mei 2018, 14:30

Ik heb ook zelf even OpenDNS ingesteld op mijn experiabox dit werkt bij mij gewoon.
Ik heb deze instellingen gebruikt niks specials, je kan deze vinden onder "Instellingen", "DHCP"

Nadat ik mijn laptop aansluit op de experiabox en ik ga naar nu.nl kom ik netjes op deze pagina uit.

Misschien kan jij dit proberen:
Zorg dat het test apparaat een nieuwe DHCP lease krijgt zodat die de juiste DNS server gaat gebruiken.
Zorg dat je DNS cache leeg is op het apparaat waarop jij het test.
Bekijk origineel

4 reacties

Update:
Het werkt op tp link routers
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb ook zelf even OpenDNS ingesteld op mijn experiabox dit werkt bij mij gewoon.
Ik heb deze instellingen gebruikt niks specials, je kan deze vinden onder "Instellingen", "DHCP"

Nadat ik mijn laptop aansluit op de experiabox en ik ga naar nu.nl kom ik netjes op deze pagina uit.

Misschien kan jij dit proberen:
Zorg dat het test apparaat een nieuwe DHCP lease krijgt zodat die de juiste DNS server gaat gebruiken.
Zorg dat je DNS cache leeg is op het apparaat waarop jij het test.
Reputatie 7
Badge +15
Hello itgek, welkom op het KPN forum. Heb jij de post van Fazeno ook gelezen en uitgeprobeerd? Ik ben zeer benieuwd of dat ook bij jou werkt. We wachten met spanning af 😉
Reputatie 7
Badge +15
Hey itgek. Geen bericht meer van je gehad, helaas. Ik sluit het topic, ervan uitgaande dat je het antwoord hebt gevonden :)

Reageer