Beantwoord

Instellen switch TP Link

• 2 december 2017
  • 13 reacties
  • 2134 keer bekeken

Goedemiddag,

Daar de Experiabox V10 niet genoeg poorten heeft voor mijn situatie, ben ik overgegaan tot aanschaf van een switch. Mijn WiFi dekking is voldoende, met hulp van extenders, dus een router was niet nodig dacht ik.

De betreffende switch is een TP Link TL-SG1016DE managed switch. In mijn onwetendheid dacht ik gewoon dat het gewoon zou werken als een hub.

1) Oftewel, alle kabels uit de experiabox.
2) De inkomende lijn van glasvezel punt naar WAN poort op experiabox.
3) poort 1 van experiabox op poort 1 van switch
4) Presto!

Maar helaas. Hij doet het niet. Ik ben niet meer zo op de hoogte van de technologie van tegenwoordig en kom stappenplannen tegen van een soortgelijke situatie, echter met een router er tussen om de functies van de experiabox over te nemen.

Hoe stel ik mijn switch in is dus de vraag?

Aan te sluiten apparaten zou ik graag in 1 netwerk hebben. Ik dacht dus een ip adres vanuit de experiabox naar de switch en alle andere aangesloten apparaten op de switch via vaste ip. Dit vooral vanwege gemak (subnetmask / eigen netwerk).

Zelf denk ik dat iets iets moet doen met vLans, maar geen idee waar ik moet beginnen. Complete leek wat dat betreft.

Aan te sluiten apparaten:
1) KPN tv box
2) ps4 pro
3) Nintendo switch
4) Samsung smart tv
5) PC
6) netwerk printer
7) nas (met dual gig poorten, voor bonding)
😎 WiFi extender
9) 2x ip camera's.
10) receiver

Dank alvast !
icon

Beste antwoord door S.bektic 10 januari 2019, 23:20

Hoe kan ik persoonlijk inloggen op mijn switch met mijn eigen computer, en hoe update ik daarna de software? Ik heb namelijk hetzelfde probleem

Als eerste sluit de switch bekabeld aan op je computer.

Je kan inloggen op de switch door volgende in de adresbalk in te voeren.
Http://192.168.0.1

Nu hoor je een inlogscherm te zien, en gebruikersnaam en wachtwoord zijn beiden admin

Volg de stappen hieronder om bij sofwareupgrade scherm te komen.
System > System Tools > Firmware Upgrade

Zet achteraf DHCP aan als dat nog niet gedaan is.
Ga naar System > IP Setting

Voor uitgebreider uitleg, hieronder heb je de volledige handleiding.
https://static.tp-link.com/2018/201811/20181130/1910012504_Easy%20Smart%20Switch_UG.pdf

Mocht je er niet uitkomen, kan ik je proberen via teamviewer te helpen. Laat maar weten.
Bekijk origineel

13 reacties

Hoe kan ik persoonlijk inloggen op mijn switch met mijn eigen computer, en hoe update ik daarna de software? Ik heb namelijk hetzelfde probleemAls eerste sluit de switch bekabeld aan op je computer.

Nu hoor je een inlogscherm te zien, en gebruikersnaam en wachtwoord zijn beiden admin

https://static.tp-link.com/2018/201811/20181130/1910012504_Easy%20Smart%20Switch_UG.pdf

Mocht je er niet uitkomen, kan ik je proberen via teamviewer te helpen. Laat maar weten.

Hartelijk bedankt, maar ik heb hem opnieuw aangesloten en hij werkte opeens! Foutje van mezelf denk ik!

Hoe kan ik persoonlijk inloggen op mijn switch met mijn eigen computer, en hoe update ik daarna de software? Ik heb namelijk hetzelfde probleem

Als eerste sluit de switch bekabeld aan op je computer.

Ik ben een KPN monteur, en ik ben net bij een klant geweest met deze switch.

In de eerste instantie werkte niks, als de switch was aangesloten.
Zelfs direct op de modem werkte niks.
Ik ben handmatig via mijn laptop ingelogd op de switch, en de ip adres stond vast op 192.168.0.1
Ik heb de DHCP aangezet, en toen kreeg ik internet op alle apparaten.

Maar daarna kreeg ik de TV niet werkend. Bij het uit/aan zetten van de switch deed die het 30sec goed, toen begon de beeld te stotteren, en toen zwart beeld.

Ik heb hierna handmatigde software van de switch geupdate, wat op de website van TP link beschikbaar was.

Daarna werkte de TV perfect.

https://www.tp-link.com/us/download/TL-SG1016DE.html#Firmware

Ik ben een KPN monteur, en ik ben net bij een klant geweest met deze switch.

In de eerste instantie werkte niks, als de switch was aangesloten.
Zelfs direct op de modem werkte niks.
Ik ben handmatig via mijn laptop ingelogd op de switch, en de ip adres stond vast op 192.168.0.1
Ik heb de DHCP aangezet, en toen kreeg ik internet op alle apparaten.

Maar daarna kreeg ik de TV niet werkend. Bij het uit/aan zetten van de switch deed die het 30sec goed, toen begon de beeld te stotteren, en toen zwart beeld.

Ik heb hierna handmatigde software van de switch geupdate, wat op de website van TP link beschikbaar was.

Daarna werkte de TV perfect.

https://www.tp-link.com/us/download/TL-SG1016DE.html#Firmware
Reputatie 7
Off-topic:
En als je op zoek bent naar een methode om computers thuis aan te kunnen zetten terwijl jij elders bent, download dan de Synology Wake on Lan Gateway. 😎
Reputatie 6
Hoi,

Zou je 'es alleen de Experiabox en een PC er op aan willen sluiten? Kans is groot dat iTV of die NAS roet in het eten gooit en t daarom niet werkt. De switch moet namelijk gewoon plug n play werken

Vooralsnog heb ik alleen de PC op de switch aangesloten en de switch dus op de experiabox. Poort 1 naar poort 1. Werkt niet.

Goedemiddag @LhLung,

Welkom op het KPN Consumenten Forum!

Heb je deze TP-Link Managed Switch aangeschaft voor een speciaal doel, zoals bijvoobeeld voor het maken van een Trunk - bonding van de 2 x 1 Gbit/s aansluitingen tussen je NAS (merk?) - en je PC/Mac?

Een gewone UNmanaged switch is vaak veel makkelijker in een thuisnetwerk te implementeren. Ik hoor graag weer even van je!

Heb een fijne zondag! 😎

Correcht. Ik heb gekozen voor een Managed Switch, aangezien mijn nieuw aangeschafte nas, een Synology 918+ de mogelijkheid heeft voor bonding.

Dank voor de reacties tot dusver! Als ik er niet uit kom. hoop ik dat de klantenservice mij iets kan betekenen.

Goedemiddag @LhLung!

Bedankt voor je snelle reactie, dat kan ik altijd erg waarderen. Omdat ik nu lees dat jij - net zoals ik - een Synology NAS hebt, zou ik je toch ook even willen adviseren lid te worden van het Nederlandse Synology Forum.

Daar zijn mede Synologen met heel erg veel kennis en kunde aanwezig en voor jou beschikbaar, om de issues met je TP-Link Managed Switch i.c.m. je Syno NAS - die je in jouw netwerk wil gaan gebruiken - snel voor je op te lossen. Een Managed Switch achter je KPN EB dient zeer zorgvuldig te worden geïnstalleerd en getweaked, ik spreek uit ervaring met twee HP-1810-G8v2 switches! 😉

Zie ik je binnenkort ook op het Syno Forum? Alvast ook van harte welkom aldaar!

Heb een hele fijne dag! 😎
Reputatie 7
Badge +30
Branden er dan wel lampjes op die switch? bij de poorten waar iets in zit?
Hoi,

Zou je 'es alleen de Experiabox en een PC er op aan willen sluiten? Kans is groot dat iTV of die NAS roet in het eten gooit en t daarom niet werkt. De switch moet namelijk gewoon plug n play werken

Vooralsnog heb ik alleen de PC op de switch aangesloten en de switch dus op de experiabox. Poort 1 naar poort 1. Werkt niet.

Goedemiddag @LhLung,

Heb je deze TP-Link Managed Switch aangeschaft voor een speciaal doel, zoals bijvoobeeld voor het maken van een Trunk - bonding van de 2 x 1 Gbit/s aansluitingen tussen je NAS (merk?) - en je PC/Mac?

Een gewone UNmanaged switch is vaak veel makkelijker in een thuisnetwerk te implementeren. Ik hoor graag weer even van je!

Heb een fijne zondag! 😎

Correcht. Ik heb gekozen voor een Managed Switch, aangezien mijn nieuw aangeschafte nas, een Synology 918+ de mogelijkheid heeft voor bonding.

Dank voor de reacties tot dusver! Als ik er niet uit kom. hoop ik dat de klantenservice mij iets kan betekenen.
Reputatie 7
...Een gewone UNmanaged switch is vaak veel makkelijker in een thuisnetwerk te implementeren...Maar dan wel één die IGMP snooping ondersteunt zodat de IGMP multicast TV streams alleen naar de TV ontvangers gedistribueerd worden en niet naar alle aangesloten apparaten.

Geen internet. Het gekke Is, als ik het modem of de switch reboot, heb ik het wel. Voor 2 min...Houdt zowel Internet als ITV er mee op na 2 minuten?
Reputatie 6
Goedemiddag @LhLung,

Heb een fijne zondag! 😎
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Geen internet. Het gekke Is, als ik het modem of de switch reboot, heb ik het wel. Voor 2 min. Verder heb ik de experiabox gereset naar fabrieksinstellingen, omdat voorheen de ips statisch waren. En ik dacht, "nu eerst internet fixen via dhcp en daarna weer alles op statisch gooien".
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Deze switch had problemen met iTV dus het verstandigste is om iTV op de Experiabox te laten in dit geval.

Kan je verder aangeven wat er niet werkt?

Reageer