Instellen van DDNS voor externe verbinding met Synology NAS

  • 14 August 2019
  • 3 reacties
  • 1388 keer bekeken

Wie kan mij helpen bij het instellen van mijn Experiabox V10a voor het communiceren met mijn Synology NAS? Ik heb recente een Synology DS218+ aangeschaft en wil deze graag van extern kunnen inzien. Ik heb de router en NAS proberen in te stellen met EZ-internet, maar de Experiabox stond niet in het overzicht van routers, dus dat werkte niet. Nu ben ik handmatig de router aan het instellen. Ik heb reeds poorten 80 en 5000 geforward, maar ik begrijp dat ik de DDNS nog moet instellen. Via synology heb ik een hostnaam aangemaakt, en die staat actief. Echter staat synology niet in het rijtje van DDNS providers op de Experiabox V10a die je kan gebruiken. Is er een manier om toch het synology DDNS account te gebruiken op de V10a?
Ik heb ook een No-IP account aangemaakt en deze zowel op de NAS als op de router ingesteld. Toch kan ik de bestanden nog steeds niet vanuit extern benaderen. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Op de Experia Box hoef je geen DDNS service in te stellen.
Op de Synology heb je neem ik aan al een synology.me adres en die kan je gewoon gebruiken om jouw NAS te benaderen.

Je moet natuurlijk wel de juiste port-forwardings ingesteld hebben.
Bedankt wjb, het werkt nu gedeeltelijk. Ik heb WebDAV met poort 5005 ingesteld om de schijf te mappen op mijn mac. Ik krijg echter elke keer de waarschuwing dat het een onveilige schijf betreft. Vanuit het wifi netwerk van het werk kan ik geen verbinding maken en dit komt denk ik hierdoor. Is er een manier om hier een veilige verbinding van te maken?
Reputatie 7
Badge +24
Vanuit het wifi netwerk van het werk kan ik geen verbinding maken ...

Vanaf 4G dus wel? Bedenk je ff dat op het wifi van uw werk sommige dingen geblokkeerd kunnen zijn. Dus als daar iets niet werkt, dan zegt dat niets.

Wat betreft die beveiligingsmelding: webdav over https (ssl), poort 443, heb je daarvoor nodig om dat op te lossen. Er zal vast wel ergens een goede howto te vinden zijn om dat in te stellen.