Beantwoord

Instellen van een NAS op Experia Box V10

  • 27 March 2019
  • 2 reacties
  • 2404 keer bekeken

Hallo allemaal,

Ik probeer een NAS aan mijn Experiabox (V10) te koppelen om zo van buitenaf bestanden te kunnen gebruiken.

Ik kan wel op de beheerpagina komen maar niet op de shares.
Het voldende heb ik gedaan:
  • In de Experiabox heb ik, in Application Configuration een nieuwe app gemaakt met de volgende instellingen:
  1. Protocol: TCP and UDP
  2. Start port: 8090
  3. End port: 8090
  4. Start Mapping Port: 8090
  5. End Mapping Port: 8090
  • Vervolgens heb ik in Port Forwarding IPV4 een nieuw item gemaakt met de volgende instellingen:
  1. Mode: IP Address
  2. LAN Host: 192.168.2.3
  3. App Group: Servers
  4. App Name: NAS (die ik hier boven heb gemaakt)
Wanneer ik naar mijn IP nummer surf met poort 8090 kom ik keurig op de beheerpagina van de NAS uit (dit is een LOOQS), precies het zelfde wanneer ik in mijn lokale netwerk naar de NAS surf.

Natuurlijk wil ik de bestanden op de NAS benaderen. Ik verwacht dat dit het zelfde zou werken als een NAS op een intern netwerk, ik probeer daarom het volgende:
  • In Windows Explorer ga ik naar This Computer
  • In This Computer selecteer ik Computer en vervolgens Map Network Drive
  • In Folder geef ik hier het externe IP nummer. Nu verwacht ik dat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord in moet vullen maar ik krijg de melding dat er niets gevonden is.
Ga ik via een browser scherm naar ftp://192.168.2.3 dan krijg ik wel het login scherm en zie ik de inhoud van de NAS. Probeer ik hier het externe IP met poort 8090 dan wordt er niets gevonden.

Er gaat duidelijk iets mis met het forwarden van de NAS maar wat? Is er iemand die me hier mee kan helpen?

Alvast bedankt!

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door MarchelV 27 March 2019, 15:40

Bekijk origineel

2 reacties

-- OPLOSSING GEVONDEN --

Dit topic kan gesloten worden, ik heb de oplossing gevonden.

Ipv Map Network Drive had ik moeten kiezen voor Add Network Location en daar ftp://IPNUMMER invullen.
Update

Helaas, de eerder genoemde oplossing werkt niet (meer). Ik kan nog steeds de NAS niet vanuit het internet benaderen.

Reageer