Vraag

Instellingen Netgear Access Point

  • 6 April 2021
  • 6 reacties
  • 283 keer bekeken

Ik heb een Netgear Access Point aangesloten op de Experia 10 box (hier tussen zit een switch). Als ik wil inloggen op het netwerk van de Access Point krijg ik de melding dat deze verbonden is maar geen internet heeft. Ik ben een abolute leek wat betreft de technische kant van het internet maar heb begrepen dat ik de DHCP uit moet zetten en de instellingen van de access point moet aanpassen naar dezelfde instellingen van de Experia box...klopt?
 

Dit is wat ik zie van mijn Experia box. Ik heb geen idee in hoeverre het kwaad kan bepaalde gegevens te publiceren, dus een aantal dingen gegevens heb ik verborgen met xxxx.

Snelheid van de verbinding (ontvangen/verzenden):   1000/1000 (Mbps)

IPv6-adres:        2a02:a442:xxxx:x:xxxx:xxxx:b412:bff6

Link-local IPv6-adres:    fe80::xxxx:xxxx:xxxx:bff6%7

IPv6-DNS-servers:          fe80::xxxx:xxxx:xxxx:8e19%7

fe80::xxxx:xxxx:xxxx:8e19%7

IPv4-adres:        192.xxx.x.11

IPv4-DNS-servers:          192.xxx.x.254

Primair DNS-achtervoegsel:       home

Fabrikant:           Broadcom Corporation

Beschrijving:      Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet

Stuurprogrammaversie:              15.6.1.3

Fysiek adres (MAC):      B8-xx-xx-xx-xx-6D

 

Dit is wat ik zie van mijn Netgear access point:

SSID:     NETGEAR-1

Protocol:             Wi-Fi 4 (802.11n)

Beveiligingstype:             WPA2-Personal

Netwerkband:  2,4 GHz

Netwerkkanaal:               9

Snelheid van de verbinding (ontvangen/verzenden):   144/72 (Mbps)

Link-local IPv6-adres:    fe80::xxxx:xxxx:xxxx:cf4b%3

IPv4-adres:        192.xxx.0.3

IPv4-DNS-servers:          192.xxx.x.100

Fabrikant:           Qualcomm Atheros Communications Inc.

Beschrijving:      Qualcomm Atheros AR5B125 Wireless-netwerkadapter

Stuurprogrammaversie:              3.0.2.201

Fysiek adres (MAC):      08-xx-xx-xx-xx-89

 

Vervolgens wil ik de IP-instellingen van de Netgear-1 aanpassen en moet de volgende velden invoeren bij zowel IPv4 als IPv6:

IP-adres
Lengte van voorvoegsel van subnet
Gateway
Voorkeurs-DNS

Alternatieve DNS


Hier loop ik vast, ik heb wat geprobeerd maar de wijzigingen worden niet geaccepteerd.
Kan iemand mij helpen om de instellingen van mijn access point gelijk te trekken aan de Experia box? Liefst in Jip en Janneke taal :)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... wat is het type nr van die accespoint?

Een echte accespoint heeft geen dhcp server. Wel een dhcp client. Die kun je beter aan houden. Dus gewoon op dhcp laten staan en niet handmatig een ip adres invoeren. Dat is niet nodig.

U zegt dat u hem aangesloten heft via een switch. Andere apparaten op de switch werken gewoon? Hebben internet?  Er zijn geen tv ontvangers via de switch aangesloten? En indien wel: de switch ondersteund igmp snooping? 

Het gaat om de Netgear WAC124. 
Andere apparaten werken inderdaad naar behoren, ook de KPN interactieve TV zit er op aangesloten.
Ik heb geen idee wat igmp snooping is maar na wat googlen denk ik te weten dat dit niet ondersteund wordt. De Switch is van Netgear GS105, deze is unmanaged aangezien ik toch niet zou weten hoe ik hem zou moeten managen.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @AWJB. Ik zie dat dit topic al even stil ligt. Excuus daarvoor. Hoe is het op dit moment met de access point? Kan je ondertussen weer verbinding krijgen? Zo niet, laat het dan even weten dan gaan we zien of we dit alsnog voor elkaar kunnen krijgen!

Reputatie 7
Badge +24

Het gaat om de Netgear WAC124. 
Andere apparaten werken inderdaad naar behoren, ook de KPN interactieve TV zit er op aangesloten.
Ik heb geen idee wat igmp snooping is maar na wat googlen denk ik te weten dat dit niet ondersteund wordt. De Switch is van Netgear GS105, deze is unmanaged aangezien ik toch niet zou weten hoe ik hem zou moeten managen.

Is het echt een GS105? En niet een GS105E? Die E is belangrijk. Is die blauw of grijs?

De WAC124 met de gele poort op de switch aangesloten? 

Het gaat om de Netgear WAC124. 
Andere apparaten werken inderdaad naar behoren, ook de KPN interactieve TV zit er op aangesloten.
Ik heb geen idee wat igmp snooping is maar na wat googlen denk ik te weten dat dit niet ondersteund wordt. De Switch is van Netgear GS105, deze is unmanaged aangezien ik toch niet zou weten hoe ik hem zou moeten managen.

Is het echt een GS105? En niet een GS105E? Die E is belangrijk. Is die blauw of grijs?

De WAC124 met de gele poort op de switch aangesloten? 



Het is inderdaad ​​​​​​de GS105, hij is blauw.
Hij is inderdaad aangesloten op de gele poort van de switch.

Het is dus zo dat ik bij mijn beschikbare WIFI netwerken wel NETGEAR-1 zie staan maar die zegt dus verbonden zonder internet. Ik had verwacht dat een access point dezelfde netwerk naam als mijn KPN modem zou hebben, maar dit is blijkbaar niet het geval (wellicht technisch ook niet mogelijk). Hoe krijg ik het voor elkaar dat de NETGEAR-1 het signaal van mijn KPN modem oppikt en uitzend. Op diverse fora kom ik wel probleemoplossing tegen en wordt er gezegd dat ik instellingen moet aanpassen (gelijk moet zetten aan mijn modem), maar het is mij nog niet gelukt.