Vraag

Instellingen Netgear Access Point

  • 6 April 2021
  • 6 reacties
  • 283 keer bekeken

Ik heb een Netgear Access Point aangesloten op de Experia 10 box (hier tussen zit een switch). Als ik wil inloggen op het netwerk van de Access Point krijg ik de melding dat deze verbonden is maar geen internet heeft. Ik ben een abolute leek wat betreft de technische kant van het internet maar heb begrepen dat ik de DHCP uit moet zetten en de instellingen van de access point moet aanpassen naar dezelfde instellingen van de Experia box...klopt?
 

Dit is wat ik zie van mijn Experia box. Ik heb geen idee in hoeverre het kwaad kan bepaalde gegevens te publiceren, dus een aantal dingen gegevens heb ik verborgen met xxxx.

Snelheid van de verbinding (ontvangen/verzenden):   1000/1000 (Mbps)

IPv6-adres:        2a02:a442:xxxx:x:xxxx:xxxx:b412:bff6

Link-local IPv6-adres:    fe80::xxxx:xxxx:xxxx:bff6%7

IPv6-DNS-servers:          fe80::xxxx:xxxx:xxxx:8e19%7

fe80::xxxx:xxxx:xxxx:8e19%7

IPv4-adres:        192.xxx.x.11

IPv4-DNS-servers:          192.xxx.x.254

Primair DNS-achtervoegsel:       home

Fabrikant:           Broadcom Corporation

Beschrijving:      Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet

Stuurprogrammaversie:              15.6.1.3

Fysiek adres (MAC):      B8-xx-xx-xx-xx-6D

 

Dit is wat ik zie van mijn Netgear access point:

SSID:     NETGEAR-1

Protocol:             Wi-Fi 4 (802.11n)

Beveiligingstype:             WPA2-Personal

Netwerkband:  2,4 GHz

Netwerkkanaal:               9

Snelheid van de verbinding (ontvangen/verzenden):   144/72 (Mbps)

Link-local IPv6-adres:    fe80::xxxx:xxxx:xxxx:cf4b%3

IPv4-adres:        192.xxx.0.3

IPv4-DNS-servers:          192.xxx.x.100

Fabrikant:           Qualcomm Atheros Communications Inc.

Beschrijving:      Qualcomm Atheros AR5B125 Wireless-netwerkadapter

Stuurprogrammaversie:              3.0.2.201

Fysiek adres (MAC):      08-xx-xx-xx-xx-89