Vraag

Instellingen voor Airport Extreme om Experia V10a te vervangen

  • 7 March 2020
  • 4 reacties
  • 552 keer bekeken

Beste allen,

Ik kom helaas niet uit met het zoekfunctie; mijn vraag zou inprincipe redelijk eenvoudig moeten zijn.

Ik heb KPN Glasvezel, Experia V10a, ENKEL 500Mb Internet (dus geen TV/telefonie). Ik wil graag mijn Experia V10a box VERVANGEN met mijn Apple Airport Extreme (dus niet er achter hangen), en zoek de juiste instellingen. Heb voor zover mogelijk alles overgezet, maar de Airport kan nog steeds geen PPPoE server vinden, no valid IP address.  Hieronder de instellingen/opties van de Airport:

Connect using: PPPoE
Account Name: <hetzelfde als de Experia Box: MACadres@internet>
Password: kpn
Service Name: <leeg>

IPv4 address: <kan niet instellen>
Subnet mask: <kan niet instellen>
Router address: 192.168.2.254

DNS servers: 195.121.1.34, 195.121.1.35
IPv6 DNS servers: 2a02:a47f:e000::53, 2a02:a47f:e000::54
Domain name: home

PPPoE connection: Always On
Configure IPv6: Automatically

Router mode: DHCP & NAT
DHCP range: 192.168.2.2-200 (Experia box staat 1-200, dit is niet mogelijk op de Airport)
DHCP reservations: <leeg>
Port settings: <leeg>
Enable access control: <leeg>
DHCP Lease: 1 day
IPv4 DHCP range: DHCP range: 192.168.2.2-200

Enable NAT port mapping protocol: Nee
Enable default host at: <leeg>
Enable IGMP snooping: Nee
Block incoming IPv6 connections: Nee
Allow Teredo tunnels: Nee
Allow incoming IPsec authentication: Ja

 

Als iemand mij op weg naar de juiste instellingen kan helpen ben ik eeuwig dankbaar ;)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Je moet de pppoe verbinding op vlan 6 opzetten.

Als je dat niet kan instellen op de Airport Extreme dan zal je een switch die vlans ondersteunt tussen de Airport Extreme en de NTU moeten plaatsen waarmee je de WAN poort van de Airport Extreme alsnog tagged op vlan 6 plaatst.

Je kunt hiervoor een Netgear GS105Ev2 gebruiken.

Bedankt wjb voor de snelle reactie! Weet idd niet of dat kan op een Airport Extreme.

De KPN monteur heeft wel een vreemde Port Mapping ingesteld, ik wist niet wat dit was. Zou dit de VLAN tag/ID configuratie kunnen zijn?  Zo ja kan ik dit wél overzetten.

Staat dus zo:

Netwerk > NAT > Port Mapping

No.   Status.      Private IP            Protocol    Private Port     Public Port
1        Active.      192.168.2.119     TCP           7547                9000

Reputatie 7

Nee, dat is een port-forwarding om het achterliggende apparaat op afstand te kunnen beheren. Dat een monteur die aangemaakt heeft is wat mij betreft zeer verwerpelijk en ik zou je ook adviseren deze port-forwarding weg te gooien.

Dit heeft niets met vlans te maken.

Lees dit bericht even.

Damn. Oké, heb het direct verwijderd.  Zal maandag KPN bellen om het ook bij hun te melden.

Zal ook uitzoeken hoe het zit met VLAN6 tag op een AirPort, en indien niet mogelijk een switch kopen.

Dank voor je advies!  Fijne avond,