Beantwoord

Internet aansluiting via glasvezel op Experia Box V10 verschil tussen Ethernet en Wifi

  • 12 March 2019
  • 4 reacties
  • 119 keer bekeken

Reputatie 2
op 15-01-2019 heeft een KPN monteur mijn koperdraad aansluiting omgezet op aanwezige glasvezel kastje. Ik gebruik deze aansluiting nu voor Internet en vast bellen. Bij de installatie is ook de naam van de box en het wachtwoord aangepast.

Waar ik nu een probleem heb is het volgende.

Voor de Ethernet verbinding op mijn laptop zie ik nog steeds de "oude naam "van de Exeperia box
en voor Wifi de nieuwe naam.

Is dat korrekt ? of moeten beiden eigenlijk op eenzelfde naam werken.?

Want ik zie vaker dat er programma's niet gedownload kunnen worden en krijg dan de melding mijn netwerkcentrum te controleren .

Een 2e probleem is dat mijn Canon Printer niet meer draadloos werkt omdat hij de nieuwe naam van de Experiabox niet vind.

Wat is hieraan te doen.?

mvg

John
icon

Beste antwoord door Anonymous 12 March 2019, 17:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @snackers-j ,
de printer kun je het beste, als nieuwe installatie, opnieuw installeren.
Wel eerst de oude printer-software op de pc verwijderen.
Als je Windows10 gebruikt kun je 'netwerk opnieuw instellen' gebruiken, waarbij de (draadloze) netwerkadapters de juiste namen kiezen. De naam die een netwerkadapter binnen je pc heeft doet niets af aan de werking van de adapter, als het beestje maar een naam heeft dat door een systeem wordt toegekend.
Reputatie 2
Hallo Jan,

ik had zelf al een poging gedaan om de Printer software opnieuw te installeren. Maar om de een of andere reden start het E- drive station niet als ik de software schijf erin doe. Dus heb ik de software nog effe niet verwijderd.

Wanneer ik je goed begrijp maakt het niet uit welke naam de netwerkadapter heeft, maar ik heb er 2 verschillende. Dus dan denk ik aan een konflikt??

Wifi en Ethernet werken wel en ik zie dus 2 particulier netwerken in mijn netwerkcentrum is dat normaal?
Hallo @snackers-j ,
als je zowel de wifi-adapter als de netwerkadapter actief aan hebt staan wel.
Zelf gebruik ik bijvoorbeeld op mijn laptop uitsluitend bekabeld en zet de wifi-adapter uit.
Dan zie je nog maar 1 actieve netwerkadapter.
De nieuwste software kun je ook downloaden bij Canon, heb je de drive niet nodig.
De software op de cd is toch altijd verouderd, dus downloaden is beter.
Succes.☺️
Reputatie 2
Jan,

De Wifi gebruik ik om draadloos te kunnen printen vanuit mijn woonkamer. En wanneer ik op de werkkamer ben sluit ik Ethernetkabel aan en de USB printerkabel.

Ik ga na bezoek Canon website verder de printer opnieuw instellen resp software downloaden.

Bedankt voor de hulp.

mvg

John