Beantwoord

Internet en tv valt regelmatig uit

  • 2 June 2020
  • 10 reacties
  • 111 keer bekeken

Laatste drie weken valt tv en internet uit. Al een aantal keren verbinding getest en gereset.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 16 June 2020, 10:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @leffe02, welkom terug!
Ik heb de lijn even uitgelezen en tot aan je experiabox lijkt alles goed te gaan!
Kun je toelichten hoe je TV en andere apparaten aangesloten zitten op je experiabox?

Apparaten (tv en Sonos) begane grond bekabeld aan KPN versterker naar experiabox 1e etage.

Apparaten (PC) 1e etage bekabeld direct naar experiabox

Apparaten (tv, pc en externe harde schijf) zolder bekabeld aan kpnversterker naar experiabox 1e etage

Toevoeging: bij uitval is er ook geen wifi verbinding mogelijk met smartphone of laptop

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk! Heb je dit probleem ook als je je minder apparaten verbonden hebt met je experiabox? Is het mogelijk deze (desnoods stuk voor stuk) eens ontkoppeld te laten om te kijken of hier een patroon in te herkennen is?
Ik zie dit met specifiek Sonos apparatuur vaker voorbij komen. 

Het is wisselend. Als alleen gebruik wordt gemaakt van de smartphone en de ander op de laptop valt wifi soms ook uit. Het is vaak 30 seconden, soms iets langer. Ik kan dan b.v. ook de Selfcare Tool niet gebruiken. 

Bij gebruik van tv en tablet hapert het tvbeeld of staat het beeld stil als ik b.v. updates binnen haal.

Reputatie 7
Badge +20

Zou je het eens voor een langere periode/dag(deel) kunnen proberen met bijvoorbeeld je Sonos apparatuur ontkoppeld?

doe ik

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @leffe02, we zijn inmiddels weer een paar dagen verder. Heb je nog iets kunnen vinden?

Ik heb de Sonos installatie een middag en avond van het wifi netwerk verwijderd. Geen problemen gehad. Nu alles aangesloten heb ik af en toe last van een haperende tv beeld. Wanneer ik updates binnen haal (b.v. tablet) dan staat het tv beeld even stil of valt de wifi  15 sec weg. De klacht is wel minder als de afgelopen weken.

Reputatie 7
Badge +20

Ah, duidelijk. fijn dat het nu minder is!
Ik ben eerlijk gezegd niet helemaal bekend genoeg met Sonos apparatuur om zo te zeggen wat hier de oplossing voor zou zijn maar daar ergens lijkt de oorzaak te zitten.