Vraag

Internet is traag na aansluiten philips hue

  • 12 February 2019
  • 15 reacties
  • 1227 keer bekeken

Ik heb nu sinds kort een philips hue set aangesloten, maar als ik hem aangesloten heb op de router werkt de internet overal heel traag. Als ik de hue eruit haal en alles heb gereset werkt de wifi weer naar behoren. Iemand hier een idee van? Of sluit ik iets verkeerds aan.

15 reacties

Het gaat om een bestuurbare lamp ?
Maakt het voor de verstoring uit of de lamp aan of uit is ?
Dat klopt. Het maakt niet uit of de lamp aan of uit staat.
Reputatie 7
Badge +21
Hoe heb je de bridge aangesloten, direct op de Experiabox of zit er nog wat tussen?
Een switch of iets dergelijks?
De bridge zit direct aan de experiabox aangesloten.
Reputatie 7
Badge +21
Lastige kwestie, het draait hier perfect...
Heb je misschien een erg lage internetsnelheid?
Ja dat dacht ik ook al. Nou ik heb gister de wifi tuner gebruikt via kpn maar dit is toch allemaal goed.

Reputatie 7
Badge +21
Ja, daar is niets op aan te merken.
Misschien hebben anderen nog een brainwave?
Er zullen vast wel meer zijn die Hue gebruiken
Ja ik zal nog even afwachten. Is namelijk wel vervelend om elke avond de stekker van de bridge er weer uit te halen. Maar tot zover bedankt!
Reputatie 7
Badge +21
Nog een vraag, kun je je internetsnelheid ook eens meten met de bridge aangesloten?
Natuurlijk. Dit is bijna indentiek in het begin. Maar als ik vanavond dan thuis kom dan begint het trage internet. Ik zal anders vanavond ook nog eens testen als het internet weer slechter is.

Reputatie 7
Badge +21
Dit is wel heel vreemd, want hieruit blijkt dat je internet praktisch niet trager wordt, in elk geval is het verwaarloosbaar.
Hoe ervaar je dan dat het trager wordt?
De wifi van me telefoon is veel trager, duurt ook veel langer om een website te laden of andere apps. Ook is dit met de laptop. En als ik videoland/netflix op tv wil kijken duurt dit ook langer met laden en etc, of begint ineens in lage kwaliteit af te spelen.
Reputatie 7
Badge +21
Dat testen vanavond is een goed idee, maak dan wederom een test -met- en -zonder bridge.
Zal ik doen!
Hierbij een nieuwe screenshot , hij doet het tot nu toe wel goed. Maar heb al een aantal keer gehad dat hij rond de 30/40 mbps daalde.

Reageer