Beantwoord

Internet op de experia v10a valt regelmatig weg

  • 10 May 2021
  • 5 reacties
  • 183 keer bekeken

hallo

 

sinds een paar weken valt de experia box weg/uit!

eerst kreeg k de melding in netwerk centrum 

geen geldige ip configuratie kpn

dat probleem heb ik opgelost!

 

nu heb ik paar x een speedtest gedaan 

download snelheid gaat goed

bij upload blijft de meter op 0,4(ongeveer) staan

en daarna valt de experia box uit en start opnieuw op

 

 

mvg

Roy

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 12 May 2021, 09:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Ter maat, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?

reset helpt niet 

 

heb alles al geprobeerd wat ik kan doen k weet het niet meer

bij speedtest geeft die ook nog steeds 0,14 aan

 

denk dat er iets met het modem is heb de pc ook als enige aan de expiria box gehad

zelfde probleem

 

 

 

 

mvg

Roy

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ter maat, welkom op ons forum!
Ik heb je lijn meteen even uitgelezen. Vanaf hier ziet deze er snel en kwalitatief stabiel uit. Ik zie wel dat de verbinding de afgelopen dagen elke dag een keer wegvalt, soms wat vaker. Dit duidt er wel op dat er iets niet helemaal goed zit maar ik kan niet direct zien waar het fout gaat.
Kun je toelichten hoe je je Experiabox aangesloten hebt zitten op je KPN aansluiting?  Kun je die kabel eventueel vervangen of een foto van plaatsen?

hallo

 

 

alles lijkt nu helemaal goed te zijn

ik heb een netgear splitter er tussen gezet en    daar draadloos verbindingset ingedaan

 

mvg

Roy

alles werkt nog goed nu

mvg

Roy