Vraag

Internet valt weg, oorzaak mogelijk DHCP

• 27 november 2018
  • 1 reactie
  • 127 keer bekeken

Sinds 2 weken geleden valt het internet bij mij thuis elke 24 uur weg. Het modem wat ik heb is de Experiabox V10a. Tot afgelopen donderdag loste een reset van het modem het probleem op, voor 24 uur, en dan begon het weer opnieuw.

Afgelopen donderdag heb ik KPN gebeld en zouden zij op afstand een reset van het modem doen, maar dat signaal kwam al niet goed binnen. Ik heb het modem naar fabrieksinstellingen hersteld en vervolgens heeft hij een firmware update binnengehaald en was het modem gebrickt. Na uren werk heb ik dit op kunnen lossen en was er weer internet/TV. Totdat de 24 uur om waren en wederom was er een internetstoring en was een reset van het modem de enige oplossing.

Vrijdagavond heb ik de leasetime van de DHCP aangepast van 24 uur naar 2 weken en heb ik vooralsnog geen problemen ervaren (4 dagen tot nu toe). Het vermoeden rijst dat ik hier dus over 10 dagen (10+4 = 2 weken) wederom last van ga krijgen.

Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren met de Experiabox V10a en zo ja, heeft er ook al iemand een oplossing gevonden?

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Felix, welkom op het forum en sorry voor de late reactie. Ik heb even gewacht met reageren omdat ik benieuwd was of andere gebruikers dit herkenden. Dit is mij nog onbekend en ik heb er geen andere klachten over gehoord. Kun je dit reproduceren met een hele lage leasetime? Zijn er nog andere bijzonderheden wat betreft jouw thuisnetwerk (andere netwerkapparatuur zoals routers/switches)?

Reageer