Vraag

Internet verbinding via Citrix verbroken

  • 6 January 2021
  • 9 reacties
  • 318 keer bekeken

Wifi verbinding en ontvangst op de begane grond en verdieping is perfect. Ik werk vanuit huis en log in via Citrix op het werk. Het inloggen lukt in het algemeen goed. Na een tijdje werken (na een half uur werken - korter of langer) wordt met enige regelmaat de verbinding onderbroken. M.n. bij werken in een mail, exel-bestand en/of openen PDF gebeurd dit. In beeld verschijnt het bericht: "Verbinding onderbroken. Citrix probeert nog x minuten om opnieuw verbinding te maken". Vervolgens: " kan niet opnieuw verbinden". "Controleer uw intrenetverbinding en probeer opnieuw.  Al vele malen 'problemen met internet' doorlopen en KPN op afstand instellingen wijzigen doorlopen, maar zonder gewenst resultaat.  Soms lijkt het ven goed te gaan, en na een tijdje opnieuw de zelfde problemen. Speelt al een paar maanden. Experiabox v10a defect?

Hierbij het verzoek tot een adequate oplossing! 

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid​​


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Hans en Myra, waar ik allereerst benieuwd naar ben, is of alleen de verbinding met Citrix verbroken is waardoor je niet meer op het bedrijfsnetwerk kan werken, of dat de algehele internetverbinding weg is en je helemaal niks meer kunt? En hoe zit het met andere apparaten, hebben die op de momenten van storing, nog wél een werkende verbinding?

Ik hoor het graag, zodat ik weet in welke hoek we dit moeten zoeken :slight_smile:

Naast de citrixverbinding is het ook de locale MS-teamsverbinding. In het algemeen werkt lokaal het internet goed. 
Vandaag bemerkte plotseling dat lokaal werken in een exelbestand erg traag was op sommige momenten.

Daarnaast gaat sinds kort het laden van sommige internetpagina’s traag op de IPad. Bijvoorbeeld een videostream op een nieuwspagina.

Reputatie 7
Badge +24

Werkt u via WiFi of via een bekabelde verbinding? 

Reputatie 7

Dit klinkt alsof er via de wifi wordt gewerkt,... Mijn mening is tegenwoordig: Thuiswerken is bekabeld werken. Toch echt het beste! 

Zelf genoeg ondervonden. Werken met cicsco anyconnect en 14.000 andere collega's op hetzelfde netwerk, zelfde systemen en programma's.En ja dit draait allen stabiel. Hoe perfect mijn WiFi op de werkkamer is, teams en alle programma's en telefoontjes ook vlekkeloos werken. Had ik 1 probleem. Dit zat in de opnameapparatuur bij telefonie. Wanneer ik een klant sprak over de wifi via telefoon. Zag ik in het opname programma steeds onderbrekingen met rode kruizen. Ging ik het gesprek terugluisteren. Hoorde ik steeds maar weer die onderbrekingen. Terwijl ze in het originele gesprek er niet waren en ook nooit zijn geweest. Want kon vloeiend zonder onderbrekingen alles bespreken. 

Tijdelijk getest met een Kabel, en er was niks meer aan de hand. Thuiswerken komt echt heel precies wil je echt 100% storingsvrij werken. Sindsdien alles met een Kabel qua thuiswerken :sweat_smile:

WiFi, heb geen mogelijkheid om daar (eenvoudig) met de kabel te komen. 
De afstand tot de router is Max. 8 meter, router hangt op 2 mtr. hoogte. 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, jammer dat het trekken van een kabel naar de betreffende ruimte niet goed mogelijk is :slight_frown:

Is het wel mogelijk om -tijdelijk, puur om te testen- in een vertrek te werken waar je laptop wél met een kabel aangesloten kan worden om zo uit te sluiten of het aan de wifi of toch aan iets anders ligt? Vanuit KPN horen we ook via een bekabelde verbinding te werken omdat wifi toch net iets minder stabiel kan zijn wat allerlei vreemde problemen op kan leveren met bedrijfsapplicaties. Kan dus goed zijn dat de problemen helemaal verdwijnen als je e laptop aan een kabel hangt!

Laptop heeft geen kabelaansluiting. En daarbij, waarvoor hebben we dan WiFi?

De afgelopen week tegen een nieuwe ergernis aangelopen. TV  op de slaapkamer geeft regelmatig een bevroren beeld/ blijft hangen. Onlangs nieuwe ontvangers vervangen. 

Alle apparatuur (glasvezelkastje, router, ontvangers) maar weer eens van de stroom afgehaald en bekabeling nagezien.


Ben er wel zo’n beetje klaar mee. Ligt het niet aan de experiabox?

Reputatie 7

Laptop heeft geen kabelaansluiting. En daarbij, waarvoor hebben we dan WiFi?

Dat zou je eens aan die leveranciers van VPN tools moeten vragen.

Dat een wifiverbinding af en toe eens wegvalt komt best frequent voor en het vervelende is dat bij een heel aantal VPN tools daarbij de VPN verbinding gestopt wordt en, uit security overwegingen, ook niet automatisch hersteld wordt om zo "kidnapping" van een VPN verbinding onmogelijk te maken. 

Bij het browsen op Internet en zelfs bij het kijken van een film zal je niets merken van dergelijk korte onderbrekingen want de verbinding is al lang weer tot stand gekomen voordat de cache leeg is en voordat je je gaat afvragen waarom die site wat trager laadt.

Zolang je geen VPN verbinding gebruikt is wifi prima, maar met een VPN verbinding kan de kleinste verbreking van de wifi verbinding dus echt desastreus zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Laptop heeft geen kabelaansluiting.

Dan koopt u deze:

https://m.alternate.nl/TP-Link/USB-3-0-naar-gigabit-ethernet-netwerk-adapter-UE300-netwerkadapter/html/product/1212943

En daarbij, waarvoor hebben we dan WiFi?

Voor Whatsapp en Facebook op de mobiel.

De afgelopen week tegen een nieuwe ergernis aangelopen. TV  op de slaapkamer geeft regelmatig een bevroren beeld/ blijft hangen. Onlangs nieuwe ontvangers vervangen. 

Alle apparatuur (glasvezelkastje, router, ontvangers) maar weer eens van de stroom afgehaald en bekabeling nagezien.


Ben er wel zo’n beetje klaar mee. Ligt het niet aan de experiabox?

Zijn die ontvangers bekabeld aangesloten? Of gebruikt u daarvoor een draadloze verbindingset?