Beantwoord

Internetradio Hama DIR 3600 MBT doet het niet meer.

  • 1 July 2019
  • 8 reacties
  • 981 keer bekeken

Hey goede morgen
ik ben in bezit van een internet radio , een tijd geleden had ik een storing op mijn tv heb deze opgelost via de sms’jes van de kpn
maar nu doe mij internet radio de hana dir 3600mbt het niet meer
ben al een paar dagen bezig met opnieuw programmeren maar dat lukt niet
welke pin moet ik ingeven van de router v 10
en waar zit de knoop voor WiFi op de v10
ik heb wel WiFi op mijn mobiel en ook op mijn pc
groetjes snoety12

admin: eigen topic aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 2 July 2019, 11:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @snoety12, welkom! Als je deze internetradio via wifi instelt, dan kan je de code achterop de Experiabox bij 'WPA2 wireless key' invoeren (mits je deze niet zelf hebt veranderd met een wachtwoord). Met de ECO knop op de V10 kan je de wifi aan of uit zetten. Deze moet aan staan om te kunnen verbinden. Daarnaast kan je deze internetradio ook bekabeld aansluiten, zie ik. Dat kan je het allerbeste doen, in ieder geval om te testen of deze het wel gewoon doet.
Hey Marcia
bedankt voor je bericht
goed iedee om de internet radio aan te sluiten met een kabel om uit te proberen
de code achter op de v 10 heb ik al ingeven maar de radio geeft steeds aan geen WiFi te ontvangen
grtjes bedankt ‘ Snoety
Reputatie 7
Badge +30
Heb je zelf via de servicetools misschien je wachtwoord gewijzigd? Het wachtwoord waarmee je je mobiel en pc hebt verbonden is ook degene die je zou moeten gebruiken voor de internetradio 🙂. In ieder geval is bekabeld altijd de beste en meest stabiele optie. Niets vervelender dan dat de radio gaat stotteren als je lekker aan het meezingen bent!
Hey Marcia
leuk dat je even de tijd neemt voor dit probleem
zover ik het weet het ik niets veranderd alles staat nog steeds in het geheugen van de internet radio van hama type dir 3600 mbt
heb even nog geen tijd gehad om een wlan kabel te gaan halen, het moet wel een lange kabel zijn want mijn internet radio staat in de keuken en de router in de woon kamer dat word wel een kabel van een meter of 20 hoekjes bochtjes je weet wel kabel moet netjes weg gewerkt worden
ik laat je het weten alvast fijn weekend🙂
Reputatie 7
Badge +30
Dan wil je het toch het liefst draadloos, ik snap het! Als je de radio eens naast de router zet, doet 'ie dan wel iets? Anders zou je nog eens kunnen kijken om de SSID's van de 2,4 GHz en 5 GHz band van de wifi te splitsen. Als ik het goed heb gezien, kan de internetradio beide aan, dus dat zou niet nodig hoeven zijn, maar onder het mom: baat het niet, schaadt het niet. In het topic waar ik naar link, wordt uitgelegd hoe je in je modem inlogt en dit aanpast. Je kunt dit later altijd terugzetten. Ik wens jou ook een fijn weekend!
Volgens mij heeft deze radio ook DAB+ en FM aan boord. Ik neem aan dat dat wel werkt.

Ook heeft ie bluetooth, dus zou je 'm zo ook kunnen koppelen met je smartphone. Kan je langs die weg ook streamen.

Verder heeft ie eigen speakers, dus even proberen met LAN kabel vlak bij de router (of je haalt even de kabel uit je tv ontvanger 😉 ) zou ook geen probleem moeten zijn.
Ook heeft ie een hoofdtelefoonaansluiting lijkt me (v.d. foto's).

Heeft ie een reset mogelijkheid? I.i.g. opnieuw de koppelprocedure volgen voor de wifi.
Hey marcia
als ik de radio naast de radio zet dat gaat hij heel vreemd doen Dab radio stottert , dus dat is geen optie, ik heb een internet radio aangeschaft voor het gemak WiFi draadloos
voor de storing op mijn tv is de WiFi van de radio verdwijnen
als ik de instellingen van het internet bekijkt staat alles er nog steeds in het geheugen
het rest heb ik al uit geprobeerd maar de internet radio doet het niet
ok bedankt voor het meedenken
groet
snoety
Hey Peter G
ja Dab en Fm werken prima
goed idee , ik trek vd week het kabeltje uit de tv om jouw tip uitvreter proberen
bedankt Peter G