Beantwoord

Internetsnelheid via WiFi verbonden PS4 verbeteren

• 21 oktober 2017
  • 5 reacties
  • 4176 keer bekeken

Ik kan mijn PS4 helaas niet met kabels aansluiten op de router en ik krijg met wifi belabberde snelheden. Meestal komt het niet boven de 1mbps uit, bij zowel download als upload. We hebben een Experia Box V9.
Mijn vraag was dus of er bepaalde instellingen zijn binnen je router voor een betere snelheid op de PS4.

Bij voorbaat dank

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door Joran 24 oktober 2017, 16:13

Welkom PS4Hulp! Je kunt misschien nog wat meer uit het signaal halen door instellingen in de Experiabox aan te passen. Ga hiervoor naar 192.168.2.254 (eerste keer geen wachtwoord nodig), vervolgens Network, WLAN. Je kunt de Channel Width op 40MHz zetten, in sommige gevallen helpt dit.

Het valt me overigens op dat de beveiligingsinstellingen op WPA-PSK staan (in plaats van WPA2-PSK). Klopt dat? Dat vind je onder WLAN > Security. Je kunt dit het best op WPA2-PSK zetten.

Als verbetering uitblijft lijkt bekabeld internet me toch het best, zeker als het op gamen aankomt. Hopelijk kom je met deze tips in ieder geval iets verder!
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Zijn andere apparaten wel bedraad aangesloten (je tv ontvanger)?
Als het echt niet bedraad kan, heb je deze servicetool https://www.kpn.com/service/internet/snelheid-verbeteren/servicetool-verbeter-je-wifi-snelheid.htm al eens geprobeerd?
Reputatie 7
Badge +27
Welkom PS4Hulp! Je kunt misschien nog wat meer uit het signaal halen door instellingen in de Experiabox aan te passen. Ga hiervoor naar 192.168.2.254 (eerste keer geen wachtwoord nodig), vervolgens Network, WLAN. Je kunt de Channel Width op 40MHz zetten, in sommige gevallen helpt dit.

Het valt me overigens op dat de beveiligingsinstellingen op WPA-PSK staan (in plaats van WPA2-PSK). Klopt dat? Dat vind je onder WLAN > Security. Je kunt dit het best op WPA2-PSK zetten.

Als verbetering uitblijft lijkt bekabeld internet me toch het best, zeker als het op gamen aankomt. Hopelijk kom je met deze tips in ieder geval iets verder!
Reputatie 7
Badge +30
Heeft een telefoon op dezelfde plek wel goede snelheden?
Waar vind je die snelheden? Die speedtest in netwerkinstellingen is namelijk troep.
Het kan in principe wel, maar de afstand van de router tot mijn playstation is te groot en de router of playstation verplaatsen is helaas geen optie. Ik zal nu eens naar die servicetool kijken
Bedankt!
Heeft een telefoon op dezelfde plek wel goede snelheden?
Waar vind je die snelheden? Die speedtest in netwerkinstellingen is namelijk troep.

Met de mobiele app genaamd Speedtest krijg ik op dezelfde plek met mijn mobiel snelheden van ongeveer 30mbps up en down

Reageer