Beantwoord

Invloed zonnepanelen op Draadloze Verbindingsset

  • 16 April 2020
  • 16 reacties
  • 1457 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Toch nog iets  :-)

Over enkele maanden wordt bij ons, via de woningbouwvereniging,  zonnepanelen geplaatst.

Nu lees ik in diverse topics dat de zonnepanelen problemen kunnen geven bij draadloze verbinding sets.

 

Is dat nog steeds zo, of alleen oudere modellen. 

Heb zelf nog de KPN DVS200  :-)

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door wjb 17 April 2020, 09:24

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Toch nog iets  :-)

Over enkele maanden wordt bij ons, via de woningbouwvereniging,  zonnepanelen geplaatst.

Nu lees ik in diverse topics dat de zonnepanelen problemen kunnen geven bij draadloze verbinding sets.

 

Is dat nog steeds zo, of alleen oudere modellen. 

Heb zelf nog de KPN DVS200  :-)

 

Zodra ze bellen voor een afspraak om te plaatsen geef ik aan om eerst een oplossing te vinden ;-)  Ben niet van plan om draden te gaan trekken :-)

 

Gaat goedkomen :-)

Reputatie 7

Het is echt niet zo dat zonnepanelen altijd zullen leiden tot interferenties op het lichtnet en al helemaal niet als het een kwalitatief goede omvormer betreft en de installatie goed heeft plaatsgevonden.

Zelf heb ik al zo'n zes jaar zonnepanelen en in het begin had ik een Netgear AV500 powerline met ingebouwd wifi accesspoint voor wifi op de tweede verdieping. Deze bleef gewoon netjes functioneren.

 

Overigens zijn de nieuwere powerlines van devolo wel iets beter in het uitfilteren van interferentie.

Persoonlijk zou ik de devolo Cockpit installeren en voor de installatie van de zonnepanelen de snelheid tussen de adapters meten. Na de installatie doe je dat dan nog een keer en op basis van de resultaten kan je dan altijd nog een beslissing nemen.

Reputatie 4
Badge +5

Heel goed plan @wjb ga ik doen!

Heb net een mail gestuurd naar het bedrijf, of zij het herkennen.

Ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +24

Heel goed plan @wjb ga ik doen!

Heb net een mail gestuurd naar het bedrijf, of zij het herkennen.

Ben benieuwd.

Euhm... wat wil je daarmee bereiken? Van tevoren garantie dat het werkt? Want die gaat niemand u geven denk ik…

Als je een antwoord terug krijgt, dan zal het waarschijnlijk iets zijn waar je niets mee kan.

Reputatie 4
Badge +5

Ik hoop dat ze gaan zeggen dat hun moderne apparatuur (omvormer) geen storingen geeft :-)

Verder is het inderdaad afwachten. Maar ik heb goede hoop hoor :-)

 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Peter_Wit. Zoals je ziet heb ik een nieuw topic aangemaakt. Dit omdat deze vraag eigenlijk los staat van je andere topic. Zo houden we het een beetje overzichtelijk. Volgens mij heeft @wjb je vraag al uitstekend beantwoord. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

Reputatie 4
Badge +5

Hoi,

 

Heel begrijpelijk @Natasja had ik zelf ook aan kunnen denken ,:-)

 

Dank je voor het nieuwe topic 

Reputatie 6
Badge +9

Dat geeft niet, daar ben ik Moderator voor. :grin: 

Reputatie 4
Badge +5

Gisteravond al even gekeken m.b.v. de Devolo Cockpit naar de huidige snelheid van de KPN DVS200.

De waardes waren 160 Mbit/s en 133 Mbit/s

               en zojuis: 134 Mbit/s en 113 Mbit/s. (is na de module even uit het stopcontact gehaald te hebben)

 

Voor de volledigheid: zijn van experiabox V10 richting boven en omgekeerd.

Waardes lijken niet zo hoog, maar heb wel alles nog aangesloten.

 

Kan dit kloppen?


 

Hallo @Peter_Wit , dat zijn mooie waarden via de DVS’en.:relaxed:

Reputatie 7

Dat zijn inderdaad hele mooie waarden voor een DVS200.

Reputatie 4
Badge +5

Fijn om te lezen!

 

Bedankt @wjb en @JanD 

 

 

Reputatie 4
Badge +5

@Natasja@wjb@Nick83@JanD 

 

Zojuist een heldere uitleg van het zonnepanelen bedrijf ontvangen.

Is ook een gedeelte bij van wat hierboven, door wjb, geschreven is.

Heb er vertrouwen in dat het goed komt.

 

Bedankt allen :thumbsup_tone1:

 

 

Reputatie 6
Badge +9

Mooi dat zij jou ook van een helder antwoord hebben voorzien en de situatie zo duidelijk is. :thumbsup_tone1:

Reputatie 4
Badge +5

Gisteravond al even gekeken m.b.v. de Devolo Cockpit naar de huidige snelheid van de KPN DVS200.

De waardes waren 160 Mbit/s en 133 Mbit/s

               en zojuis: 134 Mbit/s en 113 Mbit/s. (is na de module even uit het stopcontact gehaald te hebben)


 

Beste @Natasja  @wjb  @Nick83  @JanD 

 

De zonnepanelen zijn inmiddels geplaatst.

 

Alles werkt naar behoren.

 

Toch de nieuwe DVS 1200 aangeschaft  ;-)

 

De waardes via Devolo Cockpit zijn nu gemiddeld 188 en 230.

 

Ben happy!

Reputatie 6
Badge +9

Kijk, dat zijn de betere berichten, @Peter_Wit:smile:  Goed om te lezen dat de zonnepanelen zijn geplaatst en alles naar behoren werkt. Je weet ons te vinden als je andere vragen hebt. 

Reageer