Beantwoord

IP adres aanpassen Experia Box 8. Ivm VPN verbinding

  • 24 March 2020
  • 9 reacties
  • 325 keer bekeken

Wij moeten thuis gaan werken. Maar blijkbaar hebben ze op mijn werk dezelfde Gateway als hier thuis.

Ze adviseerden om het IP adres aan te passen.

 

Hoe moet dat in een Experia Box V8? Inloggen op mn router lukt.

 

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door RobK1990 24 March 2020, 23:49

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dat kan niet. Voor zover ik weet op geen enkele Experiabox. Dat moeten ze bij u op het werk doen. Buitengewoon primitief dat ze daar dezelfde ip reeks gebruiken als die alle KPN klanten hebben…

Bedankt voor uw snelle reactie @Nick83 , ik heb er zelf zeer weinig verstand van. Ik ga het ze morgen doorgeven.

Ik las zelf ergens dat het bij de V10 wel zou moeten kunnen.

 

Kan KPN het zelf ook niet op afstand?

Reputatie 7
Badge +24

Bedankt voor uw snelle reactie @Nick83 , ik heb er zelf zeer weinig verstand van. Ik ga het ze morgen doorgeven.

Ik las zelf ergens dat het bij de V10 wel zou moeten kunnen.

Als er 1 Experiabox is die het kan, dan is het de v10. Maar KPN gaat waarschijnlijk zomaar niet uw Experiabox om deze reden omruilen. Tevens kan het problemen opleveren bij mensen die "Sneller Internet Buitengebied" hebben. Die hebben naast de Experiabox nog een 2de 4G modem staan. Die werkt niet als de ip reeks anders is dan de standaard 192.168.2.x.

Kan KPN het zelf ook niet op afstand?

Nee. Zeker niet.

Reputatie 7
Badge +24

Mocht er vanuit het werk geen oplossing komen, dan kunt u zelf uw Experiabox omruilen voor een fritzbox. Hierop kan het wel / ook. Maar deze zult u dus zelf moeten betalen. Misschien wilt u baas er aan meebetalen? Let wel: hierop doet telefonie het nog niet. Alhoewel er geruchten gaan dat hierover morgen het 1 en ander bekend gemaakt word.

Reputatie 7
Badge +24

Maar nogmaals: het is raar omals bedrijf zijnde van al je werknemers te verlangen dat ze hun ip reeks veranderen. Dan heb je gewoon je zaakjes niet goed voor elkaar.

Hartelijk dank voor uw antwoorden.

Ik ga er morgen mee langs bij mijn baas. Die mag dan kijken hoe hij het gaat oplossen

Reputatie 6
Badge +8

Maar nogmaals: het is raar omals bedrijf zijnde van al je werknemers te verlangen dat ze hun ip reeks veranderen. Dan heb je gewoon je zaakjes niet goed voor elkaar.

Nou….

Waarschijnlijk is het minder ingrijpend om bij mensen thuis de IP range aan te passen van 192.x.x.x naar 10.x.x.x dan de complete netwerkinfrastructuur op kantoor.

Ik vind het eerder slordig dat deze functionaliteit bij KPN ontbreekt in de Experiaboxen. Dit is een basis functionaliteit in zo'n beetje elke router.

Reputatie 7
Badge +24

Maar nogmaals: het is raar omals bedrijf zijnde van al je werknemers te verlangen dat ze hun ip reeks veranderen. Dan heb je gewoon je zaakjes niet goed voor elkaar.

Nou….

Waarschijnlijk is het minder ingrijpend om bij mensen thuis de IP range aan te passen van 192.x.x.x naar 10.x.x.x dan de complete netwerkinfrastructuur op kantoor.

Dat klopt zeker. Maar als je nu je hele kantoor hebt draaien op 192.168.2.x, dan heb je de afgelopen jaren ergens de fout gemaakt om dat zo te doen / niet te veranderen.

De Experiabox is gewoon een low budget basic router. Dit is om de kosten voor de klant zo laag mogelijk te houden. En daarbij krijg je dus dat daarbij allerlei functies ontbreken. Functies die 95% v aan de klanten niet mist.

Reputatie 6
Badge +8

Maar nogmaals: het is raar omals bedrijf zijnde van al je werknemers te verlangen dat ze hun ip reeks veranderen. Dan heb je gewoon je zaakjes niet goed voor elkaar.

Nou….

Waarschijnlijk is het minder ingrijpend om bij mensen thuis de IP range aan te passen van 192.x.x.x naar 10.x.x.x dan de complete netwerkinfrastructuur op kantoor.

Dat klopt zeker. Maar als je nu je hele kantoor hebt draaien op 192.168.2.x, dan heb je de afgelopen jaren ergens de fout gemaakt om dat zo te doen / niet te veranderen.

Want? 

Het is heel normaal dat er op d'n duur een IP range geselecteerd wordt en dat men daar aan vast houdt. Het is eerder een tekortkoming bij KPN dat de IP-Range thuis niet te selecteren is. Je kan hooguit stellen dat de werkgever voor een andere VPN oplossing zou kunnen kiezen waarbij de IP ranges thuis & op het werk geen invloed hebben op elkaar.

Daarnaast zou het wat zijn. Elke provider hanteert andere IP ranges voor het thuisnetwerk. Krijg je een nieuwe werknemer, mag je als werkgever je hele netwerk om gaan bouwen als ze daar dezelfde IP range range gebruiken.

Reageer