Vraag

Ip adres achterhalen van luvion camera

  • 28 August 2019
  • 19 reacties
  • 1942 keer bekeken

Sinds kort hebben wij een Luvion Grand Elite 3 Connect Plus aangeschaft. Met deze babyfoon zou het mogelijk zijn om op 4G de beelden te bekijken van de camera. Echter is dit op het moment nog niet bepaald mogelijk..

Volgens Luvion moet ik de poorten die door de camera gebruikt worden open zetten. Alleen is nu het probleem dat ik geen idee heb wat het IP adres is van de camera.. De camera kan ik helaas niet vinden tussen de conected devices op de Experia box v10a. Deze is tevens ook niet te vinden bij de DHCP leases.. Terwijl de camera zeker verbonden is met Wifi aangezien ik via de app de beelden op mijn telefoon kan bekijken..

Heeft iemand enig idee hoe ik achter het IP adres van de camera kan komen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi DvW, welkom op het forum! Als de Luvion verbonden is met je wifi, dan moet hij in de Experia Box tussen de aangesloten apparaten staan. Heb je nog aanvullende wifi-apparaten in je netwerk (denk aan access points, versterkers e.d.)?

Je kunt ook nog even in de handleiding kijken. Sommige apparaten hebben een standaard IP-adres waar ze (bij voorkeur) gebruik van maken. Deze staat dan vaak in de handleiding.
Hoi DvW, welkom op het forum! Als de Luvion verbonden is met je wifi, dan moet hij in de Experia Box tussen de aangesloten apparaten staan. Heb je nog aanvullende wifi-apparaten in je netwerk (denk aan access points, versterkers e.d.)?

Je kunt ook nog even in de handleiding kijken. Sommige apparaten hebben een standaard IP-adres waar ze (bij voorkeur) gebruik van maken. Deze staat dan vaak in de handleiding.


Hoi,

Dankje!

Helaas kan ik in de handleiding niks vinden over een voorkeurs IP adres. Daarnaast zie ik het Luvion apparaat niet bij de connected devices staan. Ik heb geprobeerd de stekker eruit te trekken om te zien of er een IP adres verdwijnt uit de lijst.. Helaas heeft dat niks opgeleverd.

Ik heb wel een versterker in huis hangen, maar het signaal wat deze uitzend is anders dan mijn normale Wifi signaal (waar ook de camera mee verbonden is)
Reputatie 7
Badge +24
Heb je ooit in die babyfoon al eens de wifi gegevens ingevoerd? Het kan zijn dat da ding zelf een wifi netwerk uitzend en je telefoon met dat netwerk verbinding maakt...
Heb je ooit in die babyfoon al eens de wifi gegevens ingevoerd? Het kan zijn dat da ding zelf een wifi netwerk uitzend en je telefoon met dat netwerk verbinding maakt...

Hij zend inderdaad een eigen netwerk uit. Maar als je gaat verbinden met de camera moet je wel je Wifi gegevens invullen.. Dus mag ergens aannemen dat die dan uiteindelijk verbind met mijn eigen Wifi, toch?
Reputatie 7
Badge +24

Heb je ooit in die babyfoon al eens de wifi gegevens ingevoerd? Het kan zijn dat da ding zelf een wifi netwerk uitzend en je telefoon met dat netwerk verbinding maakt...Hij zend inderdaad een eigen netwerk uit. Maar als je gaat verbinden met de camera moet je wel je Wifi gegevens invullen.. Dus mag ergens aannemen dat die dan uiteindelijk verbind met mijn eigen Wifi, toch?

Elke keer? Of was dat alleen de eerste keer?

Elke keer? Of was dat alleen de eerste keer?


Alleen de eerste keer, bij het installeren van de camera..
Reputatie 7
Badge +24
Ok. Kun je ergens in de instellingen nog iets daarvan terug vinden? Staat daar misschien nog iets interessants bij?
Ok. Kun je ergens in de instellingen nog iets daarvan terug vinden? Staat daar misschien nog iets interessants bij?

Nee helaas, in de app valt helemaal niks meer te zien over deze instellingen.. 😞
Reputatie 7
Badge +24
Die conected devices op de Experia box, kun je dat lijstje hier op het forum krijgen? Foto misschien?
Dit is de lijst van de connected devices:

Ondertussen heb ik de camera met mijn versterker verbonden. Nu ben ik erachter wat het mac-adres is van de camera. Op mijn versterker (AC750 WiFi Range Extender) laat die dus niet zien welk IP adres die gegenereerd heeft.

So close.. yet so far 😞
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb de handleiding zitten bestuderen, maar veel info staat daar niet in.
Reputatie 7
Badge +24
"Volgens Luvion moet ik de poorten die door de camera gebruikt worden open zetten."

Waar heb je dat gelezen? Of heb je gebeld en hebben ze je dat telefonisch verteld?
Reputatie 7
Badge +24
Dit is de lijst van de connected devices:


Hier zal die mogenlijk best tussen staan, localhost misschien? Weet je dat wat dat is? En target? En die 2 lege?
Reputatie 7
Badge +24
Wat ik me ook nog afvraag: moet / kan je nog ergens een gebruikersnaam en wachtwoord instellen?
Wat ik me ook nog afvraag: moet / kan je nog ergens een gebruikersnaam en wachtwoord instellen?
In de app van de camera kan je vrij weinig. Het enige wat je qua aanpassen kan is het veranderen van het wachtwoord en de naam die je de camera geeft

Hier zal die mogenlijk best tussen staan, localhost misschien? Weet je dat wat dat is? En target? En die 2 lege?

Target is een LAN dus die valt al af. Localhost kan ik eens proberen de poorten van open te zetten, al komt het mac-adres niet overeen met wat ik denk dat het moet zijn.. Het mac-adres wat ik denk dat het is staat uberhaubt niet in de lijst met connected devices

"Volgens Luvion moet ik de poorten die door de camera gebruikt worden open zetten."

Waar heb je dat gelezen? Of heb je gebeld en hebben ze je dat telefonisch verteld?

Ik had het bedrijf benaderd met de vraag hoe ik dan via 4G de camera kon bekijken. Toen hebben ze verteld dat de poorten opgezet moeten worden.


Het begint toch echt een hoofdpijn dossier te worden haha..
Hallo ik heb deze Babyfoon ook en bij mij werkt die gewoon op wifi/4G
heb niets extra open gezet.

Router: Expiria V9
Wifi: Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO
Reputatie 7
Badge +24
Hallo ik heb deze Babyfoon ook en bij mij werkt die gewoon op wifi/4G
heb niets extra open gezet.

Router: Expiria V9
Wifi: Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO

Wees maar zuinig op je V9...

Hallo ik heb deze Babyfoon ook en bij mij werkt die gewoon op wifi/4G
heb niets extra open gezet.

Router: Expiria V9
Wifi: Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO
Wees maar zuinig op je V9...

ik gebruik hem alleen voor test doeleinden normaal zit er een USG van Ubiquiti tussen.
de DHCP van V9 gaat heel snel over de zeik.