Beantwoord

IP adres blijft veranderen - weet iemand hoe ik een vast IP adres kan genereren?

  • 19 August 2021
  • 9 reacties
  • 249 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Hallo,

De KPN helpdesk wist zelf het antwoord niet, dus nu maar mijn hoop op dit forum vestigen.

Sinds ik bij KPN zit en niet meer bij Telfort, heb ik een wisselend IP adres. Dus iedere keer als ik mijn website wil beheren, moet ik weer een nieuw IP adres invoeren en wachten op acceptatie.

Probleem dus en irritant.

 

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn IP adres gewoon hetzelfde blijft?

 

Dank dank dank!

icon

Beste antwoord door obelisk 19 August 2021, 14:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Dat klinkt alsof je een IPV6 verbinding met je website maakt want IPV4 adressen zijn tamelijk statisch (of er is iets heel raars aan de hand).

Twee (correcte) oplossingen zijn er dan mogelijk:

  • In plaats van een enkel adres geef je de hele IPV6 prefix toegang
  • Je schakelt IPV6 privacy extension uit zodat je adres niet veranderd

 

Dat klinkt alsof je een IPV6 verbinding met je website maakt want IPV4 adressen zijn tamelijk statisch (of er is iets heel raars aan de hand).

Twee (correcte) oplossingen zijn er dan mogelijk:

  • In plaats van een enkel adres geef je de hele IPV6 prefix toegang
  • Je schakelt IPV6 privacy extension uit zodat je adres niet veranderd

 

dank, ga ik proberen...

Dat klinkt alsof je een IPV6 verbinding met je website maakt want IPV4 adressen zijn tamelijk statisch (of er is iets heel raars aan de hand).

Twee (correcte) oplossingen zijn er dan mogelijk:

  • In plaats van een enkel adres geef je de hele IPV6 prefix toegang
  • Je schakelt IPV6 privacy extension uit zodat je adres niet veranderd

 

dank, ga ik proberen...

Hoe schakel ik de  IPV6 privacy extension uit?

Reputatie 7

Hoe schakel ik de  IPV6 privacy extension uit?

Dat moet je niet willen, die privacy extension is er niet voor niets.

Waar loop je tegenaan?

Hoe schakel ik de  IPV6 privacy extension uit?

Dat moet je niet willen, die privacy extension is er niet voor niets.

Waar loop je tegenaan?

Ik loop er tegen aan dat ik meestal niet in kan loggen op de achterkant van mijn website, aangezien mijn IP adres blijkbaar veranderlijk is.  Inmiddels heb ik de IPV6-adres toegang verleend aan mijn website (om maar eens te proberen) en dit lijkt nochtans te werken. Hoop dat dit blijvend is.   In ieder geval bedankt voor je tip en belangstelling!

Reputatie 7

Inmiddels heb ik de IPV6-adres toegang verleend aan mijn website (om maar eens te proberen) en dit lijkt nochtans te werken. Hoop dat dit blijvend is.

Je moet bij IPv6 niet een specifiek IPv6 adres toegang verlenen maar de hele /48 of /64 prefix. Dus bijvoorbeeld 2a02:a442:a1b2/48 of 2a02:a442:a1b2:1/64.

Inmiddels heb ik de IPV6-adres toegang verleend aan mijn website (om maar eens te proberen) en dit lijkt nochtans te werken. Hoop dat dit blijvend is.

Je moet bij IPv6 niet een specifiek IPv6 adres toegang verlenen maar de hele /48 of /64 prefix. Dus bijvoorbeeld 2a02:a442:a1b2/48 of 2a02:a442:a1b2:1/64.

Ik heb via WatismijnIP.nl een 28 cijfer/letter code gevonden voor mijn IP adres, met daar tussenin hier en daar, meestal om de 4 tekens, een dubbele punt.

Ik ben niet bekend met de betekenis van /48 of /64 prefix. Ik zou ook niet weten hoe ik die kan vinden/samenstellen (?) ‘De hele /48 of/64 prefix’ zegt mij niks.

Feit is, dat ik nu met die 28 ledige code wèl kan inloggen op de achterkant van mijn site! 

Reputatie 7

Feit is, dat ik nu met die 28 ledige code wèl kan inloggen op de achterkant van mijn site! 

Ja, maar die "code" (IPv6 adres) bestaat straks niet meer omdat IPv6 adressen veelal tijdelijk zijn om.zo jouw pivacy te beschermen.

Het eerste stukje (de zogenaamde IPv6 prefix) is wel altijd hetzelfde.

Van KPN heb je een /48 prefix gekregen en die /48 staat voor de eerste 48 bits ofwel de eerste drie blokjes. Voorbeeld: 2a02:a442:a1b2. Zet daar de prefix achter (2a02:a442:a1b2/48) en dat is wat je toegang zou moeten verlenen tot jouw webserver wil je er zeker van zijn dat het morgen en overmorgen ook nog werkt.

 

 

Ja, maar die "code" (IPv6 adres) bestaat straks niet meer omdat IPv6 adressen veelal tijdelijk zijn om.zo jouw pivacy te beschermen.

Het eerste stukje (de zogenaamde IPv6 prefix) is wel altijd hetzelfde.

Van KPN heb je een /48 prefix gekregen en die /48 staat voor de eerste 48 bits ofwel de eerste drie blokjes. Voorbeeld: 2a02:a442:a1b2. Zet daar de prefix achter (2a02:a442:a1b2/48) en dat is wat je toegang zou moeten verlenen tot jouw webserver wil je er zeker van zijn dat het morgen en overmorgen ook nog werkt.

Kijk daar krijg ik nog eens nuttige informatie! Eigenlijk had de KPN me dat moeten verschaffen. Dankjewel! Ik ga het zo instellen! Hartelijke groet! Frank