Beantwoord

IP adres recorder forwarden naar Experia Box

• 11 januari 2018
  • 26 reacties
  • 370 keer bekeken

Ik ben net verhuis en wil het IP adres van het bestaande beveiligingscamerasysteem via de Experia Box forwarden, zodat ik weer beelden op de app Mr Patrol krijg. Dit gaat volgens mij via een NAT tabel? Weet iemand hoe dit werkt?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 14 januari 2018, 17:39

Hoi,

Dan kan je via http://192.168.2.254/ naar Instellingen naar Port Forwarding - IPv4.
Onderaan klap je Application Configuration uit, scroll je naar beneden en druk je op Maak een nieuwe appnaam.
Daar vul je bijvoorbeeld Recorder in, en klik je op toepassen
Daarna voeg je poort 8000 toe door 4x 8000 in te typen in de vakjes. en dan klik je weer op toepassen.

Nu kan je boven aan de pagina op "Maak nieuw item aan" klikken
Bij IP Adres vul je het IP-adres van de recorder in
Bij Appnaam kies je Recorder
En dan toepassen.
Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dit werkt door middel van "Port Forwarding" ja (gelijk aan NAT Tabel). Kan je iets meer info geven over het type en de poorten die je wilt forwarden?

Robin
Bedankt voor je reactie. Ik heb een TV Logic Eye-ON (modelTVI QL08); volgens mij Poort 8000.
Reputatie 7
Badge +30
Ah sorry, ik bedoelde eigenlijk het type Experiabox 😃 maar het type recorder is ook heel handig.
Experiabox V10
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dan kan je via http://192.168.2.254/ naar Instellingen naar Port Forwarding - IPv4.
Onderaan klap je Application Configuration uit, scroll je naar beneden en druk je op Maak een nieuwe appnaam.
Daar vul je bijvoorbeeld Recorder in, en klik je op toepassen
Daarna voeg je poort 8000 toe door 4x 8000 in te typen in de vakjes. en dan klik je weer op toepassen.

Nu kan je boven aan de pagina op "Maak nieuw item aan" klikken
Bij IP Adres vul je het IP-adres van de recorder in
Bij Appnaam kies je Recorder
En dan toepassen.
Super bedankt voor je info! En dan nog een vraag: hoe kom ik achter het IP-adres van de recorder?
En voer ik bij prococol 'TCP' in?
Reputatie 7
Badge +30
Bij Protocol kan je TCP laten staan, als je wilt kan je het ook proberen met TCP/UDP, dan weet je zeker dat het goed gaat.

Als de recorder op basis van DHCP werkt kan je onder Status, Geavanceerd, Pijltje rechts, DHCP de recorder zoeken. Het MAC adres en het IP-adres schrijf je dan even op (of kopieren in kladblok ofzo)
Daarna kan je onder Instellingen, DHCP Binding uitklappen (onderaan pagina), op nieuw item drukken, "Recorder" invullen samen met het MAC en IP-adres dat je bij DHCP zag.

Nu heb je het IP vast gezet zodat deze nooit wijzigt. Ook weet je nu direct het IP.

Robin
Dan toch een vraagje: bij 'dhcp toegewezen adres' staan 15 hostnamen, terwijl bij 'dhcp binding' 25 beschikbare apparaten staan.

Ik zie de recorder niet onder 'dhcp toegewezen adres' staan.

Bij de 25 namen zie ik een aantal bekende, maar ook een aantal niet bekende namen.

Kan ik je anders op een moment dat jou schikt bellen?
Reputatie 7
Badge +30
De recorder staat ook niet tussen de beschikbaare apparaten? Daar staan overigens alle apparaten die op je netwerk zitten (/zaten) waaronder KPN TV Ontvangers e.d.
Hostnaam: [Onbekend]-MAC adres: [ac:87:a3:1e:c3:9c]

Dit is er bv eentje van, hier kan ik niet aflezen of dit de recorder is.
Reputatie 7
Badge +30
Ah, op de recorder staat waarschijnlijk een stickertje met het MAC-adres, als dat niet zo is hoor ik het graag.

Op de recorder kan je ook in het menu het MAC en IP zien. Onder status.
Nee dat staat er helaas niet op.

Er staat alleen

Model: EYE-ON TVI QL08
Date of Manufacturing: 16.01
Serial No: TALT08A160010
En de vorige bewoner (die dus geen KPN Experiabox had) gebruikte ip adres: 83.162.238.225 en poort 8000.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Heb je ook in het menu gekeken? Als ik de handleiding bekijk is er een pagina met het MAC en IP-adres.

http://www.tvlogic.tv/eye-on/Download/Manual/TVLogic_EYE-ON_ENG%20v1.0.4.4(Rev02_14.08.20).pdf
Pagina 72

Dat IP-adres is niet relevant in dit geval. Dat is het WAN IP
Maar die werkt dus niet als ik die toevoeg....
Ik zal wel kippig zijn, maar ik zie geen MAC-adres.
Sorry verkeerde manual
Als ik dat ip-adres en het mac-adres probeer toe te voegen krijg ik de volgende melding:

De huidige handeling is ongeldig, controleer de configuratie parameters.
Reputatie 7
Badge +30
Wat voor IP staat daar?
IP-adres: 192.168.1.10
Mac-adres: 00:09:1b:00:01:02
Reputatie 7
Badge +30
Dan heb je daar al een probleem. Dat IP is namelijk helemaal niet valide in dit geval.

In het menu waar je dit IP ziet, kan je links ook naar "Address".
DVR Name kan je laten,
Type: Ethernet (daar staat ie al op als het goed is)
DHCP: Uit (daar staat ie al op als het goed is)
IP: 192.168.1.10 veranderen naar 192.168.2.251.
Subnetmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1 veranderen naar 192.168.2.254
DNS Auto: Uit
DNS: 192.168.2.254
Apply.

Als je die instellingen hebt ingesteld kan je het verhaal over DHCP en DHCP Bindings vergeten en moet je alleen die forwarding nog doen, mits je de beelden buitenhuis wilt bekijken. Wil je dat niet, dan werkt het met bovenstaande instellingen al.

Robin
Probleem is dat ik dit scherm ook nergens zie, ik heb alleen die app van Mr Patrol.

En hoef ik in mijn KPN Experiabox nergens meer aanpassingen te verrichten?
Reputatie 7
Badge +30
Hoe kom je dan aan t IP adres?
Dat heb ik uit die manual die jij mij stuurde. Het IP-adres wat ik heb is het IP adres van de recorder zoals het bij de vorige eigenaar bij zijn internet setup werkte. Dat weet ik zeker want de connectie is verloren gegaan toen zijn internet stopte en ik mijn experia-box in gebruik genomen heb.

Reageer