Vraag

IP-adres van de vastgezette poorten verspringen, hoe dit op te lossen?

  • 14 May 2019
  • 17 reacties
  • 455 keer bekeken

Ik heb een Synology NAS,deze wil ik benaderen via een domeinnaam.
-Ipadres gelinkt met een domeinnaam
-macadres NAS gereserveerd bij DHCP in de experiabox 10A
-Poorten 80 en 443 toegewezen aan de NAS

Maar...het wil maar niet werken, nu kom ik er net achter dat de ip-adressen van de toegewezen poorten in de experiabox verspringen.
Ook als ik ze weer terugzet op het ipadres van de nas.
Hoe kan ik dit tegen gaan? Hoor het graag

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Bij mij blijft het verspringen, ook als ik de DHCP op 80 en 443 vastzet en portmapping doet.
Springt hij steeds terug naar 1 en 6.
de experiabox 10a heb ik zojuist gereset, Jullie nog een idee?

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic
Reputatie 6
Badge +8
Volgens mij is dit een bekende bug in de V10a. Je moet in de eerste paar portforwards dummy's zetten en de hogere nummers gebruiken.
Volgens mij is dit een bekende bug in de V10a. Je moet in de eerste paar portforwards dummy's zetten en de hogere nummers gebruiken.
Nou bij mij blijft hij ook onder de 10 verspringen.
iemand al een oplossing? een andere Experiabox misschien een oplossing?
Reputatie 7
Volgens mij is dit een bekende bug in de V10a. Je moet in de eerste paar portforwards dummy's zetten en de hogere nummers gebruiken.Nou bij mij blijft hij ook onder de 10 verspringen.
iemand al een oplossing? een andere Experiabox misschien een oplossing?

Welke versie van de firmware staat op jouw V10A?


Volgens mij is dit een bekende bug in de V10a. Je moet in de eerste paar portforwards dummy's zetten en de hogere nummers gebruiken.Nou bij mij blijft hij ook onder de 10 verspringen.
iemand al een oplossing? een andere Experiabox misschien een oplossing?
Welke versie van de firmware staat op jouw V10A?

v5.00.20 build190 draait hij op
Reputatie 7
Mijn vertrouwen in de V10A was al heel erg laag, maar vanaf nu kan ik nog maar één ding zeggen. Dit gedrocht van een apparaat had (in zijn huidige vorm) mijns inziens nooit uitgerold mogen worden naar de klant. Het apparaat zit na een jaar nog steeds vol met bugs en KPN moet zich schamen dat ze dit accepteren.
En waarom staan de poorten 7547 op en met externe poorten van 9000/9001/9002/9003/9004?
Iemand een idee?
Reputatie 7
Die port-forwardings worden door KPN op de Experia Box geplaatst om zo TV-ontvangers, Experia WiFi's en "draadloze" verbindingssets van buitenaf te kunnen beheren.
Die port-forwardings worden door KPN op de Experia Box geplaatst om zo TV-ontvangers, Experia WiFi's en "draadloze" verbindingssets van buitenaf te kunnen beheren.
Maar er word toch gewaarschuwd dat hackers ze makkelijk kunnen hacken?

is het wijs om deze poorten weg te gooien ?
nu ze er nog in staan verspringt mijn ipadres van de nas ook niet meer (voorlopig)
Reputatie 7
is het wijs om deze poorten weg te gooien ?
nu ze er nog in staan verspringt mijn ipadres van de nas ook niet meer (voorlopig)

Het heeft geen zin om die port-forwardings weg te gooien want KPN plaatst ze toch weer terug. Voor mij is dat één van de redenen geweest om helemaal afscheid te nemen van de Experia Box.

Overigens zegt KPN dat die poorten alleen te bereiken zijn vanaf het beheer netwerk van KPN zelf en dus niet vanaf Internet.
Ik zou zeggen neem eens de proef op de som en ga in een browser naar jouw publieke IP adres gevolgd door :9001 of één van de andere poorten.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Patweb, welkom! We zien dit inderdaad af en toe vaker. Navraag hierover staat uit. Zodra we daar meer duidelijkheid over hebben laten we het natuurlijk weten.

Wat betreft de andere port forwards, die zijn inderdaad om onze apparatuur te kunnen benaderen voor updates en dergelijke. Deze forwards zijn alleen te benaderen door ons beheersysteem, en beveiligd. Je leest er 'hier meer over.
2maanden verder: Is er al nieuws te melden?

Hoi Patweb, welkom! We zien dit inderdaad af en toe vaker. Navraag hierover staat uit. Zodra we daar meer duidelijkheid over hebben laten we het natuurlijk weten.

Wat betreft de andere port forwards, die zijn inderdaad om onze apparatuur te kunnen benaderen voor updates en dergelijke. Deze forwards zijn alleen te benaderen door ons beheersysteem, en beveiligd. Je leest er 'hier meer over.

Zo te zien zijn we nu meer dan 6 maanden verder, zonder oplossing…?

Build en Versie zijn nog steeds het zelfde, dus is zo te zien niks mee gedaan?

 

Bij mij werken de 1e 8 rijen soort van wel, maar de overige rijen daarna, verspringen als een stelletje krekels alle kanten op… Kom op KPN, dit moet  & kan beter. Graag wat meer aandacht voor dit probleem op jullie laatste paradepaardje…? Ik zou namelijk dolgraag ook over willen gaan naar mijn eigen router (Cisco) maar KPN ITV houdt me weer eens tegen. Heb daarnaast ook geen tijd en zin om dit zelf op te lossen als alles gewoon zou werken zoals het hoort…?

 

Beste Moderator Erik_, kan jij navraag doen over wellicht een status van jouw servicevraag na 6 maanden ??

 

Reputatie 7

Welke Cisco router zou je dan willen gaan gebruiken?

Bij verder nakijken in de kast, gaat het om een Draytek Vigor 2960 Firewall. Met daarachter komend zou dan een PFSense Router komen. Wellicht zelfs zonder de Draytek. Maar ik heb geen zin en/of tijd om dit allemaal te bewerkstelligen. Dus loop ik naarstig te wachten op een oplossing.

Reputatie 7
Badge +30

We verwachten op korte termijn een update voor de V10A. Precieze datum hebben we nog niet. Ik verwacht dat dit probleem dan ook verholpen zal zijn. Voor de volledigheid, een reset heb je uitgevoerd? We zien namelijk dat bij de meesten het verspringen dan ook ophoudt. Ook vrije routerkeuze vanuit ons is aanstaande. Je kunt op dit moment al, telefonie uitgezonderd, de overstap maken, maar vergt nog wat werk. WJB kan daarin ondersteunen met zijn topic over het vervangen van de Experia Box door een eigen router.

Ik heb inderdaad de update gehad. En was zelfs een tijdje in de veronderstelling dat het gelukt was… Nou… Karma hoor. Er is namelijk ook besloten een hostname + certificaat aan de modems te hangen… Goed plan! Hij is nu officieel 7/10x niet meer bereikbaar.

 

 

Daarnaast, mijn poorten verspringen nog steeds van ip-adres, vooral als ik een IP-sec (L2TP) Tunnel probeer op te zetten, dan is het net alsof UPNP aanstaat, welke al op zn minst een half jaar niet meer aanstaat, en ik al tig keer heb gecontroleerd. Bijzonder dat het ip-adres dus zomaar vooral dan verspringt. Ik denk dat ik bij het moment ben aangekomen dat ons modem op hele korte termijn, de deur uit gaat, en ik zelf wel een firewall ga regelen. Die Draytek bijv. die ik eerder al opnoemde. Jammer wel, ik hoop natuurlijk dat alles werkt zoals het eigenlijk hoort.

 

Aan de positieve kant ben ik wel te spreken over de vriendelijkheid van de klantenservice. Alleen jammer dat hun kennis hierin niet nader te benoemen is.

 

Anyhow… the fight continues. Iemand nog laatste ideeën/tips? Thanks!