Vraag

Ip camera alleen binnenshuis toehankelijk maken

  • 7 March 2019
  • 6 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik heb een Foscam C1 IP camera gekocht die ik als baby monitor gebruik. Ik wil dat deze alleen vanaf ons WiFi netwerk toegankelijk is en dus niet vanaf andere locaties. De camera is via WiFi aangesloten op de experiabox v10.

Om externe toegang uit te zetten heb ik zowel op de camera ala op de experiabox de UPnP-optie uitgezet. Ik heb geen poorten open gezet.

Gek genoeg blijft de camera ook via 4G of andere WiFi netwerken toegankelijk.

wat zie ik hier nou over het hoofd?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Foscams hebben een P2P instelling, met een uniek ID en dat staat standaard aan. Dat biedt de mogelijkheid voor de fabrikant om camera en app op je smartphone met elkaar in contact te brengen. Als je dat P2P uitzet, of alle uitgaande verkeer vanaf de camera naar internet blokkeert, zal de camera ook niet meer via de app te bekijken zijn als het goed is.
Oh joh, en dat gaat dan buiten UPnP of toegewezen poorten om? Want als ik de app niet meer kan gebruiken heb ik er natuurlijk weinig aan, want dan kan ik de beelden niet meer zien.
Reputatie 7
Welke app gebruik je?
In de standaard foscam app kun je een camera ook toevoegen op grond van ip_adres:port
zodat het binnenshuis op WiFi de app wel gewoon kan gebruiken.

Ikzelf gebruik de foscam app eigenlijk niet meer, de destijds in-app advertising en het bijna dwingende aanbod om je camerastream 24/7 richting cloud te sturen gaat mij veel te ver.
Ok dan ga ik dat proberen! Bedankt.

Gebruik je nu een andere app als je de foscam app niet meer gebruikt?
Ok dan ga ik dat proberen! Bedankt.

Gebruik je nu een andere app als je de foscam app niet meer gebruikt?

Ik gebruik helemaal geen app op een smartphone of tablet, maar een grootdeels zelfgemaakt automatisch systeem voor opslag/analyse. Live kijken doe ik op een computer als ik dat wil, o.a. met programma vlc.