Beantwoord

ip camera's en nas server

• 7 februari 2018
  • 11 reacties
  • 156 keer bekeken

Hallo, omdat ik achteraf woon heb ik 2 ip camera's hangen. Nu is het bij 1 camera gelukt om een andere poort te forwarden dan de gebruikelijke poort 80. Dit omdat ik ook een nas server gebruik die poort 80 nodig heeft. Waarom kan ik nu voor 1 camera wel een andere poort (1025) en voor de andere camera geen andere poort open krijgen? wat doe ik fout?
m.vr.gr.
Leon van Geel
icon

Beste antwoord door leon308 10 februari 2018, 08:32

Hallo Robin,
Ja, ik vul mijn extern ip adres in.
Maar het werkt, na een update op de router en andere firmware op de camera's werkt alles nu.
Ook de server werkt nu via Upnp.
dus ik ben weer gelukkig :)
Hartelijk dank voor het mee denken en de reacties.
m.vr.gr.
Leon van Geel
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Heb je een screenshot van de forwardings die je tot nu toe hebt?
Dit zijn alleen de camera's. De nas moet een reset want die krijgt (bekabeld ) geen IP adres. BIj online, Zyxel modem lukte alles in 1 keer, nu heb ik al van alles geprobeerd maar het lukt niet. Camera's zijn plug en play dus moeten eigenlijk vanzelf te verbinden zijn als Upnp op enable staat. maar helaas
Hier de instellingen zoals ze zouden moeten zijn.
ondertussen zijn alle poorten dicht en kan ik zelfs 1 camera niet benaderen.
Via intern ip en poort 1024 is camera1 wel te benaderen, camera 2 is nu helemaal verdwenen dus ga ik die straks maar weer resetten en bekabeld aansluiten.
Reputatie 7
Badge +30
Wat versta je precies onder dicht? Want volgensmij is dit een probleem met Hairpin NAT.
Hallo Robin,
Er was 1 camera die ik extern kon benaderen maar zelfs dat lukt me nu ook niet meer. Intern lukt het me wel via de ingestelde poort (1024). Een paar jaar geleden heb ik hetzelfde probleem gehad bij KPN en toen moest ik een modem van het V10 model halen. Ik weet best wel wat van computers en routers maar dit is een groot raadsel voor mij. In ieder geval bedankt dat je reageert.
m.vr.gr.
Leon van Geel
Reputatie 7
Badge +30
Waarom gebruik je die V10 dan niet?

De V9 kan namelijk niet overweg met Hairpin NAT maar ik ben er nog steeds niet achter of dat je probleem is.
Hoe heb je getest of de forwarding werkte?
Die v10 moest ik inleveren toen ik overstapte naar online
Met canyouseeme.org heb ik getest of de poorten openstaan.
Ik ben nu bezig de NAS server aan de router te hangen, ik heb nu een IP maar poorten lukt nog niet.
Intern kan ik hem nu wel benaderen
Reputatie 7
Badge +30
Ooh, je bent weer terug bij KPN na online.

Als je een mobiele verbinding hebt, kan je eventueel proberen of de camera werkt. Dan kan je ook zien of ie Time-out of Refused wordt.
Het zijn 2 camera's van Tenvis die ik met app installeer
intern kan ik ze zowel met laptop als app op mobiel benaderen,
zodra ik echter wifi op mobiel uit zet en data aan zie ik ze niet meer. inloggen met laptop van buren lukt ook niet. Bij Nas heb ik nu poort 21 aan de gang, poort 22 weigert de router nog. Wat is een Zyxel modem eenvoudig vergeleken met deze
Reputatie 7
Badge +30
Als je WiFi uit zet, moet je wel een ander IP invullen. Heb je dat gedaan?
Hallo Robin,
Ja, ik vul mijn extern ip adres in.
Maar het werkt, na een update op de router en andere firmware op de camera's werkt alles nu.
Ook de server werkt nu via Upnp.
dus ik ben weer gelukkig :)
Hartelijk dank voor het mee denken en de reacties.
m.vr.gr.
Leon van Geel

Reageer