Beantwoord

IP camera's in het modem een vast IP adres geven

  • 5 July 2019
  • 10 reacties
  • 1198 keer bekeken

Ik heb sinds een paar dagen KPN glasvezel, na een overstap van Telfort. Ik heb de nieuwe Experia Box V10A, maar tot mijn verbazing kan ik nergens de mogelijkheid vinden om bepaalde apparaten een vast IP adres te geven op basis van hun MAC adres, Dit is bij een reset van het modem of na een stroomstoring ontzettend lastig, omdat dan de NVR van mijn camera's opnieuw ingesteld moet worden op de door de DHCP uitgegeven IP adresssen. Kan ik het gewoon niet vinden, of is dit in tegenstelling van de Experia Box V* weer zo'n ding waar je zelf niets meer in kan doen. Baal er verschrikkelijk van.
icon

Beste antwoord door wjb 7 July 2019, 14:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Rasa, welkom hier.

Dit moet kunnen, die optie kun je vinden bij Network (links in het menu) > LAN (bovenaan even met je muis erop staan)> LAN DHCP. Heb jij deze optie niet?
Dag Alex_P

Dank voor het welkom. De door jou genoemde mogelijkheid had ik wel op mijn Experia Box V8 van Telfort, Maar die is in de V10 A verdwenen. Ik kan daar de DHCP server uitschakelen en moet dan ieder aparaat dat ik gebruik wil laten maken van het netwerk handmatig gaan instellen op een statisch IP adres, Gekkenwerk!

Dit is de omschrijving hiervan bij de help functie:

DHCP Server (IP Address Pool)
The DHCP server function makes setting up a network very easy by assigning IP addresses to each computer on the network. The DHCP Server can be turned off if necessary. Turning off the DHCP server will require you to manually set a Static IP address in each computer on your network. The IP pool is the range of IP addresses set aside for dynamic assignment to the computers on your network.

Nou daar heb ik dus geen zin in en maakt het onmogelijk om een keer simpel met een ander apparaat online te gaan. Zal wel een "kinderziekte" zijn omdat deze Experia V10A niet in China, maar in Amerika geproduceerd wordt. Hopelijk komt er snel een software update die dit oplost.
Reputatie 7
De optie om apparaten op basis van hun MAC adres een vast IP adres te geven is gewoon aanwezig op de V10a.

De V10a is ook geen Amerikaans product maar een Taiwanees product en overigens in China geproduceerd wordt.

Misschien leuke achtergrond info: Arcadyan is in 2003 door Philips opgericht.
Bron.
Beste wjb,

Als je schrijft dat het kan wil je dan misschien de moeite nemen te vertellen hoe? Want dat was mijn oorspronkelijke vraag. Ik wacht je antwoord in spanning af.

Alvast bedankt.
Reputatie 7
Network > LAN > uitschuifmenuutje LAN DHCP
Bron.
Daar zal je vast iets vinden als Static IP of DHCP Binding.
Beste wjb,

Het is duidelijk dat u geen Experia Box V10 A hebt. Bij alle Experia Boxen kan dat en heb ik het ook op die manier gedaan, maar dit zit gewoon niet in de V10 A. Daar zal wel een software update voor nodig zijn. Ik hou het voorlopig maar op een kinderziekte, die hopelijk snel genezen wordt.
Reputatie 7
Het is duidelijk dat u geen Experia Box V10 A hebt.
Ik heb inderdaad geen V10a, toch zit die optie in de firmware.
Plaats anders eens screenshots van wat je ziet bij die optie LAN DHCP.
Reputatie 7
Op de V10a heet het blijkbaar DHCP Reservations.

Beste wjb,

U bent geweldig. Dit plaatje had ik nodig om het te kunnen vinden. Alles ingesteld zoals ik het hebben wil. Bedankt voor de hulp. #ProblemSolved
Reputatie 7
Badge +24
Rasa, fijn dat het met het plaatje erbij nu is gelukt. 🙂 Je weet ons te vinden mocht het nog nodig zijn.