Beantwoord

IP camera thuis via wifi zichtbaar, buitenshuis niet te benaderen


Sinds dat de IPV6 instelling is uitgezet. is er met geen mogelijkheid mijn camera's te benaderen vanaf het internet buitenhuis, Ik heb port forward aan staan en mijn de poort (77...) toegekend aan UDP 88 en TCP 80. Het IP adres van de camera staat ook in de port forward (192.168.x.xxx).
De camera heeft 34567 als UDP/TCP samen.
De naam van de eigen ip staat op remotely anywhere en de IP van de camera Remotely anything 1.
met de tool http://www.watismijnip.nl/ zie ik dat de poort op 80 open staat.
Camera's op de telefoon en tablet is zichtbaar via Vacron Viewer. Maar alleen via de thuis wifi.
Zodra de thuis wifi op de mobiel wordt uitgezet, valt ook de verbinding met de camera uit en staan deze op zwart. Tevens blijkt er geen oplossing voor dit probleem is te vinden via de website van Vacron.
Wel is me al duidelijk geworden dat het inloggen via IP 192.xxx.x.xxx via internet explorer mogelijk is.
Hiermee heb ik beeld, maar helaas alleen maar thuis en niet op een andere locatie bijvoorbeeld de Mac Donalds met vrije wifi.
Ik heb het ip van de ontvanger een vast IP (DHCP Binding) gegeven. (192.162.2.245)
Op het moment dat via de KPN FON contact probeer te leggen met de camera krijg ik Host Addr/Port Error.
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen om toch buitenhuis de camera's te kunnen benaderen?

Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door miltenburg361 19 mei 2017, 21:00

Het is me geluk de camera buiten de deur te zien.
Ik heb de settings eerst uitgezet en daarna opnieuw aan te zetten.
Er stonden te veel settings aan waardoor de extern ip niet was te vinden. Elke poging buiten de deur was een time out.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30
IP's met 192.168.x.x kun je gewoon publiekelijk plaatsen. Dit zijn zogenaamde RFC1918 IPs die alleen binnen je netwerk bereikbaar zijn.

Waar heb je IPv6 uitgezet?

Heb je een foto van die forwarding?
bij het netwerkt in overleg met een collega van U. Dit vanwege het feit dat mijn laptop zo traag werd na de installatie van de camera's dat het internet niet meer was te gebruiken. Sinds dien is de modem opnieuw opgestart en het probleem met de instellingen begonnen.

IP adres 192.168.2.245

Reputatie 7
Badge +30
In die laatste foto zie je een configuratie. Heb je die ook aan een IP gekoppeld? (Één pagina terug)


Op deze plaats had ik ook mijn persoonlijke IP adres staan met dezelfde TCP/UDP informatie.
Deze heb ik voor de foto weggehaald.
Reputatie 7
Badge +30
Binnen je netwerk kan je dus hierheen: http://192.168.2.245/
Kan je buiten je netwerk (dus via WiFi van de buren; mobiel internet; op het werk) naar http://(extern ip)/ waarbij je (extern ip) vervangt door je extern IP die je vind onder STATUS - WAN Connection op de V9.

Ik snap overigens nog niet waarom je KPN FON gebruikt, en ik zou graag een screenshot van die melding zien, of in iedergeval willen weten wat je hebt gedaan/ingevuld voordat die melding komt.
Hierbij de screenshot van de status buiten de deur vanaf mijn werk.
Wat betreft KPN FON dit hebben wij gebruikt tijdens vakantie in Duistland en aan laten staan.
met http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ heb ik de extern IP nog eens gecontroleerd en de poort is nog steeds gesloten.
Reputatie 7
Badge +30
Binnen je netwerk kan je dus hierheen: http://192.168.2.245/
Kan je buiten je netwerk (dus via WiFi van de buren; mobiel internet; op het werk) naar http://(extern ip)/ waarbij je (extern ip) vervangt door je extern IP die je vind onder STATUS - WAN Connection op de V9.


Die poortchecker is leuk, maar afhankelijk van de IP camera onzin.
Oké prima,
Kunt u misschien vertellen hoe het mogelijk is dat de nest thermostaat wel extern via de app is aan te passen en de op camera app niet?
Reputatie 7
Badge +30
Oké prima,
Kunt u misschien vertellen hoe het mogelijk is dat de nest thermostaat wel extern via de app is aan te passen en de op camera app niet?
Nest werkt met een centrale server waar de Thermostaat zelf verbinding mee maakt.

De IP Camera niet. Dat is zelf de server en die ontvangt inkomende verbinding. Voor inkomende verbindingen icm NAT is port forwarding nodig.
Het is me geluk de camera buiten de deur te zien.
Ik heb de settings eerst uitgezet en daarna opnieuw aan te zetten.
Er stonden te veel settings aan waardoor de extern ip niet was te vinden. Elke poging buiten de deur was een time out.

Reageer